poster

Aaltra (festivalový název)

  • Belgie

    Aaltra

  • slovenský

    Aaltra

    (festivalový název)

Komedie

Belgie, 2004, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • easaque
    ***

    podle zdejších komentářů jsem čekal nějakou drsnou road-movie dvou vozíčkářů přes Evropu a to taky byla. Jenže na mě ve výsledku působila docela utahaným dojmem. Příběh je o dvou znepřátelených a nevraživých sousedech, kteří si jdou neustále po krku a když už si dost ublížili, tak převádí zlost na všechny kolem. Já se zas tolik nenasmál, i když pár trefných scén za to stálo. Prostě mi ten humor moc nesedl, ale za úžasnou pointu jsem musel přidat hvězdičku, jinak by to byly jen 2. Vliv Kaurismäkiho je docela znát, ale prostě to nestačilo. [ PŘÍBĚH: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 2 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](14.8.2012)

  • pytlik...
    *

    Jako komedie mi to v žádném případě nepřišlo. Příliš realisticky zpracované na to, aby se tomu člověk mohl smát. Při sledování filmu jsem pociťoval akorát nechuť a obavy z toho, jaká skličující scéna ještě člověka čeká. Jediná hvězdička je za výtvarné zpracování. Sice se k žánru komedie vůbec nehodilo, ale umělecky dopadlo na jedničku. Připomínalo mi dva klipy od Depeche Mode, Behind the Wheel a Never let me down again. Roztřesenci z Dogma 95 by si měli vzít příklad z nepohyblivé kamery a dlouhotrvajících záběrů, které perfektně vystihovaly neutěšenou realitu života těch dvou vozíčkářů.(10.6.2012)

  • Courtemanche
    *****

    Tento film od začátku pracuje s velmi jemnými kroky, možná se vám bude zdát celý o ničem ale věřte až končí, budete mít pocit že dává to smysl. K těm gagům, opakuji kolikrát je zakryjí, v momentě než kápnete na jejich styl, přetočte celý film a dívejte se znova od začátku. 5/5 /co se týče humoru pro mě oni jsou objevem tohoto desetiletý, jelikož nekopírují a mají hodně silný vlastní jazyk/(21.8.2014)

  • genetique
    ****

    Šarmantný francúzsky humor mixnutý poriadnou dávkou hovadín, to sa tak často nevidí, ale keď už niečo také vznikne, tak to stojí za to. Pomerne citlivú tému otvorila dvojica režisérov (zároveň scenáristov a hlavných predstaviteľov). Lepšie spracovanú road-movie o handicapovaných blbcoch si však predstaviť neviem. Jemné sfarbenie do dramatických farieb určite pomáha celej atmosfére filmu, pretože spraviť z filmu úplnú prasačinu by bolo asi dosť nekorektné, takže tento smer bol zvolený správne. Kamera je víťazným prvkom celej technickej stránky filmu. Jednoduchá, no veľmi dobre vypointovaná. Ťažko sa komentuje herecký výkon hlavných hrdinov, pochopíte, keď uvidíte. Ale pohyb na invalidnom vozíku im šiel dobre. 80%.(17.4.2010)

  • Madsbender
    *****

    [Cinematik 2014] Čím menší a nenápadnejší, tým nekorektnejší a anarchistickejší. Čiernobiely nábeh do filmovej kariéry belgického tandemu (ktorý sa s okamžitou platnosťou zaraďuje ako môj druhý najobľúbenejší hneď za artgiallovú dvojicu Cattet-Forzani) pretŕha hrádzu nezastaviteľného prívalu uštipačného dvojznačného bipolárneho uškierania sa a štartuje príjemne nonkonformnú vozíčkarskú roadmovie plnú situačného humoru odkazujúceho na korene tvorcov v televíznych skečoch. Opäť delikátne rozohrané dobrodružstvo so spoločensky neprijateľnými charaktermi, satirizujúc putujúci do vysneného Fínska, kde stret s veľkým iniciátorom kinematografického príspevku Delépina a Kerverna, samotným Kaurismäkim predznamenáva očarujúci prechod deja do autentickej svojráznej poetiky očarujúceho Fína skrývajúceho sa v tragikomickej Tatiho hublotovskej Aaltre... Čo viac si festivalový divák môže priať? Jednoducho mi prirástli k srdcu, nehľadiac na to, aké kúsky beztrestne páchajú s mizanscénou a kamerou. A potom, že vozíčkari sú nudní... Model zneužívania spoločenských zásad prístupu k handicapovaným vypovedá o opaku. Čo na tom, že robia zbytku zlé meno? 100%(16.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace