Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve snaze uchránit své dítě před masovým vyhlazováním Židů, rodiče posílají syna k příbuzné na venkov kdesi ve východní Evropě. Chlapcova teta však nečekaně umírá a tak je dítě nuceno vydat se na cestu a protloukat se úplně samo divokým a nepřátelským světem, ve kterém platí jen místní pravidla, předsudky a pověry. Jeho snahu o doslovné fyzické přežití ale po válce střídá jiný boj. Boj, kterého si ani není vědom, boj sama se sebou, boj o svou duši, o svojí budoucnost... Nabarvené ptáče je hluboce dramatický příběh zaobírající se bezprostředním vztahem mezi hrůzou a krutostí na jedné straně a nevinností a láskou na straně druhé. Je to první a nejslavnější román autora knih „Byl jsem při tom“ a „Pinball“ - jednoho z nejvýznamnějších a nejvýraznějších a světových spisovatelů minulého století Jerzyho Kosińského. (Bioscop)

(více)

Diskuze

lupuscanis

lupuscanis (hodnocení, recenze)

Mr.Apache

Neviděl jsem Saulova syna, jinak bych to, pokud to tak je, poznal. Takže, ta souvislost je oficiálně uznaná, nebo jde o to, že formálně ty filmy vypadají stejně, nebo jak to je? 

na příspěvěk reagoval Mr.Apache

lupuscanis

lupuscanis (hodnocení, recenze)

V Cannes kdysi vypískali Antonioniho L'avventuru. Celá „diskuse" o počtu lidí, kteří odešli z představení, kterou „doplňuje" Moviezone (viz odkaz The Slezyho), aniž by k ní ckoli dodal, je zbytečná. Prve šlo o to, jestli přijetí svýho filmu Marhoul samým dojetím nevidí trochu zkresleně, a to už se myslím vysvětlilo. 

Mr.Apache

Mr.Apache (hodnocení, recenze)

Takže opravdu nikdo neuhádne jaký český film po všech stránkách vykrádá oscarový Saulův syn?

na příspěvěk reagoval loydd, Dadel

lupuscanis

lupuscanis (hodnocení, recenze)

termi

Děkuju. Přemítal jsem, jestli ty čtyři filmy mají něco společného, a napadly mě, ačkoli jsem byl trochu skeptický, dvě věci: nejsou to jen dnes už klasické filmy v rámci dějin filmu jako takových, ale vynikají i mezi ostatními filmy od stejného režiséra, což u ani jednoho z nich není samo sebou; zároveň všechny čtyři, i když asi každý po svém, mají v sobě odlehčenost, která mě, coby diváka, nadnese, což je určitě něco, čeho nedosáhneš kalkulací, trpělivým úsilím nebo vyumělkovaností. Potud si myslím rozumíme. ___ Střih. ___ Na druhou stranu, mně šlo v týhle diskusi o to, tenhle Marhoulův projekt předem nezatratit, protože to před zhlédnutím nedává smysl. Proto jsem párkrát trochu razantněji reagoval na pár „expertů", kteří měli ve všem jasno, aniž by to viděli. A z téhož důvodu jsem do diskuse nechtěl promítat, ani co si myslím o Marhoulově dosavadní tvorbě, ani jak se na něj dívám jako na člověka (a na to poslední o něm zkrátka nevím dost...). Zároveň jsem chtěl dát najevo svůj odstup, a proto jsem mluvil o tom, že mi jednotlivý záběry v upoutávce až příliš připomínají práci jiných lidí, kterých si osobně vážím, mám k jejich tvorbě (nebo aspoň k části z ní) vztah, a vyjmenoval jsem kterých, a v čem to považuju za problematický -- byla to moje reakce na dopředný nadšení na týhle diskuse i jinde. ____ Kdybych to shrnul, šlo mi, jde mi o to, abych nechal promluvit ten film jako takový, a nezatratil, ani neoslavil jej dřív, než ukáže, co v sobě má. ___ Na některý z bodů v tvým textu už jsem odpověděl, řekl bych, což se týká zejména Marhoula coby člověka, a protože v tom se pro mě mnoho nezměnilo, už se k tomu vracet nebudu. ___ Zbývá mi, pokusit se vymezit vůči tématu „zlatých šedesátých". Pro mě je to komplikovanější v tom, že Menzel vůbec, a Forman snad s výjimkou Černého Petra, naprosto nejsou to, co mě na týhle tvorbě zajímá, to už mnohem spíš Papoušek. Zatímco z té druhé strany škály, Váčila neumím napsat smalým „v" a v plurálu, ale spíš k němu musím dodat další jména, aspoň Schorm, Kachyňa, Švankmajer nebo Němec. A to jsou, od Papouška dál všechno lidi, jejichž práce si vážím, a posuď asi sám, protože já si to nemyslím, zda-li oni jsou spolutvůrci toho babylonu, o němž o všem musím dodat, že vím, o čem asi mluvíš, když ho v týhle souvislosti zmiňuješ, jen mi připadá jako okrajovější jev, než tobě, a neotravuje to pro mě tuhle část naší kinematografie jako celek. ___ Pokud jde o to, co se „z toho" později vytvoří, a k čemu všemu se to využije (a zneužije), to už je podle mě  jiná otázka, a osobně se kloním spíš k tomu, že se z tvorby šedesátých let dál procedí to nepodstatné, kdežto to ryzí, se rozmělní a pomine. (Rozbor příčin bych asi ponechal na povolanějších...). ____ Otázka je, a to je otázka, kterou teprve zbývá zodpovědět, na co z těch šedesátých, a na co nejen z té domácí tvorby, pokud jde o tu netuzemskou, asi oba dobře víme, o kterou jde, Marhoul naváže, a aspoň za sebe bych rád zodpovězení nechal na tom filmu samotném, i přes to, že mám porozumění pro tvou obavu, že hrozí, že v tom bude příliš chtění a upracovanosti....    

Mr.Apache

Mr.Apache (hodnocení, recenze)

obregon

Tak kdyby ses zeptal slušně, odpověděl bych ti rád. Jenže styl, který jsi použil, mi natolik evokoval chování komunistických papalášů, že jsem tě neuznal hodna.

JAGODA

JAGODA (hodnocení, recenze)

Proč je teď v žánru kromě válečného dramatu, také historický? To, co se ve filmu děje se nestalo! Nebo historický žánr je tam proto, že se odehrává za 2. svět. války?

na příspěvěk reagoval Dadel

Uživatel JAGODA smazal svůj příspěvek.

termi

termi (hodnocení, recenze)

lupuscanis

Vlastně teď nevím, jestli se ptáš jen na nějakou konkrétní část mého příspěvku, jelikož jsem se to snažil smísit tragicky i ironicky-jak to vidím, ale zkusím to shrnout celé (a asi bych taky nepodceňoval nějaké jiné uživatele v této diskuzi, zběžně jsem ji prolítl, když vyšel trailer a třebas jeden uživatel myslím i když to vzal celkem 'po lopatě', tak v něčem jsem s ním dost souznil a asi jsi na něj i reagoval zrovna ty potom ještě): myslím, že se to tak nějak táhne v naší kultuře paradoxně nejvíc od těch 'zlatých šedesátých', kdy jsme si asi vytvořili nějaký dojem kvalit naší kultury - která sice byla opravdu nefalšovaně česká(to nezpochybňuji!), ale dle mě v dost tragickém smyslu, namísto objevného, které by nás posunulo dál.. takový babylon jakoby. A vezli jsme se (až do dneška) na těch menzelech a formanech, kteří se sofistikovaně smějí a pláčí s námi a přijde jim to normální, "umělecká" fronta to z druhé strany proloží těmi neskutečně zručnými a schopnými vláčili plnými 'hrůz' a tragedie česká je na světě na hodně dlouho.) Pak se za to rozdají v televizi nějaký lvy ještě a je vymalováno, kultura je dána! A Marhoul, to je dost vypočítavý člověk -viz např. dost podivný barrandov v 90.letech.. pro mě zapadá do tohodle mustru čecháčkovského téměř dokonale, s filmem, který bude udělán sofistikovaně jistě jak prase - cílící zcela přesně, a tím asi obsah ztratí na hodnotě, a na těch lvech si s tím už poradí:) ...
(myslím, že ty 4 filmy, které jsi vyjmenoval, jsou právě zcela opakem takové sofistikovanosti, kterou fakt nemám rád) ...nakonec vlastné si uvědomuji, že ty 'cizí/mezinárodní' vlivy na ten film, to můžou groteskně rozmělnit jedině k lepšímu, ale dost o tom pochybuji, že se tak stane..
a nakonec jen ironicky mohu zkopírovat větu z komentáře podemnou "že spousta zdejších uživatelů nemá ani šajn o tom, jak dobré mohou české filmy být a jakou má česká kinematografie za sebou slavnou minulost"
(aniž bych si toho uživatele nějak dobíral) a použil jeho větu úplně v protismyslu ale zároveň kladně jako on! taková sranda a zmatení tady může být! no a zlobit se na to vlastně nemohu! ani na ten film.. (kdysi původně jsem myslel, že se to jmenuje Nebarevné ptáče haha! asi proto to vidím nebarevně)

na příspěvěk reagoval lupuscanis

niethustra

niethustra (hodnocení, recenze)

obregon

Jo, je to prý "starý český film". To nemůžem pamatovat, ani kdyby každému z nás bylo tolik co oběma dohromady.

Mr.Apache

Mr.Apache (hodnocení, recenze)

gudaulin

Obávám se, že jsem o nějakém "vytrácení české kinematografie ze světového povědomí" vůbec nemluvil.

Mluvil jsem o tom, že spousta zdejších uživatelů nemá ani šajn o tom, jak dobré mohou české filmy být a jakou má česká kinematografie za sebou slavnou minulost. Proto mají sklon českou tvorbu zbytečně podceňovat a odsuzovat.

Je možné, že nějaké povědomí o české kinematografii ve světě neexistuje (i když jsem si jist, že v Polsku má třeba takový Zelenka spoustu fanoušků). Ale to neznamená, že se český film úplně vytratil z hlav světových znalců filmu a také (pozor) z hlav světových filmových tvůrců. Existuje snímek, který ne tak dávno dostal Oscara, přitom je to po všech stránkách (nejen po té dějové, ale i způsobem natočení) vykradený starý český film.

Tos nevěděl, co? :-)

na příspěvěk reagoval niethustra

sgt.Luki

sgt.Luki (hodnocení, recenze)

rushid

A má to nějaký děj? Nebo jenom chlapeček tři hodiny půjde z bodu A do bodu B a bude svědkem samoúčelného násilí?

lupuscanis

lupuscanis (hodnocení, recenze)

termi

V oblbených filmech máš minimálně 4 filmy, který považuju za mimořádně dobrý (Long Goodbye, Shadows, Trvalá dovolená, a Balada o Cable Hogueovi) , pochybuju, že v týhle diskusi najdu o mnoho víc takových užvatelů. Asi proto mě překvapilo, co píšeš, a rád bych slyšel víc, z čeho jsi něco takovýho vypozoroval...?

na příspěvěk reagoval termi

JAGODA

JAGODA (hodnocení, recenze)

Psychor

Děkuji za info, zmíněný potlesk asi opravdu patří k festivalovému bontonu. Každopádně Marhoulovi přeji nějakou tu cenu.

termi

termi (hodnocení, recenze)

i přes různá mezinárodní 'působení' se domnívám, že půjde o dost český film, v tom nelichotivém smyslu - tedy čecháčkovský?  tzn. vlastně také alespoň u nás jistě velmi úspešný! jak to barrandovský guru jistě vhodně sválí!

na příspěvěk reagoval lupuscanis

Uživatel Caminzind smazal svůj příspěvek.

Související novinky

Úmrtí herce Juliana Sandse bylo potvrzeno

Úmrtí herce Juliana Sandse bylo potvrzeno

28.06.2023

Britský herec Julian Sands byl od 13. ledna tohoto roku veden jako nezvěstný poté, co se vypravil na turistickou trasu zasněženými horami v oblasti Baldy Bowl přibližně 45 mil na východ od města Los… (více)

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

12.09.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) každoročně mimo udílení národního ocenění Český lev vybírá i potenciálního filmového kandidáta na prestižní cenu Oscar, jenž by na jaře příštího roku mohl… (více)

Byly rozdány 33. Evropské filmové ceny

Byly rozdány 33. Evropské filmové ceny

12.12.2020

Dnes večer byly prostřednictvím online přenosu z Berlína uděleny Evropské filmové ceny (EFA) v rámci svého 33. ročníku. Nejvýraznějším výhercem se stal dánský snímek Thomase Vinterberga Chlast, jenž… (více)

Dny evropského filmu startují již za pár dní

Dny evropského filmu startují již za pár dní

14.06.2020

Dny evropského filmu (DEF), které se zaměřují výhradně na současný evropský film, letos představí 40 filmů z téměř 30 evropských zemí. Hlavní část programu DEF proběhne od 16. do 23. června v Praze,… (více)

Reklama

Reklama