Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Ten najklasickejsi pribeh (implementujuci pertraktovanu temu cierneho obchodu s ludskymi organmi) ovsem presne v tom korejskom prevedeni (noir),pre ktore mam slabost. Od Bittersweet life asi najintenzivnejsi zazitok. Won Bin ako novy Lee Byeon-hyeong (podla jednej ankety medzi korejskou mladezou) moze uplne byt. ()
Pre dlhú ofinu je problém vidieť detailne tvár hlavného hrdinu. Až po tretine filmu sa v spomienkovej scéne konečne objaví jeho tvár a ja som v tej chvíli spoznal mladšieho brata z môjho najobľúbenejšieho kórejského filmu Putá vojny. Film má slušné tempo, dokáže zaujať i strhnúť a krv bude striekať na všetky strany. Hlavne záverečný masaker i súboj z najlepším ochrankárom, medzi ktorými to iskrí už od prvého stretnutia stojí za to a potvrdzuje fakt, že kórejci sú neskutočne šikovný a vynaliezavý filmári. Téma obchodovania s orgánmi, mafie, vzťah muža z neznáma a malého dievčaťa i cesta hľadania a pomsty fungujú výborne a neverím, že po takomto filme môže niekto povedať, že nemá rád kórejské filmy. Ja si fakt želám aby boli dostupnejšie, pretože zatiaľ mi prinášajú iba radosť. Skvelý revenge movie, ktorému plné hodnotenie ušlo iba veľmi tesne. 80%. ()
Korejskou středněproudou kinematografii nejlépe vystihují dvě hesla: "krev" a "slzy". Přes místy na evrposké i na americké poměry přemrštěnou emocionalitu a pateticky přepjaté scény je Ajeossi nadprůměrně a svěže zvládnutá žánrová hra, jež se v tvůrčím přístupu podobá řekněme takovému Taken Pierra Morela: silný hrdina, který je jen zdánlivým outsiderem zachraňuje mladou dívku ze spárů obchodníků s bílým masem/lidskými orgány. To vše výborně zarámované gradací a netuctově působícími surovými akčními scénami. Emocionální exploatace je do velké míry otázkou stylu. Korejské publikum má zřejmě v tomto smyslu potřebu silnějších katalizátorů, podobně jako mají třeba Američané potřebu nad ostatní poměry poněkud silnějších a větších aut. ()
Žije jen pro dnešek a proto, aby s nima vyjebal.... Je (zřejmě) dobrej zabiják, má vztah k malý holce a na okně má kaktus. Kdo to je? Korejskej LEON? Ne, jen soused, kterej se přimontuje do rodinných trablů blbý štětky, která ukradne herák a války obchodníků s orgány. Tenhle osamělý mstitel ví co hledá, zná prostředky, jak toho dosáhnout a způsoby, kdy se snima nesere musí bavit i ty mafiány. Akce, to je hodně dobrá kontaktní ruční práce, při který zajisté oceníte, když frajerovi ušpiní ty jeho bílý tepláky. A třešničkou je parádní finále s dokonalým soubojem na nože. Překvapuje mě, že děti toulající se po celý zemi dokonce i po smrti na mě nepůsobí vydírajícím způsobem. Prostě to jen zapadá do reality. Jo, ti kluci Korejský umí překvapit. Furt. Pardon – stále! VY JSTE MĚ PŘIŠEL ZACHRÁNIT? ZŮSTAŇ TAM, UMAZALA BY SES OD KRVE. Jak dojemné.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Doma mi říkají, že když se ztratím, mám zapomenout adresu a telefon . 2.) Nevím k čemu se hodí fén nebo nastřelovací pistole. 3.) Zjistím, že Korejec je pořádně nasranej až když se ostříhá. 4.) Ještě mě ty nekonečný příběhy o pomstě neomrzeli. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama