Režie:
Lee UnkrichScénář:
Michael ArndtKamera:
Jeremy LaskyHudba:
Randy NewmanHrají:
Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Michael Keaton, Ned Beatty, Wallace Shawn, Don Rickles, Whoopi Goldberg, Jeff Garlin, R. Lee Ermey, Laurie Metcalf (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Andy stojí na prahu dospělosti, chystá se na vysokou a přemýšlí, co udělá se svými starými hračkami. Nejoblíbenější kousky, mezi nimiž nechybí Buzz Rakeťák a kovbojská dívka Jessie, připraví do pytle, který ale maminka místo na půdu odnese k popelnicím. Hračkám se podaří na poslední chvíli před popeláři uprchnout. Ocitnou se v autě s dalšími hračkami, určenými jako dar mateřské školce, která je ale plná rozjívených dětí a batolat ničících hračky. Setkají se tam se spoustou jiných hraček a brzy si uvědomí, že je potkalo zcela nové bláznivé dobrodružství. (TV Nova)
(více)Videa (16)
Recenze (1 093)
Fenomenální. Nonstop zábavná hra s žánrovými tradicemi a takřka nevyčerpatelnými možnostmi vytvářeného světa, který tvůrci v tomhle případě podojili skutečně vehementně. Obzvlášť po odkrytí záporných aktérů nabere film skvostné tempo a opakovaně mě nechává fascinovaného nad tím, jak dokáže uzpůsobovat měnící se nálady a žánry soudržně vyprávěnému dobrodružství pro děti i dospělé. Highlighty jsou konkrétně hororová panenka a španělsky mluvící Buzz. První dva díly patří k nejlepším animákům své doby, trojka je jedním z vůbec nejlepších filmů tohoto století. Za tím si stojím.. ()
Příjemné překvapení, které by se nekonalo, kdyby se venku tak strašně nerozpršelo a my nezapadli do kina na první film na programu... :-) Aniž bych zacházel do hlubších detailů, vypíchnu jen některé postřehy: Především trojka Příběhu hraček není filmem pro děti, ale spíš pro ty, kteří byli dětmi v době premiéry jedničky. Vícevrstnatost příběhu, jež zahrnuje odkazy na popkulturní fenomény či principy totalitarismu, unikne chápání malého dítěte, zato vyvolá salvy smíchu u 20ti a více-letých. Lehký nádech sentimentálního vzpomínání na vlastní dětství a částečná identifikace diváka s dospívajícím Andym je dalším vodítkem k této doměnce. Hračky pochopily tento neodvratný vývoj a i okolnostmi byly přinuceny k boji o holé přežití. Pobyt ve školce, v níž hračkám vládne Mazel, se ukáže být nešťastným vyústěním a lehce předvídatelný konflikt s novým prostředím je bohatou živinou pro gradaci velmi napínavého příběhu. Ten je vyprávěn s obdivuhodnou lehkostí a jiskrou - Např. úvodní výlet do imaginárního světa dětských her a následný střih na dospělý pohled na hrající se děcko je kouzelný. Pixar ukázal, že i v současné době zaplavené oceánem víceméně zbytečných animovaných filmů lze vyprodukovat svěží animáč, který je vtipný a troufám si tvrdit, že v mnohém překoná i své dva předchůdce. Inteligentní oddechovka. ()
Nemůžu si pomoct, ale myslím si, že byla dobrá volba po tolika letech udělat nový film o hračkách. Mělo to příjemný nádech nostalgie a navíc se povedl i děj, který u většiny pokračování není to pravé ořechové. Tady to šlapalo a bavilo mě to až do závěrečných titulků. Povedený animák a skvělý návrat legendy. ()
neuvěřitelně krásný animák, jeden z nejlepších filmů vůbec. Trochu je mi jen líto DW, kteří se taky neuvěřitelně snaží, ale Pixary stále nedokážou doběhnout. S jakou láskou přistupují ke svým animákům, kolik myšlenek do nich dokážou nacpat, kolik emocí dokážou z postaviček dostat je úžasné a díky tomu všemu pro mně zůstanou navždy číslem 1 na poli animovaném i poli poučujícím. (Varování: podle mně ne moc určené nejmenším dětem, mohly by z toho mít slušné traumata..) lidičky nevyhazujte své hračky a starejte se o ně. Ony vám budou do smrti vděčné a vy si pak vždy budete moci lépe vzpomenout na nejlepší roky svého života. 10/10 PS: taky jsem u jedné konkrétní scény brečel. Prostě to nešlo udržet, tak krásné to bylo. ()
FILMOVÁ NOC 2010 Hlavní otázkou u již jedenácté pixarovky v pořadí není, jestli studio nevyrenderuje nevýborný film, ale zda-li TOY STORY 3 zachová vzestupnou tradici trilogie. Třetí část, jež cílí na diváky, kteří vyrůstali spolu s předchozími díly, je opravdu nejlepší, protože je zároveň nejdospělejším počinem ve filmografii Pixaru. Po VZHŮRU DO OBLAK, které pojednávalo o nevzdávání se na sklonku života, se tentokrát vypráví o smíření se s vlastní smrtelností (konečností) a koloběhu života, což je na rodinný film poměrně odvážné (zvlášť pokud je první polovina svým tempem záměrně pomalejší a ve variování již známého z předešlých částí je patrné ono stárnutí, protože ne vše vychází jako předtím). Zacílenost na dospělejší publikum vede i k tomu, že po parťáckém filmu, jímž byla jednička a dvojka, se mnohem výrazněji než předtím pracuje na půdorysu útěkářských snímků z druhé světové války, na které se poučeně odkazuje, jejich klišé se přepracovávají a schémata ozvláštňují tím, že na místo vězení či koncentračního tábora je zde školka a lidi suplují hračky. A ano, plakal jsem. ()
Galerie (222)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (73)
- Film prošel několika náměty. V prvním námětu Andyho matka chtěla odložit hračky na půdu k babičce, avšak někdo hračky ukradl. Ve druhém námětu společnost, která vytvořila Buzze Rakeťáka, ohlásila stažení produktů Buzze Rakeťáka. Woody a ostatní měli zachránit Buzze. (petr.koca)
- Výroba filmu se plánovala v době, kdy se zdálo, že společnosti Disney a Pixar se (v letech 2004 - 2005) rozejdou kvůli tvůrčím neshodám. Společnost Disney založila animační divizi s názvem Circle 7, která měla mít na starosti pokračování filmů od Pixaru, na nichž by se již původní tvůrci z Pixaru nepodíleli. Disney ale nakonec koupil Pixar a divizi Circle 7 zrušil. Film tak padl do rukou Pixaru. (petr.koca)
Reklama