Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ****

    Ale jo, mohlo to dopadnout hur. Samozrejme vtesnat takhle tlustou knihu do jednoho, respektive dvou filmu se stopazi okolo 2 hodin moc nejde, takze spousta vedlejsich pribehu a myslenek byla vypustena a bylo to obrouseny na naprostou dren, kde zustala jen vetsina tech vylozene nejzasadnejsich scen, ale film i tak drzi prekvapive docela slusne pohromade, takze clovek neznalej predlohy nebude zmatenej a clovek predlohy znalej zase nebude vylozene nasranej. Ve vysledku je film vlastne jen sled tu vice, tu mene strasidelnejch scen s par slusnejma nechutarnama, kde se krvi rozhodne nesetri, ale v dnesni dobe nekterejch fakt drsnejch hororu tohle pusobi trochu jako nejaky retro, takze nemuzu rict, ze by me neco vylozene vydesilo. Stejne tak si nemyslim, ze bylo nutny striktne film rozdelit na detskou a dospelou cast, knizka taky neni v polovine usekla, ale hezky se to prolina. Co se tyce hercu, ty jsou fajn, deti nejsou vubec otravny, ale do svejch roli skvele zapadli, rek bych, ze obzvlast Sophia Lillis pred sebou ma slibnou karieru. Co se tyce klauna, Skarsgarda tu nepoznate a ono to je vlastne jedno, takhle zmalovanej by nebyl k poznani asi nikdo, ale celkove mi jeho vzhled uplne nesedel, trosku mi prisel jak retard s veverkovskejma zubama, ale to je jen detail. Celkove jsem se bavil slusne, v ramci moznosti to dopadlo nadprumerne a celejch 130 minut dokaze film bavit, takze slusny 4*.(8.3.2018)

  • Morien
    *

    Možná bych filmu mohla odpustit, že se rozhodl soustředit na pouhý bezvýznamový sled expozičních lekaček a děj řešit během poslední čtvrthodiny, kdyby tak strašně neoslabil a neponížil svoje dětské hrdiny. Knižní předobrazy jsou chytří, organizovaní, stateční a vyspělí hrdinové s komplikovaným zázemím a komplexními problémy. Tady je to banda zmatených řvounů bez morální síly. Bill Skarsgard je uvězněný v digitálních tricích a společně se vším tím řvaním nemá šanci předvést skoro nic. A kromě toho, že se tvůrcům nepodařilo vybudovat představu, co je Derry vlastně za místo a co dělá s lidmi a dospělými, si myslím, že posun děje z padesátek do osmdesátek nefunguje.(11.9.2017)

  • Psema
    ***

    Má to momenty... ale obecně je to hrozně "mehtastický", když je bohužel hrozně patrný, že to po Fukunagovi přepisovalo víc lidí a tím pádem i víc vizí, který z Toho udělali nesourodý a nepříliš koherentní blivajz nápadů. Posunout Benovi sbírání znalostí o Derry dává vzhledem k jeho čerstvosti ve městě smysl. Ale jen do chvíle, než to úplně dokurví smysl existence Mikea, který je nyní odsunutý zcela na vedlejší kolej, což lze vnímat i trochu jako aplikaci rasového stereotypu, přičemž něco podobného později film udělá i s Beverly, kdy z ní zcela proti její dosavadní postavě udělá "damsel in distress", kterou je potřeba zachránit Losery kvůli ukončení linie s Benem. Ta měla být rozlousknuta až ve dvojce, jenže Muschietti a spol. byli tak posraní z toho, že dvojka možná nebude, že raději linii "uzavřeli" už teď, čímž z Bev udělají na konci totální krávu. Což dost naštve, protože Sophia Lillis je s přehledem nejzajímavější dětskou herečkou na place a fakt si nezasloužila, aby jí postupně zredukovali jen na holčičku k záchraně. Muschietti jinak režíruje rutinně, přesně jak se čekalo. Hororová kreativita žádná, vše je hrané na jump scares pomocí zesílené hudby, takže intenzivní děs opravdu nehrozí. I proto, že samotné scény nemají ani moc gradaci a atmosférou stojí taky za pendrek. Scény s rodiči jsou zase stereotypně oslizlé, což je třeba u Eddieho matky spíš srandovně blbé. Muschietti je o trochu lepší v dětských liniích, ale podobně jako u Bev, Bena a Mika se vše k*rví pod snahou adaptovat pro potenciálně jediný film. Zácházení s Bowersem ve finále je čisté WTF, stejně jako absence jeho kumpánů. Děcka se postupně docela solidně začínají teleportovat (Stan) a chovat se jako totální dementi, kteří zdůrazňují potřebu se nerozdělit, aby se hned rozdělily. No a pak je tu ten velký střet, který jakoukoli poetiku zahrabal pod "umlácení tátovým nářadím". Jako jo, chápu, adaptovat Kingovy feťácké vize není sranda, ale tohle je asi stejně nápadité jako padesátníkovou vylučování stolice. 5/10(23.9.2017)

