Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    *****

    Špičková ukázka akčního thrilleru. Perfektní dvojice Harrison Ford a Tommy Lee Jones, výborně vystavěný scénář a zručná režie. Třeba nad scénou nárazu vlaku do autobusu a následném vykolejení soupravy se v době vzniku tajil dech. Dnes už jsme zvyklí, že trikaři stvoří v počítačích prakticky cokoli, ale tohle funguje stále stejně výborně.(27.3.2010)

  • M.a.t.t.
    *****

    Klasika, ktorá neustále udivuje, mimo iné aj tým, že i v dnešnej dobe dokáže držať krok so súčasnou žánrovou špičkou. Nijak výnimočný námet pritom nemožno považovať za základný kameň úspechu, bezchybné spracovanie a fantastické herecké výkony už áno a samého by ma zaujímalo, koľko filmov v Utečencovi následne našlo svoju inšpiráciu. Oscarové nominácie nepochybne neboli len dielom náhody ale precízneho remesla. Veľmi precízneho.(24.10.2006)

  • salahadin
    ***

    Nenáročný rodinný krimi film, na který klidně nechte koukat i předškolní děti (garantuji vám, že viděly horší věci). Dobrý film, ale na zadek jsem si z něj rozhodně nesedl a vlastně vůbec nepobírám, v čemže má být geniální? Tenhle film je jako říční oblázek - stokrát dohladka omletý, ale přece jen si jej rádi pohladíte. Tommy Lee Jones s Fordem tvoří tak šmrncovní duo jako Křemík s Fluorem, až jsem se bál, že založí Sloučeninu. A Andreas Katsulas má xicht přesně na nakopnutí...paráda.(14.9.2006)

  • JitkaCardova
    *****

    Mistrný scénář a skvělé fázování a tempo příběhu. Nesledujeme typický, očekávatelný souboj mezi lovcem-agentem FBI a naháněnou kořistí, ale geniální a zrakům všech ostatních skrytou spolupráci dvou silných solitérů - neboť od chvíle, kdy Sam Gerhard uslyší, že uprchlý vězeň mohl být odsouzen nevinně, a je ubezpečen, že ten muž je pronikavě chytrý, podniká sice navenek dál ty nejpřísnější kroky k jeho chycení a skutečně se chová jako zavilý tvrďák, nicméně právě pod tento pláštík drsňáka snadno skryje, že každý z podnikaných kroků v pátrání bude zároveň i šancí pro oběť, aby nesrovnalosti v případu stihly vyjít najevo. Pokud ovšem Kimble bude opravdu dost mazaný, aby stíhal držet krok a spolupracovat, a nedá se trapně chytit na ulici nebo zastřelit. To už Gerhard nechává na něm a osudu - nebude-li dost chytrý, tak za záchranu stejně nestojí. *** Gerhard nemůže oficiálně znovu otevřít Kimblův případ, ani kdyby chtěl - na to není čas ani ochota příslušných institucí - přešetření tedy může proběhnout jedině zároveň, dokud je uprchlík na svobodě - dokud ho Gerhard loví. Neoficiálně, v rámci lovu na vězně, jako součást honěné. Evidentně to dojde oběma mužům zároveň (možná k tomu jeden inspiroval svým krokem druhého), a ocitají se spolu na jedné lodi. Gerhard si ve svém povolání vybudoval dost praktické a autoritativní mimikri nesmlouvavého tvrďáka, který dělá svou práci doslova přes mrtvoly, a dokud si sympatizující vlčáci z FBI myslí, že zkušenému veliteli pomáhají v nejrychlejší cestě ke kořisti, pak mu v rámci pátrání po Kimblovi zařídí cokoli, klidně i revizi vyšetřování případu. A Gerhard se může v klidu soustředit na fakta a z domnělého honu udělat v pravou chvíli, kdy už bude vědět, na čem s Kimblem je, tažení za osvobození nevinně odsouzeného. *** Gerhard to ostatně nepokrytě říká celé jednotce FBI hned zkraje, když rozhoduje o strategii pátrání: "pokud je doktor Kimble zpátky v Chigacu, vyčkejme, dejme mu možnost, aby se tu v klidu usadil a pokusil se vrátit do normálního života". Co v danou chvíli vypadá jako ironický žert, je ze zpětného pohledu jasně čitelné jako agentův pravý záměr. Dělá svou práci, honí uprchlíka, ale dělá ji tak, aby v koordinaci s kroky doktora Kimbla, pátrajícího na útěku na vlastní pěst, celý případ odhalil - nespustí okamžitý hon na vězně po celém městě, ale rozhodne se pro strategické vyčkávání a přiměje jednotku FBI, aby ho zásobila všemožnými starými i novými informacemi ke Kimblovu případu, k nimž jim za sebou štvaný Kimble nechává jako stopy nové střípky a mozaika se postupně vyjevuje jim oběma. Od Gerharda to přitom není žádná zástěrka, je to jedna z možností, jak vězně chytit, jen chytře zvolená: ve chvíli, kdy ho bude mít, bude už také vědět, jestli je vinen. Honěná se tedy rozbíhá po poli stop a důkazů právě proto, že Kimble to tak potřebuje, a proto, že Gerhard to tak rozhodl - a že se oba uměli spolehnout na inteligenci toho druhého. *** Příznačný moment třeba je, když se Gerhard s Kimblem pouští do honičky a střílí po něm před zraky policistů; nestřílí tak, aby ho zabil ani poranil - míří mu efektně doprostřed čela a jakoby vztekle pálí, takže nevznikne ani nejmlhavější podezření, že ve skutečnosti pracuje i na možnosti Kimbla později zachránit a nyní si ho zabít nehodlá. Gerhard ale ví (jak mu ukázaly první výstřely do skla dveří, v nichž se Kimble na chvilku zasekne), že kulka jen vykreslí neškodnou pavučinu na tvrzeném povrchu dveří pár centimetrů před Kimblovou hlavou. Podstatné je, že vůbec nezamíří na nohu, která Kimblovi na chvíli v zasouvaných dveřích uvízla, čímž by ho na útěku definitivně zastavil a tím i odsoudil k záhubě dřív, než bude sám stoprocentně znát pravdu. A ovšem, ve chvíli, kdy už pravdu zná, neváhá využít svou autoritu a odvolat vrtulník ze střechy s falešným požadavkem na vlastní bezpečnost, ani zastavit ruku svého kolegy, který má Kimbla chvíli na mušce atd. (Ona všechna Gerhardova rozhodnutí, příkazy a vlastní jednání stojí za takový drobnohled - právě díky tomu se dá pochopit, odkdy ví, že nechce Kimbla zabít ani chytit dřív, než vypátrá pravdu, i odkdy je už přesvědčen o Kimblově nevině.) A ve finále pak nemusí Kimblovi nic složitě vysvětlovat, ale podá mu ruku jako sehranému parťákovi po vítězném mači proti mašinérii. A Kimble je sice překvapený, že to doopravdy vyšlo, ale perfektně rozumí, proč a jak. ***(25.5.2014)

