Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ajantis
    **

    (Komentář obsahuje spoilery.) Morální rovina práce advokátů je komplikovanější, než jak ji předestírá Ďáblův advokát. Že jsou špatní jen proto, že obhajují vrahy a jiné amorální zločince, je snadno srozumitelný a značně rozšířený, leč povrchní, názor. Odpovídá mu rovněž Kevinovo „správné rozhodnutí“ v závěru filmu, které očividně nepramení z nechuti k povolání advokáta, ale z nechuti obhajovat někoho „zlého“. Skutečnost, že jím fakticky zařídil odsouzení někoho pro skutek, který nespáchal (ostatní děti si přece zneužití vymyslely), zůstává rozpačitě nevyřešeným morálním problémem v jednání Kevina i celém filmu. Jak do tohoto pojetí zapadá ta část Ďábelské advokátní kanceláře zabývající se např. akvizicemi, je mi záhadou, obávám se však, že až sem to scénáristé nedomysleli. Hlavní postava jistě není advokátem v trestních věcech náhodou; k ilustraci morálních dilemat, jež advokacie skýtá, by stejně dobře – ne-li lépe, protože by neodpoutával pozornost ke klišé zmíněnému výše – posloužil prostý spor o peněžité plnění. To by ale diváka nemuselo bavit a nepotvrdilo mu, co už dávno ví. Prznění dětí, týrání zvířat, zmasakrování vlastní rodiny – to je jiná! Už tento výběr vzbuzuje silné podezření a očekávané šablony se brzy začaly kupit: nábožensky zapálená matka, penězi posedlá manželka, vztah s níž se začne rozpadat... Ďáblův advokát v tomto ohledu nepřekvapí vůbec ničím. I Pacinova vrcholná promluva relativizující kdeco je spíš kontrolovanou bouří v láhvi, vhodnou jako mírné vzrušení pro poklidné nedělní odpoledne. Asi jako když si dám pálivý dresink u McDonald's. Jedinými dvěma momenty, za které získává film alespoň nějaké kladné body, jsou úplný závěr, který ukáže „cestu do pekla“ i na „té druhé“ straně, a záběr na stánek s nabízenými rybami před budovou soudu, když ji Kevin opouští po jednání ve věci Moyez. ____ Dosti zvláštní je skloubení dramatické a nábožensko-hororové roviny. Souhlasím s Exkvizitorem, že se nepovedlo, a když ve scéně v butiku poprvé došlo na Ďábelské digitální triky, spadla mi čelist a nevěřícně jsem zíral. Mno... ale řekněme, že jsem díky tomu alespoň neměl dojem, že film stvořili roboti (ti totiž, jak známo, nefetují), kterýžto by byl jinak neodbytný. (V komentáři jsem záměrně pominul kritiku soudních líčení a věrohodnost postavy zahrané Keanu Reevesem, u nichž je nasnadě tzv. profesní deformace. Své výhrady k nim ale mám.) Slabé **.(11.2.2010)

  • gudaulin
    *****

    Původně jsem měl jen čtyři hvězdičky, ale po zralém uvážení jsem se rozhodl jednu přidat, protože vedle velmi dobrého scénáře, který se originálním způsobem pohybuje v mysteriózním žánru, film disponuje i špičkovým obsazením a úžasnými hereckými výkony. Al Pacino v roli vládce pekel přímo exceluje. Keanu Reeves dosáhl patrně svého hereckého maxima, Charlize Theron ukazuje, že je nejen pěkná modelka, ale i výborná herečka, a Connie Nielsen je ve své vedlejší roli nádherně zkažená. Celkový dojem: 90 %.(18.6.2006)

  • Radek99
    *****

    Přímočará filmová metafora tohoto ješitného světa. Nejrespektovanější profese Ameriky (i našeho starého kontinentu) jako médium sloužící ďáblovým plánům ovládnout zem = přesný a trefný příměr. Podobenství o civilizaci, v níž nejvyšší metou jsou peníze, ambice a moc. O nic jiného vlastně ani neběží. Je to sice hodně zvulgarizovaná podoba katolického kultu pohybující se po hraně té nejprimitivnější lidové představivosti...ale něco hlubšího v sobě nese - Hle inferno: mediální ďábel s tváří Al Pacina... Kdo jsou ty charismatické mediální tváře, které tu za nás rozhodují? Myslí to upřímně? Ďáblův advokát je všude okolo nás...(29.1.2007)

  • Galadriel
    ***

    Rozhodně jde o zajímavý námět, který vás donutí nad dějem přemýšlet, slušně zpracovaný, perfektně odehraný (hlavně démonický Al Pacino nemá chybu). Když jsem ale viděla film podruhé, už na mě tolik nezapůsobil. Možná mu dám ale ještě třetí šanci, protože když narazím na tenhle profil, mám chuť se na to podívat znova...(8.12.2003)

  • Lima
    ****

    Tenhle film má čtyři veliké klady. Al Pacina, jehož kreace ďábla je jedinečná. Charlize Theron, která jako žena propadající se do šílenství je ještě lepší. Dále skvělou hudbu Jamese Newtona Howarda a nakonec zajímavý neotřelý děj. Keanu Reeves se snaží, ale na první dva jmenované nemá. Výborný thriller.(13.4.2003)

  • - Charlize Theron dlouho zvažovala, zda roli Mary Ann Lomaxové přijmout, a to kvůli scénám, kde se měla objevit nahá. Již dříve ze stejného důvodu odmítla roli v Showgirls (1995). (DareDeer)

  • - Film byl původně zamýšlen jako blockbuster s větším množstvím zvláštních efektů a Al Pacino v něm odmítl hrát celkem pětkrát. Když režisér Taylor Hackford provedl se scénářem několik změn, nabídl ho Pacinovi znovu. Tomu se líbil, ale nemyslel si, že dokáže zahrát Miltona dost přesvědčivě a navrhoval místo sebe Seana Conneryho nebo Roberta Redforda. (novoten)

  • - Když je Lomax na konci filmu v Miltonově kanceláři, říká: „je lepší vládnout v pekle, než sloužit v nebi“. To pochází z epické básně Ztracený ráj od Johna Miltona. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace