Reklama

Reklama

Sirotčinec

  • Španělsko El orfanato (více)
Trailer 3

VOD (1)

Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 3

Recenze (968)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Atmosferický duchařský thriller/horor odkazující až někam k temným původním folklórním pohádkám, které byly přirozeně strašidelné a hororové. Mystérium prokletého domu chytře ohraničuje příznačné uzavřené prostředí, kde je od začátku přítomno neviditelné tajemství, které chce býti odhaleno. Za vyzdvižení stojí (s pohádkou propojující) princip hry zajímavě použitý ve struktuře příběhu, obdobně jako motiv pohádkové knihy Petera Pana, který (stejně jako postavy ve filmu) odmítá zestárnout. Šikovně jsou proti sobě postavena i paradigmata racionálního přístupu k realitě a paradigma připouštějící existenci nadpřirozena (jejich stěžejní střet předznamenává i nejsilnější scénu filmu - médium vydávající se kontaktovat druhou stranu, geniálně zaranžované v metazáběrech kamer, kdy se tým pokouší tento kontakt multimediálně dokumentovat...). Ve filmu byly použity podobné kamerové rastry, jaké bývají ve filmech Guillerma del Tora, který určitě ne náhodu tenhle snímek produkoval. Obrazovost a symbolickou hloubku jeho filmů sice El Orfanato nemá, na to mu schází del Torava mýtotvorná fantasie, ale svou funkci (tedy uchvátit divákovu pozornost a napnout ho mnohdy až k nevydržení) určitě splňuje dokonale. Mám rád španělskou a obecně hispánskou kinematografii a ani El Orfanato (Sirotčinec) mne nezklamalo... ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Ducharsky horor, ktory do vycerpaneho podzanru vlial novu krv a to napriek tomu, ze dejovo ani v najmensom neprekvapi. Jeho sila je hlavne v konkretnych , velmi originalnych mrazivych scenach, ktore nam pripomenu, ako velmi sme sa pri ducharskych hororoch bali v casoch, ked slavne kusy ako Kruh, alebo Ti druhy este neboli niekolkonasobne vykradnute a sparodovane. A to sa ceni. Dost mozne, ze sa teraz dockame dalsej vlny ducharskych hororov, ktore nam to zasa na nejaku dobu znechutia. (7/10) ()

Reklama

somnar 

všechny recenze uživatele

Další hype, který vážně nechápu... Naprosto průměrná duchařina, ve které se polovinu stopáže čeká na avizovaný hororový (nebo emocionální) nářez, který však stále nepřichází. Místo toho se dostavuje schéma, které Bayona naplňuje bez špetky invence. Klasické téma, klasická forma i klasický obsah. Bohužel. 60% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Je pouze otázkou času kdy Juan Antonio Bayona nebude potřebovat ke zviditelnění svého filmu jméno producenta Guillerma del Tora. Takový talent prostě nemůže zapadnout. Místy sice ještě staví formu nad obsah, ale to ani v nejmenším neznamená, že by ho nějak opomínal či snad dokonce zanedbával. Atmosféra je perfektní. Ne přímo strašidelná, ale taková ta příjemně mrazivá (což neznamená, že mi párkrát řádně nezatrnulo). Velký podíl na ní má dokonalá hudba Fernanda Velázqueze a úžasná ruchová stránka filmu. Španělsko se na tento typ horrorů snad specializuje. Vyloženě geniální je pasáž s moderním médiem - ač je pro film nepodstatná. Co potěší je závěr. Ani ne tak (ne)pointa jako spíše jeho krása. Kdyby si byl Bayona více ohlídal tempo v některých pasážích (čtěte zkrátil to o deset minut), tak se dalo uvažovat i o vyšším hodnocení. Pomyslné absolutorium si tak odnáší aspoň Belén Rueda za hlavní roli. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Rukopis del Tora je neprehliadnuteľný. Krásny horrorový príbeh, kde slovo príbeh je hlavnou podstatou úspechu. Nie je to totiž žiaden amatérsky počin, ktorý sa snaží divákovi nahnať strach pomocou obyčajných, zaužívaných metód. Ukážková dráma je krásne zahraná a nebezpečne profesionálne ukočírovaná nováčikom Bayonom. Del Toro ale asi vedel, komu vložiť do rúk projekt s tak obrovským potenciálom. Tragickosť príbehu však po čase nahradili mrazivé pocity, ktoré svojim napätím trhali v kine nervy nejedného diváka. Mysterióznosť zvládnutá do (pred)posledného detailu, pravá duchárska atmosféra a záverečný zvrat takého rozmeru, že by si ho vo svojej terajšej tvorivej kríze prial aj samotný Shyamalan. 90%. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (21)

  • Postava, ktorú hrá Belén Rueda (Laura), má vo filme 37 rokov. Herečka mala však v tom čase už 42. (CroSsicek)
  • Film si odbyl premiéru na festivalu v Cannes, kde se mu poté dostalo desetiminutového potlesku ve stoje. (Šakalík)

Související novinky

38. Premios Goya – výsledky

38. Premios Goya – výsledky

11.02.2024

V sobotu 10. února 2024 byly předány výroční španělské filmové ceny Goya. Slavnostní ceremoniál proběhl ve městě Valladolid, předávání cen tak vůbec poprvé probíhalo ve španělském regionu Kastilie a… (více)

Udělen první "ČSFD Honor Award"

Udělen první "ČSFD Honor Award"

26.04.2015

Ve třetím dubnovém týdnu se v Praze uskutečnil koncert filmové hudby Film Music Prague s repertoárem skladeb španělského skladatele Fernanda Velázqueze a dvou Britů ve službách Hollywoodu, Harryho… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Bayona vyslyší netvora

Bayona vyslyší netvora

20.04.2014

Juan Antonio Bayona by se s trochou nadsázky dal označit za španělského Stevena Spielberga. Mladý hitmaker hororovým Sirotčincem i katastrofickým Nic nás nerozdělí trhal domácí rekordy návštěvnosti,… (více)

Reklama

Reklama