Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (610)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Proč, ptám se, proč nedostal Edward Norton za svou roli Oscara? Nejspíš proto, že jeho výkon byl největším kladem jinak jen lehce nadprůměrného thrilleru, kde měl kromě něj šanci zaujmout (a to ještě jen některé lehce vyšinuté studenty práv;)) snad jen právnické hlášky sypající Richard Gere a jeho vztah k Lauře Linneyové... ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Celé je to klasická devadesátková právničina se vším všudy, co k tomu patří (John Grisham bez Johna Grishama), ale ani po více než 25 letech neztrácí Prvotní strach na působivosti a napětí. Hlavně díky ústřednímu hereckému trojlístku Gere - Linney - Norton. Všichni tři podávají skvělé herecké výkony a je radost sledovat jejich konverzační chemii. Prvotní strach patří k žánrovým klasikám a tehdy mladý a neznámý Edward Norton se - aspoň načas - stal uznávaným a vyhledávaným hercem, což ještě umocnil ve snímku Miloše Formana Lid vs Larry Flint, kde vytvořil prakticky stejnou postavu, jakou v Prvotním strachu hraje Richard Gere. Pointa Prvotního strachu je z dnešního pohledu možná očekávatelná, ale v každém případě je povedená. Skvělý film. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Možná i lehce nadprůměrná míšenina právnického a psychologického thrilleru, pochopitelně jako vždy s naprosto zkresleným, ale alespoň nějak "přitažlivým" obrazem amerického právnického systému. Všechnu pozornost na sebe zákonitě strhává výborný Edward Norton, který stejně jako ve Score dokázal, že je v současnosti jedním z mála "mladých " herců, jimž je možno svěřit postavu dvou tváří, aby z toho bylo něco kloudného. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Excelentní soudní thriller, který Vás donutí silně se zamyslet nad vinou a trestem a který ve Vás bude ještě několik dní doznívat. Jak moc záleží na kvalitním obhájci, prokurátorovi i soudci, zda obviněný dostane (v extrému) trest smrti, nebo naopak půjde po léčení domů? Kde končí hranice svéprávnosti a normálnosti, kdo je s jistotou určí? Kolik záleží na moci a konexích podezřelého z trestného činu, zda bude vůbec obviněn a souzen? Dobrý napínavý film s výbornými herci. Trailer: http://www.csfd.cz/film/15095-prvotni-strach/videa/ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I speak. You do not speak. Your job is to just sit there and look innocent.“ Hoblitův chytrý thriller ze soudního prostředí, v němž si chameleon Norton systematicky lepí na svůj dlouhý jazyk sebevědomou právnickou mouchu v drahém obleku. Právě herecké výkony jsou prvek, o který se Primal Fear může opřít a dokonce i u mě ne zrovna dvakrát oblíbení F.McDormand, či seladónek Gere skvěle zapadli do rámce svých rolí. A Edward Norton? To, že před svým debutem spláchl na konkurzu 2100 uchazečů, připravil se na budoucí roli Hulka a v titulcích byl uveden až někde na šestém místě, nepotřebuje dalšího komentáře. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Edward Norton dostal za svoji roli 50 000 amerických dolarů. [Zdroj: časopis TV Max] (SONY_)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)
  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)

Reklama

Reklama