Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílný televizní mysteriózní film Ztracená brána je volným pokračováním divácky úspěšného třídílného televizního filmu Ďáblova lest.  Hlavními protagonisty detektivního příběhu s tajemstvím jsou znovu Ivan Trojan, Anna Geislerová a Jiří Dvořák. Zatímco první triptych byl spojen s existencí Ďáblovy bible, tento se dotýká záhady unikátního středověkého díla, Voynichova rukopisu. Odkud pochází podivná rostlina? Proč někdo opakovaně vraždí kvůli jejímu jedinému listu? V dramatickém souboji s neznámým vrahem odhalují vyšetřovatelé šokující souvislosti. Usilovně pátrají po tajemném pachateli, aby zastavili zlo. Sami se přitom dostávají do ohrožení. Vyšetřování je plné zvratů a nečekaných komplikací. Kulisy televiznímu filmu poskytnou staré části Prahy, dostaneme se i do spletité sítě chodeb v pražském podzemí, kde se děje cosi nevysvětlitelného. Znepokojivé stopy na místech činu zavedou našeho religionistu Ivana Trojana k Zednářské lóži, ale také na tajemné místo, kde se setká s podivnou bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

TV spot 3

Recenze (310)

Marigold 

všechny recenze uživatele

1. a 2. díl Kopance ve scénáři, typická vašíčkovská mystéria prodávaná se slevou v myšlenkovém supermarketu, místy chabé dialogy (postava rabi Töpfera slepená z anekdot), rozčilující oslí můstky a díry v logice i motivaci, které u žánrovky rozčilují. Vašíčkovy předlohy mají obecně ten problém, že se soustředí na konspirační teorie a odkazování k vnějšímu světu, zatímco uvnitř zeje jenom chaos a prázdnota doslovnosti. Ač scénář nepochází z jeho dílny, tenhle "blbštajnův" syndrom tam pořád cítím... Navíc: 70 minut trvá expozice a slepá dějová ulice (okatá), dalších 70 se vleče ospale k náznaku mystéria, které ale ve světě bulvarizovaných záhad zavání zase nějakým průšvihem "ne z tohoto světa". Strach může dělat cokoli (vést civilně herce, sem tam si vyhrát s vizuálem, držet jakýs takýs rytmus), ale detektivka, kde během prvních deseti minut vystupuje imbecil, který nepozná chlapa v drahém obleku od bezdomovce z Hlaváku a dvojice "takyokultních" detektivů, kterou povolá vyšetřovatel na základě špatně nakreslené Davidovy hvězdy, prostě může vypadat nadprůměrně opravdu jen v okresním přeboru. Ruku na srdce, tenhle žánr je tu zakletý a ztracený. 3. díl Logické díry už radši ani nebudu vypočítávat, jediné řešení je přestat ptát se, proč postavy jednají tak, jak jednají. Rozuzlení přineslo přesně to, co jsem čekal, jakousi švejkovskou verzi zednářství, v níž utajení stoupenci učení popíjejí pivo v hostincích, zatímco v odemčených domovech se jim válí insignie a bytosti z druhé strany brány se chovají jako James Bond křížený s agentem WC40. Těch pitomostí je tam moc i na novodobý Malý pitaval z velkého města. Jako mysteriózní detektivka o "středu myšlenky" (něco mezi telepatií a duchovní kontrarozvědkou) je tohle vážně praštěné chrámovým ochozem. Jen doufám, že to nebude pokračovat dílem, v němž se prostý český religionista změní na duchovního guru čtoucího myšlenky zbytku společnosti. Už takhle se mi z té pravdivě řečené lži nebo lživě řečené pravdy zatmívá před očima. Možná by z druhé strany brány bylo na čase povolat nějakého dramaturga. Třeba by se pak nějak vyřešil i filozofický problém, zda může fungovat seriózně se tvářící mystérium s poněkud fraškovitým pojetím žánru. A zda má cenu na 210 minut točit detektivku s největším počtem mylných zatčení v dějinách kriminalistiky. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Cítím poněkud větší odpovědnost při psaní tohoto hodnocení než u jiných. Pan režisér totiž prohlásil, že zdejší ohlasy reflektuje... Ikdyby to byl jen vtípek, nevadí, protože budu vesměs pozitivní. Jirka Strach drží úspěšně vysokou latku svých děl. Už jen to, že jsem bez sebemenšího pocitu promarněného času věnoval 3 nedělní večery české tv tvorbě je významným plusem a u mě výjimkou. V první řadě musim pochválit námět, kterej je režisérsky dobře zvládnutej a spolu s detektivní zápletkou zaujme. Od začátku až po povedený závěr ( který by mohl nabízet i velmi zajímavé pokračovaní ). Dále velmi dobrá kamera a výběr herců - baví mě, když i do epizodních rolí jsou angažováni hodně dobří herci. Má to prostě styl! Jen tak dál... Ústřední detektivní dvojice je něco ve stylu "Mulder and Scully", ovšem odlehčenější - někdy možná až moc jednoduše na můj vkus ( židovská lakota, "vidlák" v Praze ). To je ale jen taková prkotinka, který se člověk i tak zasměje. Můj problém je, že mi úplně nesedí Aňa a ačkoliv mám rád Jirku Dvořáka, pro roli detektiva bych asi vítal někoho civilnějšího... Ovšem Rudly alias majora Kalaše už se asi nedočkám, no :-/ . Tolik jen drobná skromná vítka k jinak skvělému dílu! ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

O trošku lepší než pitomoučký Santiniho jazyk. Dívat se na to dá jen jednou, a to proto, abychom se dověděli, co tam Strach o těch zednářích a Židech nacpe. Jinak pár vyšetřovatelů Dvořák-Geislerová mi lezl na nervy tím svým namachrovaným pseudohumorem a blazeovanou pózou (ani jeden z nich dle mého názoru není dobrý herec, Geislerová mimoto působí jako osoba, v níž není snad nic pozitivního, ženského...). Pan herec je i tady Viktor Preiss, Pavel Kříž se velmi dobře hodí do záporné role, dobrá hudba; jinak vše průměr, a poněkud násilné poučování o záhadách... ()

GeusX 

všechny recenze uživatele

Česká variace na mysteriózní konspirační kriminálky stylu Šifra Mistra Leonarda. A opravdu povedené. Lehkým vtipem pojaté dialogy, solidně napínavé a tajemné. Díl 1/3: Vůbec jsem se nenudil, výborné na pět hvězd. Jen ta závěrečná vražda byla hodně nesmyslně nelogicky "vydařená". Díl 2/3: Druhá část pokračuje v nastavené dynamice a opět s výtečnými vtipnými slovními přestřelkami. Díl 3/3: Závěr je konspiračně a paranormálně pojatý. Jako celek 85%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jiří Strach začíná být pomalu matador veřejnoprávní televizní zábavy a to na první pohled vypadá na nějakých -náct, takové to hůdě, které si ještě rádo hraje. Přistoupí-li ale divák na pravidla té jeho hry, stráví u televizní obrazovky příjemný nedělní večer, večer plný u nás v republice ještě neokoukaných kamerových filtrů, charismatických tváří a prvoplánového mystéria. Velmi sympatická mysteriózní detektivka, o to víc, že v české kinematografii nemá téměř tradici a pan režisér neměl strach projít po dosud neprošlapaných pěšinkách... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (23)

  • Režisér Strach zvolil pro vedoucího botanické zahrady jméno Haluzka (Petr Pelzer), což je vtipná narážka na jméno bývalého ředitele Pražské botanické zahrady Václava Větvičky. (sator)
  • Po sedmé vraždě přijedou „agenti“ z „finančního ředitelství“. Když přicházejí k detektivům, muž má kravatu normálně, po prostřihu muž zvedá uvázanou policejní pásku a delší část kravaty má přes rameno. Následuje další prostřih a kravatu má opět normálně. (Mydlivoj)
  • Když přichází Sumara na „finanční ředitelství“, ukazují digitální hodiny nad recepcí 18:19. Když ale odchází, ptá se, co může agent sdělit, ten odpoví, že je 13:45. Sumara ale čas upřesní, že je půl druhé. (pávek)

Reklama

Reklama