Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Ani jsem netušil, že Ďáblův advokát dokáže být takové napínadlo, protože prvních půlhodiny rozhodně jde odničeho nikam a teprv když se začnou dít divné věci, dává to všecko dohromady nevídaný smysl, jenže si to pohorší závěrem. Závěrem tak dlouhým a napínavým, že mi příjdě, jak je neskutečně přitažený až ke dnu. 144 minut filmu dávají docela zabrat. Nebránil bych se tomu, kdyby film mohl být o něco kratší, protože ten konec tomu dává rozhodně velký záhul. Poslední soud totiž nadejde a Keenu Reeves pozná v čem je jádro pudla. I já poznám v čem to všecko tkví, ale koncem to bohužel nezachrání. Rozhodně to není špatný film, ale nedokážu souhlasit se zdejším hodnocením. S Keenu Reevesem jsem se nedokázal spřátelit, délka mi přišla přehnaně dlouhá a natahování děje zbytečné. Každopádně to účel splnilo a já zůstal napjatý až do konce. Tímto tři hvězdičky dávám ze zklamání, které ke mě přispěchalo a nijak nepotěšilo. Ďáblův advokát je dobrý film, má v sobě démonického Al Pacina. Ten tomu určitě dává co proto, takže s tím si film rozhodně může podat ruce, ale jinak je to všecko podle mě takové šedě průměrné a ani Keenu si s tím neporadí. Al Pacino prostě zvítězí na plné čáře, ať si kdo řiká co chce. --- Kdo jsi? - Mám spoustu jmen... - Satan. - Říkej mi "tati"...(19.6.2008)

  • Radek99
    *****

    Přímočará filmová metafora tohoto ješitného světa. Nejrespektovanější profese Ameriky (i našeho starého kontinentu) jako médium sloužící ďáblovým plánům ovládnout zem = přesný a trefný příměr. Podobenství o civilizaci, v níž nejvyšší metou jsou peníze, ambice a moc. O nic jiného vlastně ani neběží. Je to sice hodně zvulgarizovaná podoba katolického kultu pohybující se po hraně té nejprimitivnější lidové představivosti...ale něco hlubšího v sobě nese - Hle inferno: mediální ďábel s tváří Al Pacina... Kdo jsou ty charismatické mediální tváře, které tu za nás rozhodují? Myslí to upřímně? Ďáblův advokát je všude okolo nás...(29.1.2007)

  • Ajantis
    **

    (Komentář obsahuje spoilery.) Morální rovina práce advokátů je komplikovanější, než jak ji předestírá Ďáblův advokát. Že jsou špatní jen proto, že obhajují vrahy a jiné amorální zločince, je snadno srozumitelný a značně rozšířený, leč povrchní, názor. Odpovídá mu rovněž Kevinovo „správné rozhodnutí“ v závěru filmu, které očividně nepramení z nechuti k povolání advokáta, ale z nechuti obhajovat někoho „zlého“. Skutečnost, že jím fakticky zařídil odsouzení někoho pro skutek, který nespáchal (ostatní děti si přece zneužití vymyslely), zůstává rozpačitě nevyřešeným morálním problémem v jednání Kevina i celém filmu. Jak do tohoto pojetí zapadá ta část Ďábelské advokátní kanceláře zabývající se např. akvizicemi, je mi záhadou, obávám se však, že až sem to scénáristé nedomysleli. Hlavní postava jistě není advokátem v trestních věcech náhodou; k ilustraci morálních dilemat, jež advokacie skýtá, by stejně dobře – ne-li lépe, protože by neodpoutával pozornost ke klišé zmíněnému výše – posloužil prostý spor o peněžité plnění. To by ale diváka nemuselo bavit a nepotvrdilo mu, co už dávno ví. Prznění dětí, týrání zvířat, zmasakrování vlastní rodiny – to je jiná! Už tento výběr vzbuzuje silné podezření a očekávané šablony se brzy začaly kupit: nábožensky zapálená matka, penězi posedlá manželka, vztah s níž se začne rozpadat... Ďáblův advokát v tomto ohledu nepřekvapí vůbec ničím. I Pacinova vrcholná promluva relativizující kdeco je spíš kontrolovanou bouří v láhvi, vhodnou jako mírné vzrušení pro poklidné nedělní odpoledne. Asi jako když si dám pálivý dresink u McDonald's. Jedinými dvěma momenty, za které získává film alespoň nějaké kladné body, jsou úplný závěr, který ukáže „cestu do pekla“ i na „té druhé“ straně, a záběr na stánek s nabízenými rybami před budovou soudu, když ji Kevin opouští po jednání ve věci Moyez. ____ Dosti zvláštní je skloubení dramatické a nábožensko-hororové roviny. Souhlasím s Exkvizitorem, že se nepovedlo, a když ve scéně v butiku poprvé došlo na Ďábelské digitální triky, spadla mi čelist a nevěřícně jsem zíral. Mno... ale řekněme, že jsem díky tomu alespoň neměl dojem, že film stvořili roboti (ti totiž, jak známo, nefetují), kterýžto by byl jinak neodbytný. (V komentáři jsem záměrně pominul kritiku soudních líčení a věrohodnost postavy zahrané Keanu Reevesem, u nichž je nasnadě tzv. profesní deformace. Své výhrady k nim ale mám.) Slabé **.(11.2.2010)

  • choze
    ****

    Novodobý Faust. Nejlepší příspěvek satanistické filmové vlny konce milénia (KONEC SVĚTA, DEVÁTÁ BRÁNA, STIGMATA), spolu s PŘICHÁZÍ SATAN a VYMÍTAČ ĎÁBLA nejlepší satanistický film vůbec a ultimátní právnické drama. Jen ty okatě digitální efekty si mohli odpustit. Al Pacino je ďábel (tentokrát doslova).(8.11.2005)

  • salahadin
    *****

    Přesně takhle si představuju satana - ne rohatýho belzebuba smrdícího sírou, míchající obří vařečkou v kotli, kde se potápí Hitler a Stalin zkouší novej šnorchl, ale jako pekelně lstivýho pokušitele, který ničí štěstí, život a všechnu radost člověka líbivými pozemskými slastmi - přes slávu a prachy po milostnou touhu. Dá vám všechno to pěkný, co se na tomhle světě dá užít...ješitnost, to je jeho nejoblíbenější hřích. Nekompromisní scénář, velký Al, který působí fakt zle, a Reevesova nejlepší role. K tomu morální dilema, které snad nemůže dát spát všem právníkům. Bravurně natočený thriller o tom, že když nakupujeme v satanově krámku, musíme mu taky u pokladny zaplatit. Ale čím, to je na něm.(25.2.2010)

  • - Poté, co vyhraje Kevin (Keanu Reeves) další případ v obhajobě Alexe Cullena (Craig T. Nelson), muž, který ve chvíli, kdy všichni opouští soudní síň, běží k telefonní budce jako většina novinářů. Narozdíl od nich ale netelefonuje, prostě se otočí a sleduje natáčení filmu. Stojí ve druhé budce od kamery. (PSJR)

  • - V záběru, kdy se Mary Ann (Charlize Theron) zamyká v nemocničním pokoji, má na sobě levou pantofli. V dalším záběru, když se ohýbá pro zrcátko, má pravou. (PSJR)

  • - Když si Mary Ann (Charlize Theron) v nemocnici podřízne krk, ve chvíli, kdy ji Kevin (Keanu Reeves) drží za hlavu, mu zpoza levé ruky čouhá žlutý sáček, který obsahuje falešnou krev. (PSJR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace