Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    *****

    Nejdříve trošku kritiky-mírně mně vadily 3 věci: Rusovo rozhodnutí, Koupený obraz a Syn s dřevem (všechny tyto události se ale objevily naštěstí až úplně ke konci). Zvláštní, před časem jsem (už si nevzpomenu jaký) snímek káral za hlavního hrdinu natolik labilního, že se těžko mohl dostat na svoji pozici, u Ve stínu mě to však vůbec nenapadlo, až po přečtení některých komentářů (přiznávám tedy, že možná nebudu úplně objektivní). Jinak, tak výborný pocit z počinu, který obdržel českého lva za nejlepší film, jsem měl naposled u Protektora. Kromě výše uvedeného, za což srážím půl hvězdičku, nemám tomuhle dílu co vytknout, a to od příběhu, riskantních přechodů žánrů přes herecké výkony, napětí, atmosféru až po technickou stránku, opravdu kvalita.(7.3.2013)

  • H34D
    ***

    Zdařilý pokus o film-noir - věrohodně a detailně ztvárněná doba, deštivé ulice, přítmí, šeď, deprese, beznaděj a v centru dění jiskra naděje v podobě chytrého detektiva v dlouhém kabátě. Vyprávění (pravděpodobně vinou režie) mi nepřijde tolik poutavé, místy se natahuje, místy zase stačilo na vteřinku mrknout a totálně jsem ztratil nit, sám nevím, proč se mi v tomhle nijak extra sofistikovaném snímku tak špatně orientovalo... Úvodní nadšení tedy záhy ovadlo, nedočkáme se žádných vyloženě silných, či zapamatováníhodných scén, snad až na Haklovo potvrzení výroku o předem prohraném boji s hydrou. Celkově obstojný "domácí" film. 6/10(1.3.2013)

  • CaptainNor
    *****

    Od roku 2000 pravděpodobně první český film, který jsem si vychutnal, nevrtěl se a nepřepnul. Malou rozmrzelost, když velice slibně nastartovanou detektivku téměř znásilní politický podtext vystřídá pocit, že naopak kriminální linie ruší silné politické drama, což jen potvrzuje stabilní záměr tvůrců námětu i scénáře. Tyto prvnotní emoční nuance ovšem daleko převyšují mimořádné herecké výkony a už vůbec nemluvě o jedinečné výpravě a bezkonkurenční dusné atmosféře 50. let! Ivan Trojan, (přestože je to na ČSFD kacířské) se u mne vymanil ze šablony kožených, bezvýrazných ksichtů, Hitlerů, debilů téměř neotevírající hubu a až v tomto filmu u něho vidím lidskost, výraz, pohyb a herectví hodné jeho dřívějších a přemrštěných ocenění. Podobné to mám i s Ondříčkem. O jeho řemesle jsem tolik nepochyboval, ale dosavadním výběrem látek o zhulených nebo úchylných vypatlancích, byl na okraji mého zájmu. Podobných rehabilitací mi tento film poskytuje více a z porevolučních filmů ho po Sekalovi oceňuji velmi vysoko!(4.10.2014)

  • Snorlax
    *

    Davide Ondříčku, podařilo se Vám natočit agitku blbější, než byly ty z padesátých let. Zkuste se podívat na Doznání (1970), případně na Hořící keř (2013). Nevím, jestli i Epsteinův scénář byl tak plochý a nanicovatý, nebo zda vše zkazila ta příšerná režie. Jedno však Ondříčkovi upřít nejde, je skutečný umělec. Natočit tak zdlouhavý, nudný, nic neříkající film plný hloupých klišé s takovými herci, tomu se říká umění.(25.2.2013)

  • Crocuta
    ***

    Skvělá atmosféra, cit pro dobový detail, výborná kamera i herci. O to větší škoda je naivního pojetí kriminalistické práce, "záhadného" vraha, kterého jistě předem dávno odhalila nemalá část diváků a zejména toho ultrapolopatického zobrazování StB jako zlého (a zároveň pitomého - proč by musela celou provokaci inscenovat tak zhovadile složitě?) draka z pohádky - všeho moc škodí a neustálé omílání téhož ubírá na účinnosti výpovědi. No nic - ten rok 1953 stál asi vážně za prd. Jak vždycky říká jeden kolega našim spolupracovníkům výše zmíněného ročníku: "Měna byla, neurodilo se, Stalin chcíp, Gottwald chcíp a vy, blbci, jste se narodili!" :-)).(14.3.2013)

  • - Ve scéně, kdy Jitka (Soňa Norisová) zkoumá ránu na krku, říká, že je na šití. Když ale kpt. Hakl (Ivan Trojan) otočí krk, je evidentně bez rány. Neodpovídá ani skvrna na košily, ani krev na jeho prstě. (Jeldi)

  • - Film byl navržen na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. (JoranProvenzano)

  • - Sebastiana Kocha "ulovili" tvůrci přes jeho agenta. V Berlíně vyjednávali o jeho roli dlouhou, pětihodinovou emotivní diskuzi, až nakonec souhlasil. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace