Režie:
Mel BrooksKamera:
Woody OmensHudba:
John MorrisHrají:
Mel Brooks, Dom DeLuise, Madeline Kahn, Harvey Korman, Cloris Leachman, Ron Carey, Gregory Hines, Pamela Stephenson, Shecky Greene, Mary-Margaret Humes (více)Obsahy(1)
Na začátku byl úsvit a v něm několik opic zjistilo, že chodit se dá i po dvou. Pak přišlo první manželství, první homosexuální manželství a 15 božích přikázání. Vize Mela Brookse o historii světa nás zavede do Říma, kde etiopský tanečník, pouliční filozof a palácová panna utíkají před Cézarovými vojáky, aby nakonec skončili jako zaměstnanci hostince, kde v uzavřené společnosti večeří Ježíš. Další část filmu je věnovaná Francouzské revoluci a v upoutávkách na druhý díl uvidíme třeba Hitlera jako krasobruslaře. (hobbitko)
(více)Videa (1)
Recenze (43)
Rádoby vtipné prznění historie a utahování si z kultury starého kontinentu. To samo o sobě není žádný problém a může to být velice vtipné téma, nicméně tady se to prostě nepovedlo. Za celý film jsem se zasmál asi dvěma scénkám, zbytek je trapný a to bohužel ne tím zábavným způsobem. Celý film na mě působí improvizovaně a hloupě, asi to není můj styl humoru. 3/5 ()
Paráda, další super parodie, sice to chvílemi vázne (hlavně první půlka Říma), ale jinak perfektní. Nejlepší je pravěk, desatero přikázání a španělská inkvizice pojatá jako muzikál. A největší ubalenej špek, jakej sem viděl :-))) A hlavně trailer na dvojku. EDIT 2024: Já prostě Brookse žeru. On je někdy nevyrovnaný a v tomhle filmu obzvlášť. Těch dementních, fekálních, či blbých vtipů je tady víc než dost, chybí tomu jakýkoliv příběh. Ale Brooks to pálí s takovou vervou, že se člověk prostě nenudí, nebo nepřemýšlí a navíc se i tady zhruba v 50% trefuje. Poslední večeře, Count de Money, finální filmové propojení... a naprosto skvostná inkvizice :) to by prostě dneska nešlo natočit, protože by to urazilo všechny. Navíc umí i solidní davové scény či výpravu, takže třeba Řím opravdu vypadá jak ze sandálovek 60. let. 4* ponechávám a překvapivě historický film roku 1981. ()
mno... jestli je celé Brooksovo dílo n ajendé vlně, tak asi nemám na co koukat. pár scén, nebo spíš jen souvislostí mě docela pobavilo, ale po přetrpění části s Římany jsem to musel vypnout, protože je to fakt dost trapné. a ta část o inkvizici... věděl ten člověk vůbec co to slovo znamená? navíc podle toho co vím, se inkvizice nezaměřovala výhradně na židy.... no hrozný. jedna z pěti za těch pár dobrejch gegů. a na Monty Pythony rovnou zapoměňte. ty dokážou alespoň rozesmát, né jen přinutit k úsměvu a to i po třiceti letech od premiéry. ()
Rozhodoval jsem se mezi 4-5 hvězdičkami a nakonec dávám 5. Brooks to prostě vyšperkoval báječně. Prvních 10 minut gegy u kterých se nevydržíte nesmát stvoření umění je sice pěkné ale stvoření hudby vás dostane naprosto. Příběh v říme rozesměje a je tam spousta dobrých hlášek ale zbytečně je to natahované mohl to buď trošku oživit nebo zkrátit a místo toho dát něco jiného. Španělská inkvizice byla skvělá :o) Jako muzikál vás to dostane . Francie a Count De Money :o) je vše říkající ale je to už mírně trošku ospalé zrovna ta francie mě už moc neoslovovala :) ale závěr byl 5 hvězdičkový . Přidávám se ke všem ostatním s tvrzením že je škdoa že nebyl druhý díl protože tam by se Brooks vyřádil dokonale. Absolutely Fabulous palec nahoru. ()
History of the World je křečovitou snahou Mela Brookse o fungující (komediální) film. Nechápu přirovnání ostatních komentátorů k Monty Python, protože humor Pythonů a Mela Brookse by nemohl být odlišnější. Brooksův humor stojí na prvoplánovité vulgaritě a zlých urážkách mezi postavami, čímž si zároveň podkopává nohy, protože zvláště v římské epizodě film zdlouhavě rozvíjí příběh okolo čím dál tím více odporných postav. Když se Brooks rozhodne parodovat ikonický historický nebo filmový moment, nikdy nepřekročí stín prvoplánovosti a předvídatelnosti, jediné, čím se snaží překvapit, je silnější urážka. ____ History of the World je ukázkou díla uzavřeného ve své době, více než 30 let od premiéry působí šokující snaha o vulgaritu nanejvýš trapně a bezzubě. Současnou optikou se jedná pouze o ochotnicky inscenovaný a s mizerným načasováním gagů hloupý film, který sám sebe bere až příliš vážně a sofistikovaně. ()
Reklama