  • Isherwood
    ****

    S několikadenním odstupem to dozrálo. Jako adaptace přebujelé Kingovy předlohy výborné, jako horor o klaunovi se zálibou v mordování malých dětí o chlup slabší. Muschietti knihu osekal o ty nejkošatější větve, ale to nejpodstatnější, tedy děti, které se přestaly bát, a vydaly se vstříc zlu, vystihl bravurně. Skvěle vedené obsazení si sedlo a i přes mnohá zjednodušení to funguje. Graduje to výborně a finální střetnutí jde dokonce za hranici pečlivě, ale jinak vlastně velmi přízemně a uctivě zfilmované knižní imaginace. Každopádně tam zásadně postrádám To, jako takové. (spoiler!) Tedy jako těžce uchopitelné zlo, které se vtěluje do hluboce zasunutých strachů. V tomhle ale paradoxně může mít zásadní výhodu druhá, dospělácká, část. Pak je možné, že vznikne horové kombo, které si neoddiskutovatelně najde cestičku do žánrových učebnic. 4 a ½.(19.9.2017)

  • tron
    ***

    „Tak. A teraz sa bojíš ty.“ Kniha ma - až na flashbacky do temnej minulosti Derry a škandalózne pornografické vsuvky (ktoré vo filme nemohol očakávať ani najnaivnejší divák) - nezaujala. Televízne spracovanie s kultovým Timom Currym je mi o čosi bližšie, hoci ide o béčko. Nové spracovanie od režiséra Mamy sa snaží byť áčkom. A v mnohých momentoch ním aj naozaj je. Je príjemne dlhé, čo je dobre. A obmedzilo sa len na detskú líniu, čo je rozumné. Za problematické by som označil hororové pasáže s príšerami. Tie síce majú celkom zaujímavý dizajn (napriek tomu, že väčšina z nich je počítačová), ale inak je to strašné klišé. Postavy sa rozdeľujú, namiesto atmosféry sa režisér spolieha skôr na bafačky, ktoré zvriesknu uprostred hrobového ticha, decká majú „halucinácie“, ktoré dospelí nevidia a podobne. Akonáhle „bežné“ príšery vystrieda jedinečne úchylný Pennywise, je to podstatne lepšie. Bohužiaľ, má prekvapivo malý priestor. Takže hororové scény sú v lepšom prípade priemerné. A vidno, že sa dosť strihalo (čo sa stalo s deťmi, ktoré sa na konci prestali vznášať? Ako dopadol otec-pedofil? Prečo decká To nezlikvidovalo okamžite, keď videlo, že spoločnými silami ho môžu ohroziť? Prečo ich nechalo žiť celé prázdniny? Komu nakoniec dala prednosť Beverly, Benovi alebo Billovi?). Našťastie, kasting je super a postavy sú prepracované. Mohli byť síce ešte prepracovanejšie, ale na hollywoodsky horor to nie je zlé. Tento klub lúzrov pozostáva zo sympaťákov, ktorých si obľúbime a sme na ich strane. Suma sumárum ako horor to príliš nefunguje (najdesivejšie obludy sú tie v ľudskej koži, ako to u Kinga zvykne bývať už od 70. rokov), čo je asi smutné. Ale rozhodne to funguje po stránke atmosféry, výpravy, dialógov, postáv, vzťahov medzi nimi atď. „Máte šťastie, že sme nešli podľa veľkosti pinďúrov.“(21.10.2017)

  • - Bill Skarsgård sa pre rolu Pennywisa nechal inšpirovať filmami Osvietenie (1980) a Walking After You (2016), kde si zahral jeho obľúbený herec a rodák z Brazílie Gustavo Goulart. (WalterIK7)

  • - Ani nie plnoletý Richie Tozier (Finn Wolfhard) používa vo filme obrovské množstvo vulgarizmov. Finn však potvrdil, že nadávky v scenári neboli a všetky si k textu pridával sám. Taktiež sa vyjadril, že sa obáva reakcie jeho rodičov po tom, čo film uvidia. (Marceloo)

  • - Ben (Jeremy Ray Taylor) počúva skupinu New Kids On The Block, ktorá bola populárnou chlapčenskou kapelou v 80. a 90. rokoch minulého storočia. Založená bola v Bostone v roku 1984. (ExpertRaptor)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace