poster

Brimstone (festivalový název)

  • Nizozemsko

    Brimstone

  • Francie

    Brimstone

  • Německo

    Brimstone

  • Německo

    Brimstone: Erlöse uns von dem Bösen

  • Belgie

    Brimstone

  • Švédsko

    Brimstone

  • Velká Británie

    Brimstone

  • USA

    Brimstone

  • Slovensko

    Brimstone

    (festivalový název)
  • Austrálie

    Brimstone

  • Kanada

    Brimstone

  • Irsko

    Brimstone

Western / Thriller / Mysteriózní

Nizozemsko / Francie / Německo / Belgie / Švédsko / Velká Británie / USA, 2016, 145 min

Komentáře uživatelů k filmu (326)

  • verbal
    *****

    Evropa zase sebevědomě vystrčila holou prdel směrem přes Atlantik a již po několikáté ukázala požíračům horkých psů, že pořádný, opravdu originální a drsný moderní zápaďák nemusí nutně vypadat jen jako otravná psychodeliktická smaženice nebo xmrti nudné dvě hodiny s traumatizovaným honákem, který unyle jede prérií někoho zabít a nakonec ho i zabije. Tohle je skvěle napsaná, ještě lépe zahraná a bravurně porežírovaná surová historka o tom, že náboženství je zlo, hnije v každém věku a správně zfanatizovaná kudlanka s nemrdavou manželkou si ve firemním almanachu vždycky najde nějaký ten sodomistický patožalmík, kterým ho fousatej strejc v podstatě ponouká, aby v takovém případě bez zardění pedofilně prznil vlastní děti. Sufražeti a neholené mužatky, co chčijou ve stoje, nedají na výlevy některých zdejších zženštilých kritiků a vrátí salátovky zpátky do ledničky. Pevným a výsadním postavením žen u ploten to rozhodně nikterak neotřásá!(21.3.2017)

  • Malarkey
    ****

    Kdyby nebyla řeč o tom, že se jedná o western, tak bych si myslel, že nizozemský režisér položil základy příběhu někde pod Alpami. Prostředí k němu totiž vysloveně vybízí. Nicméně dobře…považujme Brimstone za western. Western, který natočil nizozemský režisér za podpory různých evropských fondů a s americkými herci, kteří zde předvedli svoje absolutní maximum. Guy Pearce je tu například naprosto ultimátní hnusák, u kterého jste první půl hodinu zamyšlení, aby Vám z něj zbytek filmu bylo na blití. No u Dakoty Fanning je pro změnu vidět, jak herecky neuvěřitelně dospěla, protože částečně němou roli tady zvládla naprosto úžasně. I netypické vyprávění rozdělené na kapitoly dává smysl a to i přesto, že není úplně lineární. Brimstone je tak hodně originální, hodně nekompromisní a dost drsný film, který se tváří jako western, ale spíš bych ho přirovnal k syrovému evropskému historickému dramatu s netypickým obsazením a s nádechem amerického prostředí.(3.11.2017)

  • Cervenak
    *****

    Vynikajúca záležitosť. Príbeh o biednom postavení žien v minulých storočiach rozpovedaný ako mimoriadne hutná, intenzívna dráma / thriller / podobenstvo. Odohráva sa to na Divokom západe, ale rozhodne žiadna kovbojka, aj keď sa tam aj strieľa a ľudia umierajú zrážkou na prasce alebo zamotaní vo vlastných črevách. Rozvrstvenie do troch nechronologicky usporiadaných kapitol funguje bezchybne, každá časť filmu je dobre vygradovaná a vypointovaná. Má to skvelé obsadenie na čele s južnou Dakotou Fanning a diabolským Guyom Pearcom, ktorý tu bičuje všetkých od seba samého až po 6-ročné dievčatká.(18.3.2017)

  • T2
    *****

    Rozpočet €12miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $1,793,000▐ no fúha, silná káva, režisér Martin Koolhoven prekvapil a natočil teda riadne drsnú drámu, rozdelenú na štyri etapy a chutia, pokiaľ máte silný žalúdok, , má to pomalé tempo ale všetko má správnu časovú os a dej stále drží v napätí herci skvelý dokonca aj Dakota Fanning sa ukázala vo výbornom svetle, Guy Pearce je démon sám o sebe, dá sa povedať že film nemá slabé miesta /90%/(16.3.2017)

  • DaViD´82
    ****

    K vlastní škodě si to příliš rochní v postupem času čím dál tím přepálenějším utrpení čistě pro utrpení. Zrovna v tomto případě více než kde jinde platí, že méně by bylo více. Zdejší konstantní mučednictví ústřední hrdinky rukou veškerého mužského pokolení vede k divákovu otupení, ne jeho znechucení. Zároveň by se tím vyřešil i vůbec největší zádrhel v podobě přestřelené stopáže. Každopádně jako působivě vystavěný drama (ne)western s patinou osudové řecké tragédie o milujícím "tak trochu" misogyniím otci a pelešící se "nevděčné" dcerunce výtečné. Především pak díky místy hypnotické uhrančivosti a suverénní Dakotě.(31.3.2017)

  • Superpero
    ***

    Ufff. Na mě to bylo moc drsný. Utrpení, kterým si hlavní hrdinka prošla, bylo nereálné a mít takovejhle život, tak by nemohla bejt duševně v pořádku. Přitom se mi líbil způsob jakým je vystavěn děj a i to rozdělení na kapitoly není rušivé a dává smysl. Na co nikdy nezapomenu je neuvěřitelně zlý záporák. Megaperverzní reverend, kterej ženy jakýhokoliv věku bičuje, znásilňuje a s oblibou jim dává železné náhubky. Mezi jeho koníčky také patří incest, určitě je velice dobrý stopař / detektiv a s velkou pravděpodobností je i nesmrtelnej. Mno, Guy Pearce si roli užívá a mě se líbilo, že gradovala i jeho zrůdnost. Na konci to i říká, že spasení už nikdy nedojde, a tak si může dělat co chce. Více se mi líbily pasáže s mladší Joannou, jelikož Emilia Jones hrála výrazně lépe, než Dakota Fanning. Takže určitě dobrý film. Možná jsem jen neměl náladu, ale všudypřítomná krutost a utrpení mi zážitek kazily.(27.5.2017)

  • kiddo
    ***

    SPOILERY:Podobně jako The Witch má i Brimstone všechny vnější znaky Velkého Filmu, v němž o Něco jde a který se snaží Něco říct: pomalé tempo, uměřené, ale vizuálně působivé snímání, dokonce i nelineární vyprávění, které podtrhuje zdánlivou přítomnost Myšlenky, přestože ve skutečnosti slouží spíš k zakrytí těžce lineárního příběhu a jinak neospravedlnitelné vaty. A stejně jako The Witch je i tohle obyčejná, byť make-upem Umění napatlaná žánrovka postavená čistě na ději, respektive na typickém, do omrzení omílaném vakuovaném prdu o Silné Emancipované Ženě ™, s níž nejprve vyjebával život v tradiční podobě Incestních Patriarchálních Pořádků ™, a po něm duch (asi). A jelikož duch nebyl před spálením nejdřív náležitě supernaturálně nasolen, bude strašit i další pokolení Silných Emancipovaných Žen ™, pokud se tyto nebudou chovat jako Silné Emancipované Ženy ™. Asi. Holt na opravdovou dekonstrukci americko-křesťanského mýtu po vzoru Až na krev, která by nejela na povšechně základním nastavení, si asi ještě musím počkat.(30.3.2017)

  • Fr
    *****

    ,,TAKOVÝ JE ÚDĚL ŽENY.“ ... ŘEKL KDO?“ ... „STOJÍ TO V BIBLI.“… /// Pearce je božím ztělesněním ďábla a Dakota mi moc chyběla. Retrospektivní vyprávění z divokýho západu, ve kterým ti hodní snášej příkoří sráčů, poháněnejch chtíčem. Příběh dokazuje, že v drsnosti může bejt (úchylná?) krása. S napětím a neskrejvanou radostí čekám na poslední kapitolu s názvem ODPLATA. (ne zlato, nezvedej prosebně zrak k nebi!...) Dramatický orgie pro drsnější pozorovatele, za který musím Koolhovenovi složit 5ti hvězdnou poklonu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fotr je uchylák. 2.) Holka si mě dokáže získat, aniž by vydala hlásku. 3.) Hledám film pro pedofily. 4.) Thx za titule „titulkomat“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ **(22.3.2017)

  • tron
    **

    Jasné, sú výnimky (jasné, dávam 80% Deodatovým Kanibalom), ale proste nechápem, ako sa toto môže niekomu páčiť. Asi som už starý alebo neviem čo, ale pozerať sa útrpné dve a pol hodiny na násilného, zvráteného, sadistického, zmagoreného, incestno-pedofilného náboženského sráča, psychopata a masového vraha, ako všetkých vraždí a terorizuje, mi fakt nerobilo dobre. Guy Perace má asi so svojím agentom čudnú dohodu, že prijíma len čo najzápornejšie postavy (Prometheus, Iron Man 3, The Rover), čo je síce, možno, svojím spôsobom obdivuhodné, ale i ohavné a nie som si istý, či viem, čo tým sleduje. Máte plno skvelých temných filmov, Apokalypsu napríklad, ale toto bolo moc. Najhoršie je, že nemôžete držať palce ani kladným postavám, pretože sú zbabelé, jednajú skratovo, nelogicky a ustavične sa boja (v tomto prípade je mi fuk, že vtedy to tak u žien asi bolo, proste sa na ich nechutnú pasívnosť nedá pozerať). Toto naozaj nie je film pre mňa. V zaujímavostiach sa píše, že režisér tomuto filmu venoval 7 rokov svojho života. Neurobil chybu?(14.5.2017)

  • Zeck
    *****

    Nejlepší "feministický" film všech dob a pravděpodobně nejzdařilejší western za poslední dekádu. To vše v ryze evropském filmu, se zvučnými světovými hvězdami v čele. Originální styl vyprávění, až nevídaná brutální nekorektnost a perfektní herecké výkony. Úžasný kousek a ohromné zjevení! 90 %(19.3.2017)

  • H34D
    *****

    Rozhodně nemůžu tento film označit za dokonalý, přesto ve správném rozpoložení dokonale funguje. Nelineární vyprávění perfektně buduje atmosféru, napětí a stupňuje odpor k mrazivému a zfanatizovanému záporákovi. Brimstone přináší syrový pocit utrpení, krutosti, ale k tomu i odpovídající katarzi. Je to jednoduchý koncept. Velice se mi líbí prostředí filmu, celkové moderní pojetí westernu, drsné charaktery a smekám za to, že 145 minut v pomalejším tempu ani na chvilku nenudilo. S přimhouřenýma očima nakonec subjektivních 9/10(11.2.2018)

  • Mr.Apache
    odpad!

    Viz komentář uživatele Nettrass.(1.4.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Zajímavý kousek, který je hodně netradiční, ale svým stylem vyprávění pro mne byl bohužel až iritující. Film je rozdělen na 4 kapitoly, které jsou časově rozházené, takže zbytečně je to matoucí a překombinované,což já osobně moc nemusím. Nejvíce mi vadilo, když postava v jedné kapitole umře a v další opět žije- tohle nesnáším. Za mínus pokládám i velkou podobnost hereček Dakota Fanning a Emilia Jones, měl jsem problém se vyznat, která z nich je zrovna na scéně, což je veliká škoda, protože vizuál je perfektní, atmosféra je syrová a násilím či sexem se zde nešetří, za což dávám velké plus. Highlightem pro mne byla kapitola číslo 2. Stopáž je na můj vkus také příliš přepálená, takže i přes vynikající scény, nemohu dát nadprůměrné hodnocení. PS: Guy Pearce byl opravdu ďábel. 65%(11.3.2017)

  • choze
    ***

    Divný film. Divný, pomalý a intenzivní. Filmařsky i herecky silné, i když reverendova posedlost incestem byla ke konci až komická.(18.9.2017)

  • Gilmour93
    *****

    „Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves…“ Vyjma klasického motivu pomsty jsou westernové standardy zadupány do země, dívky z nevěstince krutě zkouší osud a nejpříhodnější čas k ataku nastává, když kovboj na latríně vytlačuje fazole z předchozího dne. Když pomineme religiózní rovinu a odvahu neodvrátit zrak před utrpením, srovnání s Unforgiven je asi na místě. Stejně jako poznámka, že blábolení o díle na feministickou objednávku zavání zabedněností. Dutch western Brimstone sebou navíc nese koncentrovanou sílu, která je umocněna chytře rozsypanou linearitou vyprávění a taky možným nadpřirozeným výkladem. Nelze opomenout, že Guy Pearce se zhostil role láskyplného reverenda takovým způsobem, že na něj budou lidé na ulici nějaký čas namísto žádosti o selfie plivat..(9.5.2017)

  • Psychor
    ***

    Jakožto zdejší hororový expert jsem z výsledné podoby snímku lehce rozmrzelý, jelikož působivý mysteriozní prolog ve mne vzbudil obrovská očekávání a dokonce i lehce asocioval Eggersovu jedinečnou Witch. Už jsem si připravoval pět hvězd, jenže jakmile jsou události z úvodu snímku zasazeny do souvislostí, tak se přítomný opar nadpřirozena velmi rychle rozplyne a Brimstone přesedlá na drsné westernové drama s příchutí dystopického kalvinismu. 145 minut sice uběhne jako voda, ale postrádám zde výraznější přidanou hodnotu. Proč režisér například neobohatil příběh o tematiku čarodějnictví, která se zde po úvodní kapitole vysloveně nabízela? Brimstone bohužel nedokázal plně využít svého potenciálu a za to ode mě obdrží pouze silnější tři hvězdy.(12.3.2017)

  • Kaka
    ***

    Revenant 2 - pro ženy. S promakanějším, nelineárním vypravováním, ašak zároveň mnohdy dost samoúčelným násilím ve snaze za každou cenu šokovat diváka. Možná by se mohlo zdát, že tenhle ženský antiwestern pojednává o postavení žen na divokém západě, avšak z pozice tvůrců je to viděno příliš černo-bíle. V tomto případě dokonce výhradně černě. Je to klasický motiv pomsty, jen atypicky podaný a nečitelný. Pod slupkou to totiž daleko více vypadá, že režisér měl buď: a) těžké dětství a frustraci použil pro tak krutě nekompromisní zobrazení explicitního i duševního násilí, nebo za b) chtěl se přes Atlantik blýsknout, jak Evropa může USA nakopat koule, protože tohle z velkoprodukce jen tak někdo natočit nedovolí. Působivě nemainstreamově natočené, herecky skvělé, výpovědní hodnota vemi diskutabilní, zda-li vůbec nějaká.(4.4.2017)

  • 3DD!3
    *****

    Příběh o ženství pojatý jako krvavé drama odehrávající se na Divokém západě. Postavení žen té doby (prakticky všichni muži, až na jednoho, je zde vnímají buď jako uklízečky nebo děvky - nebo obojí), síla křesťanské víry a její interpretace jsou zde pojaty mimořádně sugestivně. Chybí zde jakýkoliv humor, krutost dostává nový rozměr i díky démonickému reverendovi Guye Pearce, který si scény často krade zcela pro sebe. Velice funkční je zde nechronologické vyprávění, přičemž každá kapitola je skvěle vypointovaná a postupně odpovídá na divákovy otázky. Mistrovský kus.(17.9.2017)

  • Sarkastic
    ****

    „Ale pravidla jsou pravidla. Pokud se neřídíš pravidly, jsi vinna. A pokud jsi vinna, zaplatíš za to.“ Má vysoká očekávání byla naplněna. Koolhovenův počin je 1 z dalších příkladů potvrzujících fakt, že nemálo evropských westernů je nejen schopno se vyrovnat těm hollywoodským, ale třeba je i zastínit (jako se to podařilo Brimstone). Jde o velmi hutné westernové drama s prvky thrilleru, které nabízí skvělý audiovizuál, pečlivě vystavěný, emočně silný příběh (který je sice velmi dlouhý, ale díky přeskakování dějových linií nezačne nudit), napětí, správně špinavou a místy i mrazivou atmosféru, určitou dávku (zdánlivého) naturalismu, rozumný konec a solidní herecké výkony. Dakota Fanning je v roli neobyčejně silné ženy, která se snaží uniknout svému osudu, opravdu výborná, ale i její mladší já v podání Emilie Clarke bylo zvládnuto neméně dobře, ačkoliv hlavní hvězdou je Guy Pearce, který si náboženského fanatika střihl s chutí. Pár nedůvěryhodných momentů mě mírně zklamalo, ale celkově jde o věc, která si zaslouží silné 4*.(22.10.2017)

  • castor
    ****

    To, co měl rozhodnout Bůh, udělala němá porodní bába. Nejen tím poštvala proti své rodině reverenda kázajícího trest pro všechny hříšníky. Sic dojel do města teprve nedávno, ona záhy rozpoznala jeho krutou duši. Moc dobře totiž věděla, co zlého v sobě nosí. Zdaleka totiž nešlo o jejich první setkání. Bohužel. Záhy přijde na řadu hornické městečko, kde se pánové dočkávají (prý zaslouženého) rozptýlení, a divákovi začne leccos docházet. Aby mu to tvůrci v dalším dějství zase rozvrátili. Tahle deprese má nakonec čtyři kapitoly. Holandský režisér Martin Koolhoven představuje syrovou vizi moderně pojatého westernu s výraznou dávkou brutality, možná lehce připomíná kousky Paula Verhoevena, když ještě natáčel ve své domovině. Tvůrci si všímají postavení žen, otírají se o náboženský fanatismus, hodně vsázejí na atmosféru a zejména postavy. V každé epizodě sledujeme, jak je Dakota Fanning (potažmo nesmírně talentovaná a toho času čtrnáctiletá Emilia Jones) skvělá herečka a démonický Guy Pearce skvostným záporákem. Divím se, že tenhle Australan ještě nemá na polici nějakou prestižní cenu. Tvůrci s námi manipulují, nabízejí řadu motivů a nápaditých scén (ač místy jen černobílých), až se divák musí radovat. Samozřejmě je diskutabilní množství násilí, nicméně vyloženě samoúčelným bych ho nenazýval. Koolhoven si získal sakra respekt.(6.5.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace