poster

V oku tornáda

  • anglický

    Into the Storm

  • slovenský

    V oku tornáda

  • slovenský

    V oku búrky

  • anglický

    Black Sky

    (neoficiální název)

Akční / Thriller / Katastrofický

USA, 2014, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ***

    Scenár je strašná slabota, film v tomto smere okopíroval všetko čo sa len dá, takže často bolo hneď jasné, čo bude v ďalšej scéne. Ale efekty a celková atmosféra neboli zlé, celkom ma to "vizuálne" pobavilo. Takže ten, kto čaká nenáročnú filmovú zábavu zameranú hlavne na efekty, by mal byť spokojný. 55/100(8.2.2015)

  • Xmilden
    ***

    O my god! Nechápejte mě špatně, v kině to musel být poměrně solidní hukot. Vždyť i mě doma bylo při řádění tornáda docela úzko. Ani největší tornádo na světě, které se nakonec samozřejmě dostaví ovšem nedokáže zakrýt kreténské postavy a dialogy které rvou uši. Triková složka je bez debat výborná. Pokud to někomu stačí, zřejmě jej čeká jeden z adeptů na Film roku. 50%(10.11.2014)

  • Kothy
    ***

    Další film točený z pohledu první osoby. Tentokrát j katastrofický. Přece jen mi tam pár věcí nesedělo, jako například místy nelogické chováni postav atd. Taky ti vidláci mi tam přišli zbyteční. Ale to obrněné vozidlo Titus bylo parádní. Celé to bylo dost nereálné. Co taky čekat u filmu, kde hlavní roli hraje tornádo že? "Zdravím své já za 25 let."(13.12.2014)

  • kingik
    ***

    Nezkrotný přírodní živel v (téměř) hlavní roli katastrofického filmu fičícího ve stopách "Twisteru". Dobrý dojem sráží "béčkové" pojetí slabého scénáře s řadou postav, které jsou na odstřel. Steven Quale byl angažován producenty pro své určité schopnosti technicky zdatného režiséra, které ve scénách s tornádem, nejednou prokáže. Horší je to s vyprávěním příběhu, jehož síla spočívá jen v tom, když se na scéně zjeví neúprosný trychtýř tornáda smetoucího vše ve své blízkosti. A tím vůbec nejhorším jsou postavy, kterým bez rozdílu budete přát rychlý skon, anebo, aby jim na jejich pologramotných hlavách přistál balvan nebo kus střechy a "rozsvítilo" se jim v jejich hloupých palicích. Všechno marné. Úvod filmu nebudí nadšení. Prostřednictvím popisek se v něm seznamujeme s celou řadou postav, které mají proslovy na kameru. Jednu skupinu tvoří lovci tornád, kteří čekají na své "úlovky", které delší dobu nepřicházejí. Druhou skupinu tvoří studenti z místní střední školy mezi nimiž jsou dva bratři a s nimi i jejich táta, který škole řediteluje. Ten trvá na tom, aby jeho dva synové natočili dokument ve formě časové kapsle o koloritu místního života a hlavně o nich samotných. No prostě hrůza. A této expozici je přibližně věnována úvodní dvacetiminutovka(!). Postupem času se tyhle dva "týmy" spojí. Po nezáživném obeznámení s postavami, z nichž je jedna nesympatičtější než druhá, následují první odvážné kroky ke katastrofickému filmu. Myšleno katastrofickému jako žánr, ne, co do kvality, i když ta je celý film značně kolísavá. S příchodem tornáda na scénu se úděsný dojem z úvodu rychle vylepší, ale ne natolik, jak by jeden předpokládal. Postavy jsou stále na zabití a hlavně se jim nechce chcípnout. Ke všemu mají poměrně tuhý kořínek spojený se zvláštní stagnací pudu sebezáchovy. Za normálních okolností, když by se v reálu blížilo hrozivé tornádo, tak by se každý hned zdekoval. Tady se za frenetického jásotu živel natáčí na kamery i mobily, a až je teprve pár metrů od ohrožených jedinců, tak ti se k vlastní nelibosti zdekují, aby se neřeklo. Největším pragmatikem se jevil odvážný tatínek principál, který viděl jen záchranu svého syna, který se svojí kamarádkou, zřejmě budoucí školní láskou, uvízl na druhé straně města, kde ho to solidně zavalilo. Tatínek za přispění nových kamarádů z řad lovců tornád nelenil, na jeden nádech se za synátorem ponořil, vlastně dva nádechy to byly, při tom druhém se vrátil pro nůž, který v nastalém zmatku byl položený přesně tam, kde ho bylo třeba. Větší debilitu, aby jeden pohledal. Korunu tomu nasadili herci z téměř třetího hollywoodského sledu. Bylo dost často znát, že filmu chybí někdo herecky výrazný a sympatický, ke kterému by se dalo divácky přilnout. Navíc, Steven Quale rozhodně není režisér, který by výrazné nedostatky scénáře dokázal naplno a optimálně zredukovat. Byl si toho však jistě vědom, ale zabránit tomu nešlo, a tak se raději jal bičovat plátno běsnícím tornádem za mohutného praskání, skřípání a vrzání odlepujících se letadel a kamionů od země a hroutících se budov po zásahu živlu. Trochu to bylo nadsazené, ale hodně dobře se na to koukalo. Hlavně toho mohlo být víc na úkor debility postav. Zajímavé místo ve filmu tvořila kamera, která nabídla bezpočet zajímavých kamerových úhlů, dost často vznikl dojem, že film natáčí postava se kterou se divák neobeznámil, ale která je pro vizuální stránku filmu nepostradatelná, a nejednou měl tento kameraman snahu navodit sugestivní pocit určité autenticity, že i divák se ocitl v oku tornáda. Do něho se v závěru filmu skutečně s jednou z postav dostaneme a díky nasnímání kamery to bude poměrně pěkný sugestivní zážitek. Proč takových "vymazlených" scén nebylo ve filmu víc? S pobíhajícími postavami, jejichž osud byl divákovi ukradený, se film dostal na hranici břečky. Se solidním technickým zpracováním se pohyboval ve výšinách vynikající zábavy. Byl to tedy pěkný a neustálý boj. Nanicovaté postavy vs. efektní a zdařilá technická stránka filmu. Nakonec svá ambiciozní očekávání film nenaplnil. Špatným hercům je věnováno přece jen o něco více prostoru, než "herci" s oscarovým rozměrem. A tím bylo tornádo, které mělo smést špatného scénáristu a vzít si důrazný dohled nad celým filmem, jehož kvalita je přímo závislá na tom, jak je tornádo přítomno na scéně. Výsledkem je přiměřeně napínavá jízda s jistými vadami na kráse. Mé hodnocení: 60%(14.11.2014)

  • Segrestor
    ****

    Into the Storm je jen dalším nepochopitelně podhodnoceným katastrofickým snímkem, přitom nabízí něco víc, než tradiční filmy s podobnou tématikou. Předně nám násilně necpe rodinné drama, neztrácíme hodinu drahocenného času sledováním poklidného života vzorku populace před bouřkou, jak to právě bývá zvykem. Ačkoliv tedy o rodinu nakonec jde, je to, abych tak řekl, přijatelné, nenásilné a vlastně i logické. Přirozené začlenění rodiny do pohromy mě naopak potěšilo. Dalším plusem jsou samozřejmě tzv. autentické záběry. Sice mě nejdřív iritovala přílišná snaha o tu autenticitu, ale později jsem ji už nevnímal a byl díky ní do toho vtažen jako silou zobrazeného tornáda. Díky tomu, co jsem právě vypíchl, to bylo opravdu nervydrásající drama plné neskutečné destrukce. Můžeme sice spekulovat o tom, zda je to či ono reálné, ale je to film, který má "unášet" a to se děje a bez zbytečného patosu a slz nad mrtvými. Za top scénu považuji tu (SPOILER), kde nám tvůrci přiblížili oko tornáda, o které vlastně celou dobu šlo, senzačními záběry přímo z pohledu řidiče vozu, jenž byl vírem vržen právě do jeho ohniska. Takový záběr by měl vstoupit do dějin.(15.11.2014)

  • - Na tvorbě vizuálních efektů se podílelo více studií. Jedním z nich je například Method Studios, jehož práci jsme mohli vidět na filmech jako Robocop (2014) nebo Iron Man 3 (2013). (imagoo)

  • - Automobil Titus vytvořil výtvarník David Sandefur. Celé vytvořené zařízení bylo uloženo na podvozek pickupu Dodge. (Terva)

  • - Původní název filmu zněl Black Sky. (BLANIK.)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace