Režie:
Oren PeliScénář:
Oren PeliKamera:
Oren PeliHrají:
Katie Featherston, Micah Sloat, Mark Fredrichs, Amber Armstrong, Randy McDowell, Tim Piper, Ashley Palmer, Crystal Cartwright, Spencer MarksVOD (1)
Obsahy(2)
Poté, co se mladý středostavovský pár přestěhoval do domu na předměstí, jsou stále více zneklidněni přítomností někoho či něčeho, co může, ale nemusí být démonické. Každopádně nejaktivnější je to uprostřed noci, zvláště když dvojice spí… V tomto hororovém příběhu plném nadpřirozena se strašidelný dům nikterak netají, že není spokojen se svými novými nájemníky. Katie a Micah se právě přistěhovali do svého nového domova v San Diegu v Kalifornii. Katie se zajímá o paranormální jevy a je přesvědčená, že íi zlí duchové pronásledují již od dětství. Micah je k podobným teoriím skeptický. Nicméně poté, co v domě stráví několik bezesných nocí, jelikož se odevšad ozývají podivné zvuky a dějí se opravdu zvláštní věci, začne Micah věřit Katiinu tvrzení, že je pronásleduje nějaký duch. Pár se obrátí na specialistu v tomto oboru, ten jim však neumí pomoci. A tak se Micah rozhodne vzít to do rukou sám a v domě rozmístí videokamery. Dvojice si také připraví speciální desku, skrze kterou se lidé snaží komunikovat s duchy, jenže netuší, že tento postup duchy hluboce uráží… (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (1 310)
Nejdřív přijde hype, pak přijde antihype, což je taky hype, ale jen naruby. Prostě je zde hodně in na tenhle film nadávat. Jo, ta ženská je nesnesitelná, ale to bude asi tím, že je taky tak trochu jiná, než ostatní, že. Je to krásně minimalistické, takže se do toho člověk fakt ponoří. Nuda rozhodně nehrozila. Naopak bylo velmi zábavné číhat, kde se co zrovna pohne, co se kdy stane. Jinak kritizovat to za to, že mohli z toho domu utéct, je základním nepochopením celého filmu. Nejde o dům, ale o tu ženskou. Je úplně jedno, kde budou. Během sledování mě napadalo, jak bych to řešil asi já a řešení fakt není. Ani sebevražda nic neřeší, protože když už víte, že je něco víc, než jen náš normální život, nikdy nevíte, jestli sebevraždou všechno jen nezhoršíte. ()
(1001) Dagmarka se dívala sama, ve čtyři v noci, ve starém domě, v prázdném bytě, nad hlavou divnou půdu, pod postelí vrzající parkety, pod oknem v neočekávaných okamžicích hučící plynová kamna, no co si budem povídat, v některých momentech se málem podělala strachy. Ale konec ji silně zklamal. Silně silně zklamal. Skoro si začala říkat, jestli podobný druh filmu vůbec může mít dobrý konec (ve smyslu kvalitní). Došla k závěru, že jediný možný konec je naprosto brutálně otevřený konec, prostě to někde ustřihnout, pro diváka bez možnosti vědět, jak to dopadlo. Protože tak, jak to udělali ve filmu, takhle tedy ne, milánkové. A ještě jedna věc, ty zvuky kroků zní až moc jako že někdo jde a dupe/našlapuje tak, aby to bylo dobře slyšet. Pokud někdo prostě jenom jde, zní to jinak. A také, po pominutí magic hour se vracím ke smyslům, přestávám o sobě mluvit ve třetí osobě a začínám myslet. Co to vlastně tvor dělal? Nelíbilo se mi, že nevidím systém. A to nebyl tvor, který by chaoticky hýbal prkýnkama na záchodě, protože už ho přestalo bavit hýbat postelí nebo otvírat kredence v kuchyni. Tvorovy akce byly prezentovány jako promyšlené a s plánem. Tak co teda dělal? Chodil zezdola po schodech nebo z půdy? Chtěl ji zničit nebo ji chtěl pro sebe a on mu překážel? Zatracené přemýšlení, teď jsem mnohem zklamanější a snížím hodnocení ze tří na dvě hvězdičky. A každopádně další věc - pokud je pravda, že to režisér vymyslel poté, co mu spadla věc z police, taková, že sama spadnout nemohla, a potom to ještě celé natočil u sebe v domě, tak je to magor. Já bych se z toho určitě pomátla. A taky souhlasím s názorem Silase, že tohle není film do kina. ()
Přesvědčivě zahrané, výtečně gradované a bál jsem se jako hrom (sám doma, večer). Pracuje to sice s některými předpoklady, které je potřeba překousnout (záminky proč dům neopustit jsou někdy trošku na hraně), ale to každý z filmů tohohle pseudodokumentárního stylu (ať už Blair Witch, Rec či Cloverfield). Upřímně řečeno nemůžu se dočkat kina, protože jestli tenhle závěr není skvělý (výtečně pracující s představivostí), tak už nevím. 90% ()
Peli sazi na dve veci, dlouhy zabery na stejny misto a absenci hudby. Pak clovek napina oci i usi a ceka, jestli zaslechne nejaky zvuk nebo uvidi nejakou podivnost. A bohuzel hodinu zustane jen u toho cekani, kdy uz me to ke konci prestavalo bavit, sledovat vicemene totozny zabery furt dokola, kde se nic nedeje. Nastesti hlavni dvojka nejsou vylozene kreteni a pusobi prirozene, i kdyz nektery dialogy susti papirem. Nastesti to Peli rozjede aspon v zaverecny pulhodince, kdy to zacne slusne gradovat a par mrazivejch momentu se urodi. Samotnej konec je pak docela stylovej, ale aspon nejakej naznak vysvetleni by neuskodil. No a co se tyce ty rucni kamery, obvykle ji moc nemusim, ale tady je zvladnuta az na neco malo drobnosti fakt skvele a pri normalni kamere by tohle proste nefungovalo. Lepsi 3*. ()
Omg, tak nejdřív sem si říkal, že průměr až mírný podprůměr, ale konec mě absolutně sesadil a zanechal ve mě podobný pocit jako u THE EXCORCIST, totální paralizace, teda zde ne až tolik silná. Řeč je o teď 97 minut dlouhé verzi, která má prodloužený konec (který byl z kino verze údajně vystřižen na přání Stevena Spielberga), bet něhož by se zdaleka nejednalo o tak intenzivní zážitek. Ufff. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (34)
- V Nizozemsku film vyšel dokonce i na VHS. (KucC)
- Vo filme vystupujú iba 4 herci a v celom štábe bolo 40 ľudí. (Crael)
- Režisér a scenárista filmu Oren Peli dostal nápad na film, když se přestěhoval do nového domu, kde v noci slyšel divné zvuky (krabice saponátu spadla na zem z police). Nemyslel si, že by šlo o něco paranormálního, ale přivedlo ho to na myšlenku, co kdyby si někdo opravdu myslel, že v jeho domě straší, a chtěl by to dokázat nebo vyvrátit tím, že by si v něm nainstaloval videokameru. (TomikZlesa)
Reklama