Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    ****

    V naší kinematografii podobný snímek dlouho citelně chyběl. Takhle temný psychothriller s takto hutnou atmosférou zoufalství a paranoie tu nebyl snad od dob "Ucha". Ponurost vyprávění navíc posiluje fakt, že kromě nešťastné Kláry tu nejde narazit na kladnou postavu. Ať je to psychopatický estébák, prospěchářský spisovatel, zrádný disident či vychcaná a nezodpovědná Klářina spolubydlící - všichni jsou lidskou stokou, odpadem společnosti. Všemu dominuje výkon Ondřeje Malého, který byl tak sugestivní, že prostě nešlo, aby nedostal Českého lva. Ale, ruku na srdce, nebýt gigantického hereckého výkonu Ondřeje Malého a perfektní atmosféry, ostatní složky filmu by moc nedokázaly. Ale ty dvě složky jsou natolik silné, že dokáží udělat skvělý film. 75%.(1.10.2011)

  • Aluska88
    ****

    Radim Špaček je mi nesympatický od doby, kdy v TV vyjadřoval svůj názor na Otakara Vávru a hovořil, že si myslí, že je to "přeceňovaný režisér, který snad to jediné, co dokázal nejlépe natočit a čím se vlastně proslavil, je Kladivo na čarodějnice." Každopádně uznávám, že jakkoli mi může být osobnost nějakého tvůrce nesympatická či nepříjemná, tak jejich filmy jsou často naprosto precizní, vysoce profesionální a na jejich zpracování či výkonech hereckého obsazení jde vidět zapálený a rázný přístup a cílevědomé řízení. Taková přesně jsou Pouta. Pan režisér obsadil většinu neznámých herců a myslím, že udělal výborně. Kromě excelujícího Ondřeje Malého, který je "menší" kopií Karla Rodena, mě nejvíce zaujala krásná zrzka v podání Kristíny Farkašové. Na současnou českou tvorbu rozhodně snímek, který svým zpracováním, tématikou, obsáhlým příběhem i psychologickou hloubkou rozhodně vyčnívá a zaslouží si diváckou pozornost. Do Pout byla vynaložena velká snaha a jde to poznat. Jsou pevná, nezlomná, a také dokážou člověka přivést až na kraj...(18.11.2011)

  • Kulmon
    ****

    Pouta nesnesou srovnání s žádným českým filmem. Člověk by skoro nevěřil, že to natočili Češi. Autenticitě napomáhá množství neznámých hereckých tváří, jež ovšem předvádí bezchybné výkony v čele s Ondřejem Malým, jehož ksicht vypovídá o postavě, kterou ztvárňuje, naprosto vše. To jsem viděl naposled u Jamese Cagneyho. Občas jsem se v ději ztrácel, stopáž mohla být jistě o dost kratší. Ale přece musím snímek hodnotit kladně. Komunismus je zde pouze doplňkem. Nějaké symboly zde vlastně ani nejsou. Hlavní "hrdina" je sice estébák, to zlo tkví ale jinde, než v systému. V člověku samém.(19.8.2011)

  • Bachy
    *

    Jsem zlý, ale Pouta mi nabídla jen špičkový výkon Ondřeje Malého. Jinak šlo jen o ohromnou ztrátu času. V podstatě od počátku je jasné, že Antonínovi prostě bude jebat. A jelikož je to jediná linka, tak už jsem pak pouze sledoval, co všechno jako vyšinutý provede. Zdaleka mi to nestačilo. S chutí bych si takový příběh přečetl jako povídku, ale jako celevočerní film mě za 140minut dostal snad u dvou scén. Připočtu velká očekávání.Asi už jsem na filmy o režimu alergický.(25.7.2011)

  • nascendi
    ***

    Pouta považujem za zaujímavý a nevšedný film. Pokus o preniknutie do sveta Štátnej bezpečnosti, jej spolupracovníkov a jej obetí však ostal akýsi nedotiahnutý. Filmu dominuje postava Antonína Rusnáka skvelo stvárnená Ondřejem Malým, vydarených bolo viacero scén, aj celková atmosféra. Za najväčší nedostatok považujem prepálenú stopáž a neviem si dosť dobre predstaviť, ako by som sa mrvil v kresle, ak by som film videl v kine. Tiež mozaika príbehov jednotlivých aktérov do seba nezapadala bezchybne. Nepochopil som zámer tvorcov dosiahnuť nezrozumiteľnosť časti dialógov ich prehlušením rôznymi šumami a ruchmi. Celkovo nadpriemerný film, ktorému by prospelo, keby si ho pred uvedením do distribúcie režisér so strihačom ešte raz zobrali do parády.(22.12.2011)

  • - Na plzeňském festivalu Finále si film vyloužil čestné uznání a Ondřej malý cenu pro nejlepšího herce. Snímek obdržel také cenu FITES Trilobit. (Ded@M@tes)

  • - Jedná se o první film, ke kterému si Radim Špaček sám nepsal scénář. (Dodmund)

  • - Radim Špaček je držitelem Plyšového lva za experimentální film Rychlé pohyby očí (1998) a zároveň Českého lva za nejlepší film roku Pouta (2010). (panmroz)