Nastala chyba při přehrávání videa.
  • chezush
    *****

    ''Vanity... definitely my favorite sin.'' Jestli opravdu existuje ďábel, tak je to Al Pacino. Ten jeho ďábelský smích se mi okamžitě vybaví v hlavě vždy, když si na tento film vzpomenu. Jeho výraz v obličeji, hlas, monology, .. opravdu ďábel v lidské podobě. Jen se nenechte zmást pomalu rozbíhajícím se začátkem, je to vynikající mysteriózní thriller a to největší peklo na Vás teprve čeká..(4.7.2012)

  • Satan
    ****

    Nevinně tvářící se politický thriller sestřelí po půlce filmu mysteriózní horor těch nejvyšších kvalit s ďábelsky konečnou půlhodinkou a to vše s nepřehlédnutelným sexuálním podtextem. Al Pacino byl neuvěřitelný, za ten výkon (zvláště ta snad patnáctiminutová scéna na konci) měl dostat Oscara. Reeves si zahrál také svůj lepší průměr, ale receptem na 5 hvězdiček je useknutá prostřední část o dobrých 15-20 minut a větší nádech tajemna, zvláště v první polovině filmu.(13.2.2007)

  • S.Quentin QUALE
    *****

    Thriller jak bič! Vyzvedávám především práci Jonathana Lemkina a Tony Gilroye, protože vypracovali poměrně komplikovaný, ale skvěle dotažený příběh, kterému áčkoví herci spolu s režisérem Hackfordem vtiskli look reality a který je velice fajnový sledovat celých 140 minut. Škoda, že podobných kvalitek není více. Doporučuju!(3.1.2014)

  • sepp
    *****

    Demonicky thriller s uzasnym Al Pacinem a prekvapivym K. Reevesem, ktery dokaze nejen letat a kopat kolem sebe, ale i hrat ;) A atmosfera je opravdu "spalujici", triky nijak uzasne, ale precizni a pusobive. Cely film je pojat vizuelne komorne a pritom v nekterych scenach naprosto impozantne. A jeste jednou, Al Pacino... ja vim, ze se opakuji, ale to je proste PAN herec.(21.9.2003)

  • Ajantis
    **

    (Komentář obsahuje spoilery.) Morální rovina práce advokátů je komplikovanější, než jak ji předestírá Ďáblův advokát. Že jsou špatní jen proto, že obhajují vrahy a jiné amorální zločince, je snadno srozumitelný a značně rozšířený, leč povrchní, názor. Odpovídá mu rovněž Kevinovo „správné rozhodnutí“ v závěru filmu, které očividně nepramení z nechuti k povolání advokáta, ale z nechuti obhajovat někoho „zlého“. Skutečnost, že jím fakticky zařídil odsouzení někoho pro skutek, který nespáchal (ostatní děti si přece zneužití vymyslely), zůstává rozpačitě nevyřešeným morálním problémem v jednání Kevina i celém filmu. Jak do tohoto pojetí zapadá ta část Ďábelské advokátní kanceláře zabývající se např. akvizicemi, je mi záhadou, obávám se však, že až sem to scénáristé nedomysleli. Hlavní postava jistě není advokátem v trestních věcech náhodou; k ilustraci morálních dilemat, jež advokacie skýtá, by stejně dobře – ne-li lépe, protože by neodpoutával pozornost ke klišé zmíněnému výše – posloužil prostý spor o peněžité plnění. To by ale diváka nemuselo bavit a nepotvrdilo mu, co už dávno ví. Prznění dětí, týrání zvířat, zmasakrování vlastní rodiny – to je jiná! Už tento výběr vzbuzuje silné podezření a očekávané šablony se brzy začaly kupit: nábožensky zapálená matka, penězi posedlá manželka, vztah s níž se začne rozpadat... Ďáblův advokát v tomto ohledu nepřekvapí vůbec ničím. I Pacinova vrcholná promluva relativizující kdeco je spíš kontrolovanou bouří v láhvi, vhodnou jako mírné vzrušení pro poklidné nedělní odpoledne. Asi jako když si dám pálivý dresink u McDonald's. Jedinými dvěma momenty, za které získává film alespoň nějaké kladné body, jsou úplný závěr, který ukáže „cestu do pekla“ i na „té druhé“ straně, a záběr na stánek s nabízenými rybami před budovou soudu, když ji Kevin opouští po jednání ve věci Moyez. ____ Dosti zvláštní je skloubení dramatické a nábožensko-hororové roviny. Souhlasím s Exkvizitorem, že se nepovedlo, a když ve scéně v butiku poprvé došlo na Ďábelské digitální triky, spadla mi čelist a nevěřícně jsem zíral. Mno... ale řekněme, že jsem díky tomu alespoň neměl dojem, že film stvořili roboti (ti totiž, jak známo, nefetují), kterýžto by byl jinak neodbytný. (V komentáři jsem záměrně pominul kritiku soudních líčení a věrohodnost postavy zahrané Keanu Reevesem, u nichž je nasnadě tzv. profesní deformace. Své výhrady k nim ale mám.) Slabé **.(11.2.2010)

  • - Christabella Andreoli (Connie Nielsen) mluví ve filmu italsky. V italské verzi filmu mluví španělsky. (DareDeer)

  • - Postava Johna Miltona je pojmenována po Johnu Miltonovi, autorovi Ztraceného ráje. (liquido26)

  • - Producent filmu Arnold Kopelson si střihl malé cameo ve scéně na večírku, kdy Mary Ann (Charlize Theron) hledá svého manžela (Keanu Reeves). (DareDeer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace