Reklama

Reklama

Kabaret U dobré pohody

(pořad)
  • Československo Kaleidoskop dobré pohody (více)
Hudební / Zábavný
Československo, 1974, 28 x 66-80 min

Účinkují:

Karel Štědrý, Jiřina Bohdalová, Iva Janžurová, Waldemar Matuška, Josef Bek, Milan Karpíšek, Vladimír Jedenáctík, František Filipovský, Jaroslav Kepka, Otto Šimánek, Luděk Kopřiva (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Pestrý kaleidoskop scének a písniček. (oficiální text distributora)

Recenze (17)

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem sice jen čtyři veřejně dostupné díly 9, 12, 15 a 16 + nějaký sestřih, ale i tak si troufám tento pořad hodnotit. Hudební čísla a taneční kreace mě neberou a většinou jsem je musel přetáčet (podobně to mám třeba u Televarieté). Scénky byly poměrně vtipné, ale mohlo jich být v jednom pořadu trochu víc, na jednu scénku vyšlo asi 5 písní. Také bych uvítal jiného moderátora. Za scénky a humorné dialogy, mezi nimiž jsem objevil i jednu se Šimkem a Sobotou, kterou jsem doposud neznal dávám 3 *, jinak zbytková výplň pořadu strašná nuda. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Přehlídka marnosti. Historicky jsou cenné skutečně jen ty návraty hvězd z let minulých. Rok 1976 a Ela Šárková, Jára Pospíšil, Věra Ferbasová, Svatopluk Beneš, Hana Vítová, Gustav Nezval, konečně i ta Inka Zemánková, František Hanus a Ljuba Hermanová. Je zajímavé, jak se s nimi pracovalo bez ladu a skladu a jak se míchal národní umělec se zasloužilým i s těmi ostatními. Některé hrubozrnné scénky jsou dílem Fan Vanřincové, této proslavené autorky jednoho nápadu. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Hodnotím střihový pořad z roku 1980 nazvaný "Přehlídka dobré pohody 1980", který vznikl jako samostatný střihový pořad za moderace Karla Štědrého. Jde o přes hodinu trvající výběr hudebních čísel (většinou už pozapomenutých) a humorných scének (tyto naopak často použité i v jiných zábavných střihových pořadech), např. Smoljak, vysoká paní a sebeobrana; Menšík a Zázvorková ve scénce, kde si Menšík kupuje lístek na pohřeb starého Jandy; vyprávění Horníčka o vztahu Miloše Kopeckého k fotbalu a následně Miloše Kopeckého o Horníčkově vztahu k hudebním koncertům; Kopecký v restauraci pojídá biftek tvrdý jako podrážka a nemůže se domluvit s intelektuální obsluhou. Je až s podivem, kolik scének znám z ostatních střihových pořadů a vůbec jsem netušil, že zrovna tyto vznikly pro pořad Kabaret U dobré pohody. Škoda jen toliko nezábavných písní. Milý zábavný pozapomenutý pořad. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Galerie socialistického humoru pod taktovkou Gustava Oplustila, Zdeňka Podskalského a Fan Vavřincové. Některé skeče vzaly už dávno za své, jiné nebyly vtipné ani tehdy a jen těžko je člověku do smíchu při pohledu na vskutku velké hráče formátu Václava Vosky anebo Dany Medřické, kteří se v těch primitivních žertech pitvoří až běda. Čas je v tomto případě nemilosrdný. ()

JousefJousef 

všechny recenze uživatele

Chápu to. Optikou dnešních komerčních diváků, okouzlených aktuální tvorbou, prezentovanou od Novy po Barrandov, a tzv. moderním humorem, kde je scénka považována za tím vtipnější, čím obsahuje více vulgárních slov, a "hvězdami" hudebních čísel (většinou zahraničních coverů) jsou mnohdy necharismatické jednohubky ze Superstar a Talentů, je tento typ kabaretního pořadu ze 70. let minulého století naprostou ztrátou času. Nic proti gustu a názoru. Souhlasím, že už při premiéře nebyla všechno čísla ideální. A vtipná. Některé scénky jsou extrémně dlouhé, zejména z prvních pořadů, kdy se do scénáře dostaly úryvky klasických divadelních představení s kompletním hereckým ansámblem. Také humor Šimka a Soboty, kteří byli v prvních dílech obsazeni nikoliv jako budoucí stabilní hosté, ale do hlavní role průvodců pořadu, neseděl každému. Před 40 lety, ani teď. To samé platí pro pravidelná vyprávění v podání legendárního Miroslava Horníčka. Už tehdy oslovil zvolenými tématy zejména vnímavé, náročných věcí znalé tzn. inteligentní publikum, nikoliv jednodušší diváky, dejme tomu z Kolbenky (a to není míněno ve zlém, jde o pouhé konstatovaní rozdílných vkusů a požadavků na zábavu). Výběr písniček, zde mnohými extrémně kritizovaný, naopak typově přesně zapadá do dramaturgického pojetí pořadu, který se v "plné parádě" vrátil až díky koronaviru a programu ČT3. Ano, zopakujme si to raději ještě jednou. Byl to "televizní" KABARET! Pro diváky s citem pro nostalgii se proto jedná o pohodového průvodce historií nejen hudební tvorby, ale i po tvářích v drtivé většině již nežijících umělců. Hereckých i pěveckých, mnohdy věčných, jindy dávno (a někdy logicky) zapomenutých. A propos. Kdo není analfabet nebo vyhraněný fanoušek hip hopu, techna a rapu, a má širší záběr a rozhled, si jisté v každém z dílů rychle vybaví některou z nestárnoucích melodii, a zabrouká si ústřední motiv nebo dokonce i text. Které soudobé písně mají tento dar??? Skoro žádná. Takže, pro pamětníky a nové cestovatele do historie televizní zábavy, pohodový program na cca 75 minut. Pro ostatní, vstup raději zakázán. Česko-Slovensko, hledající talenty s jepičí životností a významem, nebo TELE-TELE, čekají na jiné programové pozici :-) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Původně se Kabaret u dobré pohody natáčel v tehdejším Klicperově divadle v Kobylisích (dnešní Salesiánské divadlo) a později v budově Plodinové burzy na tehdejším Gorkeho náměstí (dnes Senovážné náměstí). (mtnz)
  • V 12. epizode vystúpila prvo-republiková speváčka Inka Zemánková. Počas jej vystúpenia sme mohli vidieť archívne zábery z filmu Hotel Modrá hvězda (1941), kde spievala skladbu "Slunečnice" (s orchestrom S. E. Nováčka a kvartetom Lišáci). (Raccoon.city)

Reklama

Reklama