Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Crocuta
    ***

    Skvělá atmosféra, cit pro dobový detail, výborná kamera i herci. O to větší škoda je naivního pojetí kriminalistické práce, "záhadného" vraha, kterého jistě předem dávno odhalila nemalá část diváků a zejména toho ultrapolopatického zobrazování StB jako zlého (a zároveň pitomého - proč by musela celou provokaci inscenovat tak zhovadile složitě?) draka z pohádky - všeho moc škodí a neustálé omílání téhož ubírá na účinnosti výpovědi. No nic - ten rok 1953 stál asi vážně za prd. Jak vždycky říká jeden kolega našim spolupracovníkům výše zmíněného ročníku: "Měna byla, neurodilo se, Stalin chcíp, Gottwald chcíp a vy, blbci, jste se narodili!" :-)).(14.3.2013)

  • Gemini
    ****

    Úžasně atmosférická a řemeslně precizní (kamera a práce se světlem!!!) víceméně česká (ano, velmi koprodukční, samozřejmě) záležitost se špičkovými hereckými výkony... a bohužel až příliš mnoha náhodami a scénáristicky slabými místy, které posílají film coby temnou detektivku do kytek a do určité míry shazují Ve Stínu jako takové. Nevím co je pravdy na tom, že bylo snad sedmnáct verzí scénáře, a že se nakonec víc jak půl hodiny už hotového filmu vystříhalo, ale vůbec bych se tomu nedivil. Je to opravdu velká škoda, protože takhle dusivě vylíčenou atmosféru padesátých let jsme tu v takové kvalitě snad ještě neměli. Ondřej Malý (podle interních informací "z první ruky" skutečně studující práci toho odporného zkurvence Urválka) a jeho z rozhlasu znějící řeč jsou jen třešničkou na dortu, který kupodivu není přeslazený ani v úplně posledním záběru. Slova tvůrců o potřebnosti takovéhoto filmu nejen "i", ale "zvlášť" v dnešní době bych možná i podepsal - protože žijeme přece jen v nekonečně přívětivější době než byly padesáté roky, a i v nich se našli takoví lidé jako kapitán Hakl, tak kde je problém v boji s tou "chobotnicí" dnes? Ale nač se pouštět do moralistických řečí, k tomu jsou tu povolanější lidé a vhodnější místa - takže jdu na závěrečné hodnocení. Ve Stínu je film, který je rozhodně dobré vidět, abyste si zvedli mínění o české kinematografii. Bohužel si sám podráží nohy tím, že tvůrci nedokázali vystavět věrohodněji onu detektivní polovinu. Je to tím politováníhodnější, protože pokud by se to povedlo, nebylo by vůbec co vytknout. Tedy bylo, protože by tu pořád zůstávala ta naprosto nevhodná anglická píseň pod závěrečnými titulky;) I za současného stavu mi asi nezbude než dát osmdesátku. Protože kde jinde by už tohle hodnocení, signalizující snímek, který si zaslouží mnoho a mnoho repríz, mělo najít využití? Až jednou třeba dojde na pořádný director's cut, pravděpodobně to změním. Ale teď a tady - 80%.(24.11.2012)

  • T2
    ****

    Rozpočet CZK 70miliónov($3,5milióna)Tržby Celosvetovo $1,202,000▐ v skutku veľmi vydarený dobový film, kde detektívka poloha ma skutočný spád, napätie, výborné obsadenie, dramatickosť, veľká spokojnosť po dlhšej dobe s filmom z našich končín /80%/(23.6.2014)

  • CaptainNor
    *****

    Od roku 2000 pravděpodobně první český film, který jsem si vychutnal, nevrtěl se a nepřepnul. Malou rozmrzelost, když velice slibně nastartovanou detektivku téměř znásilní politický podtext vystřídá pocit, že naopak kriminální linie ruší silné politické drama, což jen potvrzuje stabilní záměr tvůrců námětu i scénáře. Tyto prvnotní emoční nuance ovšem daleko převyšují mimořádné herecké výkony a už vůbec nemluvě o jedinečné výpravě a bezkonkurenční dusné atmosféře 50. let! Ivan Trojan, (přestože je to na ČSFD kacířské) se u mne vymanil ze šablony kožených, bezvýrazných ksichtů, Hitlerů, debilů téměř neotevírající hubu a až v tomto filmu u něho vidím lidskost, výraz, pohyb a herectví hodné jeho dřívějších a přemrštěných ocenění. Podobné to mám i s Ondříčkem. O jeho řemesle jsem tolik nepochyboval, ale dosavadním výběrem látek o zhulených nebo úchylných vypatlancích, byl na okraji mého zájmu. Podobných rehabilitací mi tento film poskytuje více a z porevolučních filmů ho po Sekalovi oceňuji velmi vysoko!(4.10.2014)

  • InJo
    ***

    Přílišná vážnost (Ondříček sere mramor, měl by si vzít příklad z Verhoevenovy ČERNÉ KNIHY) v kombinaci s místy až uspávajícím tempem a překvapivě malým počtem silných scén zbytečně stahují do vod průměrnosti jinak slibnou dobovou detektivku výrazně říznutou politickým thrillerem (i když v závěru se z toho beztak vyklube jen další černobílá protikomunistická agitka). Atmosféra, výprava a herecké obsazení v podstatě bez chyby (většinu i těch nejmenších a nejméně důležitých rolí tu hrají dobří a známí herci), ale pocitu promarněné příležitosti se asi neubráním... 60 %(19.9.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace