poster

Most - Série 3 (série)

Krimi / Thriller / Mysteriózní

Švédsko / Dánsko / Německo, 2015, 10 h (Minutáž: 60 min)

Tvůrci:

Hans Rosenfeldt

Hrají:

Sofia Helin, Thure Lindhardt, Rafael Pettersson, Sarah Boberg, Maria Kulle, Dag Malmberg, Sarah-Sofie Boussnina, Nicolas Bro, Katrine Greis-Rosenthal, Olaf Johannessen, Adam Pålsson, Michael Slebsager, Louise Peterhoff, Reuben Sallmander, Rasmus Hammerich, Anna Björk, Ann Petrén, Gabriel Flores Jair, Henrik Lundström, Anton Lundqvist, Sonja Richter, Asbjørn Krogh Nissen, Marall Nasiri, Smilla Bak, Holly Lars Bjarke, Melinda Kinnaman, Joakim Gräns, Lil Terselius, Gunnel Fred, Boris Glibusic, Josephine Højbjerg, Sandra Stojiljkovic, Carl Munk Lægaard, Christopher Læssø, Peter Hald, Henrik Söderlind, Besir Zeciri, Catherine Hansson, Stefan Marling, Ida Engvoll, Björn Granath, Per Lasson, Christine Albeck Børge, Tina Gylling Mortensen, Anders Hove, Vesta Viola Blomberg Book, Kristian Fjord, Bo G. Andersson, Signe Dahlkvist, Anders Blentare, Kirsten Olesen, Magnus Skog, Andras Sunyi, Demis Tzivis, Åsa Widéen, Camilla Marienhof, Petrine Agger, Karen Helene Haugaard, Bodil Lassen, Rushy Rashid Højbjerg, Katja Holm, Christopher Dane, Lado Hadzic, Thomas Magnussen, Malte Joe Frid-Nielsen, Stephanie Nguyen, Gunilla Vestin Wallin, Rebecca Nordén, Klas Karterud, Morten L. Olsen, Sanna Persson Halapi, Fredrik Dolk, Josephine Raahauge, Peter Hallin, Tim Rosell, Harald Leander, Sven Ole Schmidt, Biljana Stojkoska, Karin Lithman, Tom Ahlsell, Michael Brostrup, Anna Azcárate, María Árnadóttir, Henrik Larsen, Robert Reinhold, Michael Gade Thomsen
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    *****

    Po druhé sérii Mostu, kde vyšetřovatelská dvojice čelila vysoce sofistikovanému spiknutí mezinárodní teroristické organizace, která má celosvětové cíle, se v třetí řadě vrátil seriál ke svým počátkům. Kriminalisté opět stojí tváří v tvář šokující sérii vražd, za kterými stojí makabrózní vyšinutý jedinec, který si vyřizuje účty se světem a všemi, kteří mu domněle či skutečně ublížili. Ten koncept funguje i napotřetí a musím přiznat, že mě samotného překvapuje, jak skvěle seriál šlape. Problémem je překombinovanost a zahlcenost množstvím postav, což je sice jev, který doprovází seriál od počátku, ale právě ve třetí sérii eskaluje. Trošku jsem se ztrácel v tom množství severských jmen. Seriálu pomohla výměna na mužském postu ústřední dvojice. Stejně jako Saga, si i její nový partner nese břímě minulosti a bojuje s vnitřními démony. Ale právě to je kořením, které pomáhá odvádět pozornost od málo pravděpodobných, ba nereálných momentů. Diváka musí fascinovat pachatel, který bez mrknutí oka zvládá roli porodníka, špičkového snipera, svářeče, zápasníka, kutila všeho druhu, umělce i designéra, člověk se potom nemůže divit, proč si severské státy vedou tak úspěšně, když mají mezi sebou takové šikuly. Z reálného života Most určitě není, ale přesto dokáže zachytit spoustu skutečných problémů současného Švédska. Navíc, a to především, seriál prakticky neustále udržuje diváka v napětí a v příhodných chvílích odvádí pozornost jinam. Za sebe bych se nebránil ani čtvrté sérii. Celkový dojem: 90 %.(22.5.2016)

  • campix
    ****

    Osobně hodnotím třetí sérii o kousek výše než tu předchozí. Potěšilo mě výměna Martina, který si slouží svůj čas ve vězení za mladšího dánského kolegu, který se svými démony perfektně zapadá na místo vedle Sagy. Finální pointa docela ušla, jenom prvních pár dílů bylo značně nepřehledných z důvodu velkého množství postav a vedlejších dějových linií. Většinou mě u podobných detektivek štve angažovanost vyšetřovatelů ve finále, kde vlastně jde o osobní zúčtování, jako tomu bylo v předchozí sérii, a tak mě finále celkem i potěšilo. Snad kromě ve finále zbytečné linie kolem Sagy a její rodiny.(30.1.2018)

  • Helmutek
    ****

    Jestli první série byla na klasický 4* a druhá na slabý 4*, pak třetí je na silný 4* - a za mě zatim nejspíš nejlepší série seriálu (tentokrát lehce hannibalovskýho směru). Nečekal jsem to, protože to, co bylo v první sérii nový a zajímavý, to se už v druhý sérii vystřílelo; seriál navíc přišel o mou nejoblíbenější postavu. Nevěřil jsem, že když šlo vlastně o ne úplně plánovanou změnu v obsazení, tak že to zvládnou tvůrci uhrát se ctí - a nevěřil jsem ani, že náhrada za (POZOR, TROLEJ) Martina bude dostatečná sama o sobě, natož aby mě přesvědčila nebo abych si jí oblíbil. Ale dopadlo ještě líp, než v co by se dalo doufat - poprvý za seriál mám pocit, že postavy jsou komplexní nebo aspoň tim směrem líčený (dosud jsem to vnímal jen u Martina a jeho rodiny, Saga byla zajímavá hlavně tou svou asocialitou a nikdo jinej moc prostoru nedostával), i když třeba takovýmu The Killingu se to zatim rovnat nemůže ani zdaleka: Je to případ Sagy (jestli první dvě série byly o rozkladu Martina, třetí zvolna začíná bejt o rozkladu doposud zdánlivě nerozložitelný Sagy - uvidíme, jak se to rozvede v s04), u který mě zaujala předevšim vyvstanuvší otázka, jak přesně že to s tim údajnym syndromem její matky ve vztahu k údajně týraný ségře bylo - stejně jako znervózňující nejasnosti ohledně matky a její osobnosti (jednou by jí člověk skoro věřil, podruhý označí svou dceru za "malou ubožačku" - ta nejednoznačnost okolo celýho jejich příběhu mě bavila, otázkou je, jestli se to dovede i do nějakýho aspoň dílčího rozřešení, nebo to prostě vyšumí); větší komplexnost postav oproti prvním dvěma sériím se ale týkala i nováčka Henrika (neschopnost vyrovnat se s tragickym příběhem jeho rodiny; rozvíjející se přátelství se Sagou; střídavě oblačnej boj s antidepresivama a halucinacema...), týkalo se to ale i epizodnějších rolí jako třeba zprvu zdánlivýho bedesa Freddieho Holsta (a kterýho jsem si nakonec obrovsky oblíbil), neprůhlednýho motivátora Claese i jeho psycho stalkerky, píčuska Rasmuse i nový šéfky Linn - jednoduše pro mě tady byly i epozidní postavy nepoměrně zajímavější než v prvních dvou sériích. Ani po třetí sérii ale z Mostu nemám pocit, že by měl co říct v diskuzi nad nějakejma globálníma otázkama nebo problémama - jsou tam (sem tam) ňáký nástřely, který ale ve skutečnosti žádnou hloubku nemaj; seriál je pořád z 95% detektivkou. I v tomhle ohledu je u mě The Killing zatim ještě pořád nepřekonanej. Minimálně tři neobjasněný linie (vrah Gertrud z konce s02, inscenovaná vražda Saginy matky, zmizení Henrikovy rodiny) ale znamenaj závazak pro sérii poslední - a já jsem fakt zvědavej, co z toho vyleze. WTF moments: Ale jinak i tady (stejně jako v s01) hlavnímu bedesovi nějak podezřele snadno všechno vychází - navzdory jeho mládí a tomu, že "pracuje" sám, tak je schopnej mrtvoly profesionálně a dokonale aranžovat do všech možnejch scenérií a pozic, s chirurgickou přesností a nutnejma anatomickejma znalostma je (navzdory svýmu (ne)vzdělání) schopnej preparovat jim orgány, anž by to na první pohled bylo na obětech patrný; se zvláštní a vlastně nepodloženou a nevysvětlitelnou mytologickou systematičností si je značkuje babylónskou abecedou - zas ta podezřele dokonalá, dokonale a až zbytečně promyšlená a scénáristicky překombinovaná režie zločinů, kde vrah neudělá jedinou chybičku (proč složitý značkování do pusy, kterýho si málem nikdo nevšim? Proč si dělá figurkový kopie scenérií do nějakýho domečku pro panenky - to si nepamatuje, co a proč dělá? No, nebo je to jen na efekt...) - což je nepoměr v týhle sérii ale ještě umocněnej věkem a motivací skutečnýho pachatele (u monstrózních hannibalovskejch vrahů s filozofickym přesahem svejch vražednejch koncepcí a nějakym prožitym věkem nebo zkušenostma se to dá chápat, ale tohle byl jen malej, čerstvě vylíhlej kluk, kterej trpěl, protože /lehký zjednodušení/ neměl tátu). Na efekt (u takhle hezky atmosférickýho seriálu tak zbytečnej) byla třeba i jedna z posledních scén s Henrikem a Sagou u přejezdu - ten moment, kdy to mělo vypadat, že tam skočí, ale zároveň každýmu muselo bejt jasný, že neskočí, to mě trochu zamrzelo. A pobavilo mě i to, jak při dopadení vraha na tom pětikilometrovym ostrově nechtěli Saga s Henrikem cca 3km letět vrtulníkem, "Protože by je přece slyšel", ale už nějak nikdo nezmínil, že na tom pustym, placatym a opuštěnym kusu trávy uprostřed moře už je samozřejmě musel slyšet, když přilítali.(8.2.2019)

  • klukluka
    *****

    Opět výborný. Ne vynikající, ale výborný. Takže to mám takhle: Most 1: 3*, Most 2: 5* (TOP), Most 3: 5*. Trochu mě rozhodila jedna chybka, krerou jsem tam objevil, a sice mailovka L369G42@..., kterou na mobilu použila fotografka a ne vrah. Jinak to ale bylo úžasně sytý, spousta souvisejících (!) dějových linek, které se krásně propojily. S napětím vyhlížím čtvrtou sérii, východiska jsou jasně daná.(1.10.2017)

  • nascendi
    ****

    V tretej sérii mi spočiatku chýbal Kim Bodnia, ale neskôr som bez mučenia musel uznať, že jeho náhradník bol porovnateľne dobrý. Čo mi prekážalo viac, bol odklon Sagy postihnutej Aspergerovým syndrómom, do polohy takmer nervnej, panike prepadajúcej ženy. Už mi prekážalo aj to, že všetky tri série odohrala v rovnakých kožených nohaviciach a kabáte, čím mi pripomenula jedného ošumelo odeného poručíka losangelskej polície. To sú však maličkosti oproti tomu, že desať dielov tretej série poskytlo rozkošatený, množstvom osôb zaľudnený a primerane napínavý príbeh. Tú prekomplikovanosť som so zaťatými zubami znášal a ani neohrozila môj záverečný štvorkový rezultát.(22.5.2016)