poster

Frankenweenie: Domácí mazlíček

  • USA

    Frankenweenie

  • Slovensko

    Frankenweenie: Domáci maznáčik

  • Velká Británie

    Frankenweenie

Animovaný / Komedie / Rodinný

USA, 2012, 83 min

Režie:

Tim Burton

Scénář:

John August, Tim Burton (původní scénář)

Hudba:

Danny Elfman

Scénografie:

Rick Heinrichs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ***

    "Nesuď knihu podle obalu" se zpívá v závěrečné písničce filmu, v němž hloubka postav nesahá za design loutek, co je ztvárňují. Rovněž se mi nezamlouvá trend poslední internetové dekády, kdy popkulturní odkazy začínají trvale nahrazovat originalitu a humor. Burton je každopádně dávno vyhaslý režisér, takže už nic z toho nebolí. 50 %.(4.12.2012)

  • NinadeL
    ***

    Tim Burton: návrat ke kořenům. Tim Burton: znovu loutky. Mrtvá nevěsta byla fajn, Ukradené vánoce se staly legendou, ale původní Frankenweenie společně s Vincentem tvoří absolutní dřeň toho, kým Burton-umělec je. A proto je fajn, že sešívaný domácí mazel má příležitost připomenout tohle všechno. Je to hezké, je to milé, sice trochu sterilní a předpokládaně předvídatelné, ale pokud jste si doplnili i něco ze série The World of Stainboy, tak je to naprostý ideál. Pan Fousek vs netopýr vs gigantická želva vs Nové Holandsko & more.(7.1.2013)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Victor je chlapec samotár. Napriek snahe otca vzbudiť v synovi športové nadanie, Victorovi imponuje veda. Najviac zo všetkého však má rád svojho štvornohého priateľa Sparkyho. Nadarmo sa nehovorí, pes je najlepší priateľ človeka. Jedného smolného dňa Sparkyho zrazí auto. Victor sa nevie so smrťou jediného priateľa zmieriť a tak sa rozhodne, že za pomoci vedy privedie svojho kamaráta späť medzi živých. Aké to bude mať následky??? Zvláštna rozprávka. Aby ste ma nechápali zle, nie zlá. Príbeh pekný, spôsob animácie v čiernobielom vyobrazení pôsobí originálne. Záver dokonca dramatický. No mňa proste veľmi neoslovila.(30.9.2013)

  • Radek99
    ****

    Tim Burton je zpátky a v duchu své ústřední dětské postavy oživuje své dávné umělecké mrtvolky. Téměř třicet let starý krátkomentrážní kraťas Frankenweenie se dočkal napojení na Burtonovy bleskosvody a v jeho laboratoři se zrodil nový celovečerní snímek, příběh víceméně zůstal, změnila se forma, hraný kraťas se proměnil v tak typickou Burtonovskou animovanou poctu brakovým béčkům 30. až 50. let., s obrovským množstvím popkulturních odkazů a aluzí k mnoha legendárním černobílým americkým filmům - v první řadě jde samozřejmě o poklonu klasickému hororovému snímku Frankenstein. Tak typická makabrózní poetika, kombinovaná s poetikou pokleslých žánrů, hororů a sci-fi z úsvitu hraného zvukového filmu, kde je ještě patrný silný vliv expresionismu (práce se světlem a stíny, podhledy zdola a podsvícení tváří atd.), morbidní příběh, stará dobrá ruční animace, kdy věci mají své stíny a figurky takovou tu nezaměnitelnou kinetiku, vynikající hudba Burtonova dvorního skladatele Danny Elfmana. Je fascinující sledovat, jak se za těch 30 let vyvinul Burtonův cizelovaný styl (a jak se protl s image studia Walta Disneyho). Škoda jen toho finále, které bylo víc pompézní, než by se možná slušelo, neboť se tak stalo na úkor originality.(23.12.2012)

  • Matty
    ****

    Po přeplácaných a přesto bezobsažných Temných stínech mile pokorné dílko, jimž Burton ke své předchozí tvorbě spíše odkazuje, než aby ji vykrádal. Hned úvodní scéna s filmem ve filmu, velmi zhuštěné převyprávění následujících minut, nás připravuje na „přepisovací“ charakter Frankenweenieho, který pouze ve větším měřítku ukazuje, co bylo dříve natočeno v mnohem amatérštějších podmínkách. Snímek zachycuje Burtonův vlastní přerod podivného dítěte v masově adorovaného filmaře. Do stejného experimentu se pouští více dětí, jenom Viktorovy úmysly jsou ale čisté a jenom on nakonec nachází podporu u dospělých. Stejně jako u jiných burtonovských hrdinů není důležité, aby byl se stal součástí kolektivu, ale aby kolektiv akceptoval jeho výstřednost, což se Burtonovi-režisérovi bezezbytku podařilo. Podezřívám jej, že Frankenweenieho natočil hlavně sobě a svým nejvěrnějším fanouškům pro radost. Černobíle, morbidně, anti-disneyovsky (nejroztomilejším zvířátkem je krvelačný kočičko-upír), s úmyslně předvídatelným příběhem. Známý dějový rámec je využíván na způsob atmosférického muzea klasických hororů, v němž jsou kromě slavných monster připomínány také Burtonovy dřívější režisérské počiny. Jestli se nevyžíváte ve vizuálních citacích hororů, Frankenweenie vás bude bavit zejména podle toho, nakolik jste schopni a ochotni ocenit jeho sebe-referenční a auto-biografické kvality, čím se film vymyká lehké zábavě, na niž celá rodina bez předchozí přípravy vyrazí v neděli odpoledne do kina. V rámci současné velko-studiové animované tvorby jde o počin stejně výlučný jako jsou Burtonovi hrdinové, zpravidla zatvrzelí outsideři. Krok komerčně sebevražedný, ale velmi sympatický. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Radek99, ScarPoul, (mOnkey)(4.1.2013)

  • - Celkovo bolo vytvorených 200 bábok, z ktorých 18 patrilo samotnému hrdinovi Viktorovi. (Anekla)

  • - Postavičky Burton modeloval postaru, tedy ručně bez počítačů, jen za pomoci mechanických pomůcek. (agass)

  • - Jedná se o první Burtonův film od snímku Ospalá díra (1999), ve kterém neobsadil ani jednoho z dvojice Johnny Depp a Helena Bonham Carter. (TommyLeeJape)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace