Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Československo, rok 1982. Tomáše zmáhá únava. V odporu proti režimu již nenachází žádný praktický význam, nevidí možnost „vítězství“ a s ním související osobní perspektivu. Dobové poměry navíc žádný nový začátek neumožňují – kromě emigrace. Únik hledá v mimomanželském vztahu s Klárou. Antonín, příslušník tajné policie, se od svého informátora a Tomášova přítele Pavla o nevěře dozvídá. Kláru sleduje. Jeho zájem o ni je však víc než profesionální. Vidí v ní člověka, který by ho mohl zachránit. Možná jeho posedlost jen potřebovala důvod naplno propuknout. Antonínova sebedestrukce, Pavlova zbabělost a Tomášova pasivita tak vytvářejí soukolí zrady, manipulace a pokřiveného vzdoru, který všechny protagonisty nakonec rozdrtí. Pouta jsou thriller s temným příběhem a nepředvídatelně jednajícím hrdinou, prostoupený pocitem ohrožení, strhující a napínavý. (Česká televize)

(více)

Recenze (686)

Aktuálně.cz (Kamil Fila)

"Už dlouho mě nefascinoval nějaký hrdina více. Je tak těžké proniknout pod jeho nadživotně démonickou slupku, ale zároveň se dá vycítit, proč je tohle monstrum tak zoufalé. Ačkoli má jistou moc a ovládá ostatní lidi ze zákulisí, ví, že sám musí sloužit něčemu, čemu nevěří. Možná tady někde se filmu…" více

FanMovie.cz (Filip Šula)

"Metafora Pupenda funguje tak, že dostanete pětikorunou do břicha, bolí to, ale nakonec se tomu zasmějete. Pouta reprezentují úder do břicha, po němž se zhroutíte k zemi a zvracíte krev." více

FFFilm.cz (František Fuka)

"Pouta nejsou bezchybný film (a co kromě Nightmare Before Christmas je bezchybný film, že ano...). Jsem ale rád, že jsem se "držel zpátky" a posledních několik let jsem žádnému českému filmu nedal "čistých" 100 procent. Teď ta chvíle přišla a mé srdce plesá. Pánové, díky. Je vidět, že to jde i v…" více

Filmweb.cz (Iva Přivřelová)

"Když se divák ohlédne za českými porevolučními pokusy o zpracování podobného tématu, Pouta naopak vyvstanou. Protože objevují dobré herce (především hlavní duo Ondřej Malý a Kristína Farkašová), kteří se ve filmu zatím moc neprosadili, až se zdá, že se zjevili stejně jako tak dobrý ambiciózní…" více

Houser.cz (Vít Schmarc)

"Dokonale soudržné řemeslo i svěží obsah nemůže podlomit ani občasné nadměrné opakování myšlenek, jediná piha na kráse vzácně kompaktního scénáře Ondřeje Štindla. Pouta tak jsou dramaticky i vizuálně vyzrálou podívanou – nestádovou, nihilistickou a neobyčejně svéráznou." více

MovieScreen.cz (Adam Fiala)

"Velkou oporou hlavního herce je scénář Ondřeje Štindla, bez jehož psychologického vykreslení by síla Antonínovy postavy byla jen poloviční, a režie Radima Špačka, který se úspěšně pokouší o striktně civilní a autentickou vizi tehdejší doby, bez nadsázky či zlehčování." více

MovieZone.cz (Vít Schmarc)

"Co Pouta řadí k nejlepším porevolučním českým filmům? Scénář Ondřeje Štindla, který oklikou obchází harmonizaci a smířlivost á la Petr Jarchovský. Hladká a obdivuhodně vyvážená režie, opřená o plíživou kameru a barevný filtr, jenž bere věcem barvy a dodává jim nádech ošuntělosti. Dokonalý hudební…" více

Nekultura.cz (Borjana Dodová)

"Znovu se projevil paradox, který se podepisuje na tzv. krizi současného českého filmu. Až příliš často se toužebně sahá po „dokonalém scénáři“. Až příliš často se odděluje příběh od formy. Každé podařené audiovizuální dílo musí vytvořit svou vlastní semknutou realitu. V případě Pout mám dojem, že…" více

25fps.cz (Ivo Michalík)

"Pouta se v mnohém podobají loňskému Protektorovi. Oba filmy v prvé řadě znamenají vytouženou změnu v reflexi české minulosti. Ta byla v dosavadní porevoluční tvorbě českých režisérů nahlížena prizmatem zjednodušujících (chtělo by se říci zlidovělých) frází vycházejících z paradoxů dané doby a…" více

Související novinky

Reklama

Reklama