  • Karlos80
    *****

    Tak tomu se říká dobře a řemeslně odvedená práce. Tomuto filmu nelze doopravdy skoro nic vytknout. Po všech stránkách se jedná skutečně o strhující, působivý a velmi řemeslně-dokonale, natočený nelítostný akční thriller, mistrovsky převedený na filmové plátno, film který od začátku až do svého úplného konce nenechá člověka téměř vydechnout a rozhodně vás nenudí a snad ani nikdy neomrzí. Film nebyl jen Harrison Ford jako chirurg Kimbley-štvanec na útěku a Tommy Lee Jones jako agent FBI, ve fascinujícím souboji, jistě tu zazářili, šlo o jedny z nejlepších jejich rolí ale tím jim nechci rozhodně nadržovat a na druhou kolej odsouvat všechny ty ostatní herecké výkony, které byli rovněž, řekl bych velice dobré a pro podstatu filmu velice hodnotné. Prostě všechno tu od začátku až do konce fungovalo jak by asi mělo u dobrého a správného akčního thrilleru být. Spokojenost tedy nadmíru a zároveň jeden z kategorie tzv. nezapomenutelných snímků který se vám navždy a pořádně vryjí do vaší paměti. Takže já už nemám v tuto chvíli co říct, vše podstatné už tu bylo řečeno takže dávám, abych to nějak uzavřel jednoznačně plný počet hvězdiček.(3.2.2007)

  • - Když se autobus svalí ze silnice po svahu na železniční trať, narazí vlak do autobusu z boku. Železniční trať by ovšem musela vést do svahu, kolmo k silnici. Ta však vede podélně se silnicí. (Pavlátko)

  • - Úvodní titulky trvají 14 minut. (don corleone)

  • - Ve filmu ztvárnil menší roli i Neil Flynn. Jeho působení bylo zmíněno i v seriálu Scrubs (od r. 2001), konkrétně v 8. epizodě 3. série, kde Flynn coby údržbář zmiňuje, že jeho snem bylo herectví. (Kaston)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace