Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Snímek Ve stínu se stal předmětem celé řady článků a objektem zájmu filmové kritiky a publicistů, kteří ho vesměs nanejvýš kladně přivítali a ocenili jako krok české kinematografie zpátky na výsluní. Podobně tomu bylo i u snímků jako Protektor nebo Pouta a ve všech případech jsem musel konstatovat, že můj pohled je podstatně kritičtější a přes určitá pozitiva se z celosvětového hlediska jedná o čistokrevný průměr. Z těch tří titulů mi Ondříčkův film přijde jako nejslabší, i když, abych jen nekritizoval, můžu začít nejprve klady. Za prvé obsazení. Ivan Trojan je patrně největší herecký objev polistopadové éry a svého kriminalistu zvládá bravurně. Stejně tak dobří jsou i herci ve vedlejších rolích. Za druhé rozpočet a technická kvalita filmu. Po dlouhé době mám pocit, že vidím poctivou filmovou kameru a nikoliv lacinou televizní inscenaci. Kameraman zkouší hru světel a stínů a zejména v prvních patnácti minutách je to skutečně podívaná. S tím souvisí i snaha, byť nedůsledná, o retroatmosféru 50. let. Samozřejmě objevují se i chyby - štáb mi strká petrolejku do každé místnosti, protože to vypadá krásně stylově, ale protože jsem od fochu, dovolím si připomenout, že Praha byla elektrifikována už za císaře pána a v 50. letech se používaly petrolejky jen v okrajových venkovských oblastech (plná elektrofikace byla ukončena v roce 1960). Nicméně to je pochopitelně detail, který není pro většinu diváků významný. Horší je to ale se scénářem, který zapříčinil ty dvě hvězdičky. On by to byl fajn film, kdyby pod ním byl podepsaný americký scénárista a americký režisér. Jenže tohle vytvořili Češi, kteří by měli být, pokud se naší historie týče, pevní v kramflecích. Navíc nejde o nějakou oddechovou žánrovku, ale o ambiciózní kousek, který se chce vyrovnávat s minulostí. Celá ta konstrukce protižidovského spiknutí je prostě moc vratká a špatně vymyšlená. Film začíná jako neo-noirovka, ale brzy se přehoupne do psychologického dramatu a především politického thrilleru. Tahle žánrová kombinace moc nefunguje prostě proto, že podle mě film ve všech těch žánrech nakonec selhává. Jako detektivka nefunguje vůbec, protože natvrdo řečeno, to závěrečné odhalení vraha je nehorázně pitomé, jako politický thriller je to povrchní a pokud něco sděluje, tak jen dávno známé pravdy. Ono je zajímavé, že ty nejpůsobivější filmy o komunistických zločinech vznikly ještě za fungování reálného socialismu. Filmu Ve stínu vyčítám zásadní logické zkraty, které mi zkazily požitek z filmu, ale které bohužel nemůžu rozebírat, abych neodhalil, že vrahem je zahradník. Jen jako příklad - postavu ztvárněnou Sebastianem Kochem nedokážu vstřebat žádným způsobem. Co tím vlastně scénárista myslel?? Celkový dojem: 45 %.(21.10.2012)

  • Isherwood
    ***

    Detektivní linka ztracená pod nánosem ideologické očisty, kterou nevytáhne ani fakt, že i v komparzu vidíte známé herecké tváře a že Ondříček to vizuálně prodává jako suverénní evropský film. Cool fasádu snese spíše rozjuchaná současná komedie, než-li dobové zúčtování s temnou kapitolou národního dějepisu. Promarněná šance, jehož povrchní pozlátko jenom stvrdila nadílka Lvů.(27.6.2013)

  • swamp
    ***

    Brilantní technické řemeslo se zde střetává s na české poměry zajímavou noir atmosférou a skvělými hereckými výkony. Scénář však trochu pokulhává, čímž klesá celkové vyznění kvality snímku. Na můj vkus film obsahuje až moc náhod.. Jinak ale nic, za co by se mohli čeští filmaři v celosvětovém měřítku stydět.(28.4.2013)

  • boshke
    ****

    Zůstalo celkem dost otazníků. A to je velká škoda. Film se mi totiž moc líbil. Obsazení, hudba, kostýmy, atmosféra, lokace. Bylo fajn vidět, jak krásně může Praha vypadat. Stačí vybrat správné místo, vyházet všudypřítomná zasraná auta, přebarvit lampy na červeno a nechat projet fešnou starou tramvaj a voilá - atmosféra padesátých let jako vyšitá... Nemusím moc závěrečné polopatické vyžvejkání všech záhad, nechat však řadu otazníků je (snad) ještě horší. Čeho Hakl docílil posláním kulky na Západ? Proč se komanči chtěli zbavit židovské obce? Proč Jitku jenom klepli a nevzali jí důkaz, i když o něm věděli? Proč vůbec Haklovi nezatli tipec dříve, když o jeho čmuchání věděli? A tak dále a tak dále. Zároveň se mi nezamlouvá kouření pro efekt, ač kouření jako takové mám rád. Víte, scény, kdy postava vyndá cigaretu (popř. půlku zahodí), zapálí si, vyfoukne kouř a po pouhých několika vteřinách celou cigaretu típá... Jak říkám, škoda toho... 70%(10.10.2012)

  • Fr
    ****

    ,,JMÉNEM LIDU ČESKOSLOVENSKÉ REPUBLIKY VÁS ZATÝKÁME Z PŘÍPRAVY VRAŽDY, LOUPEŽE A POKUSU PŘEVÉST PENÍZE ZA HRANICE ČESKOSLOVENSKA“...... /// ,,Ve Stínu“ působí temně a to nejen proto, že furt (v 50tejch letech) vypadává elektrika (a už vůbec ne kvůli tomu, že by mluvili jak čuráci). Tahle dramatická krimi, která přeroste v boj jednotlivce proti ,,krakatici“ (co se nedá porazit), místy působí jako zjevení v naší kinematografii a zřejmě nebude náhoda, že to nejzajímavější, co v českým filmu vzniká, se týká (naší) temný minulosti. P.S.: A nemyslím si, že film je věnovanej měnový reformě…. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že: ,,udělat popelku“, neznamená hromadný znásilnění Libuše Šafránkový. 2.) Jsem statečnej člověk, kterej se nebojí bojovat proti nespravedlnosti (teda, aspoň si to myslím….). /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(25.2.2013)

  • - Jednu z rolí si měl zahrát i Jaroslav Plesl, nakonec však dal přednost natáčení snímku Čtyři slunce (2012). Herec se ve filmu nakonec objeví, avšak pouze hlasem. Při postsynchronech totiž nadaboval Jana Šantrocha, který ztvárnil reportéra u soudu. (vyfuk)

  • - Názov filmu sa objaví v piatej minúte. (Johnny.ARN)

  • - Ve scéně, kdy Jitka (Soňa Norisová) zkoumá ránu na krku, říká, že je na šití. Když ale kpt. Hakl (Ivan Trojan) otočí krk, je evidentně bez rány. Neodpovídá ani skvrna na košily, ani krev na jeho prstě. (Jeldi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace