Nastala chyba při přehrávání videa.
  • radeckator
    ****

    Těžkotonážní nálož z těžké doby po válce. Nebylo to snadných dvě a půl hodiny v kině, když na plátně postrádáte byť alespoň jednoho vyloženě kladného hrdinu. I ten, do této doby nedotknutelný Jan Masaryk je zde vykreslen jako alibistický srab a sám Toman na mě spíš působil jako kmotr Mrázek. Nebýt to film mého oblíbence Ondřeje Trojana, asi bych si počkal na uvedení v televizi, takto musím konstatovat, že je to sice kvalitní film, ale ze všech jeho udělaných mě tento bavil zatím asi nejméně.(21.10.2018)

  • Vodny
    ***

    Těžký film a pokud si vysloveně nemlaskáte u politických nechuťáren, tak těžko říct, jestli jej doporučit. Upřímně řečeno mě minimálně první půlka filmu nudila k smrti. To je tak, když to těm lumpům všechno pěkně vychází a já mám smysl pro spravedlnost a baví mě, když se to celé otočí a dotyčný lump začne doplácet na svoji chamtivost. Tady je to ale těžké jasně definovat, tu spravedlnost, protože ona tam vlastně žádná ani není. Je to spíš smutné až tragické konstatování faktu, že byli, jsou a budou mezi námi lidé, kterým jde na prvním místě o moc, peníze, společenské postavení a nějaká pomoc druhým, myšleno ta opravdová, bez nároku na odměnu, je nezajímá. Morálně jsou zkrátka tihle lidé shnilí na kost. Byla to hnusná doba, byli to hnusní lidé a není v tomto ohledu na co být pyšný. Je otázkou, jak jsme se od té doby posunuli a jestli ta naše politická demokracie náhodou nefunguje na sice mírnějších, ale v podstatě podobných principech - čili ty mě, já tobě, ale nikdy ne zadarmo a jen tak od srdce. Dobrou náladu rozhodně po Tomanovi mít nebudete a možná by nebylo špatné, kdyby se na snímek povinně kromě mládeže šla podívat také naše celá politická garnitura.(10.10.2018)

  • lubospoti
    ****

    Poměrně statický děj, příběh se odvíjí víceméně jen pomocí dialogů. U těch dialogů se trochu zastavím. Netýká se to zdaleka jen Tomana. Mrzí mi, že když už někdo točí historický film, který má jinak všechny reálie do puntíku dobové, nedá si tu práci a neuzpůsobí tomu i dialogy. Dalším lehkým nedostatkem je to, že divák, který nezná přesně historické okolnosti a postavy, bude asi trochu dezorientován. Herecky je film spíš průměrný, není to typ snímku, který by stál na hereckých výkonech, tady jde hlavně o popis doby. Tyto výtky jsou ale spíš jen okrajová záležitost, někdo by možná řekl hnidopišství. Celkově jde totiž o hodně kvalitní film. Pokud bych měl něco vyloženě pochválit, tak to bude hlavně výprava a vůbec celková atmosféra filmu.(11.3.2019)

  • Willy Kufalt
    *****

    Zdeněk Z. Toman je osobností poválečných dějin v Československu, o kterém například zmínka na školních hodinách dějepisu obecně nezazní. Osobně mi až do vzniku tohoto filmu o tomto člověku nebylo nic známo. Přesto pouhý výsek z jeho pestrého života vystačil na dvou a půl hodinový výpravný historický film, na kterém krásné zůstává jenom to zpracování a možná ještě tak retro atmosféra starých hotelů. Nicméně politické zákulisí prvních čtyř poválečných let, činů a zločinů (nejen) šéfa rozvědky, než došlo k onomu (ne)slavnému únorovému převratu, rozehrává mezi Tomanem a jeho spolupracovníky silné pohnuté drama, které mě na začátku chytilo a ani navzdory mnoha zdánlivě nudným politickým dialogům nepustilo. Vzhledem k závěrečnému vyvrcholení s osudovým útěkem, které bylo proti zákonu hned v několika směrech a povedlo se jistě i díky štěstí a náhodě, by bylo možné Tomana označit za vynikající napínavý thriller, kdyby se nestal podle skutečných událostí. Ještě jedna paradoxní pointa přichází v doslovném komentáři, zejména zjištění, jak takový negativní (dobrá, tedy kontroverzní) muž mohl i kladně přispět k vývoji společenské situaci zcela v jiných koutech Země (Izrael), odkud se mu dostalo na dálku přestížní pocty. . . . Ondřej Trojan nepatří k režisérům, kteří točí jeden film za druhým jako na běžícím páse, ale náměty z národní minulosti, které si vybral (zatím) pro tři výrazné české filmy tohoto století, dotáhl pokaždé do jiné žánrového ladění a pokaždé do vynikající podoby. Odcházel jsem tehdy z kina docela zdrcen z toho, co vše se v naší bývalé krajině dělo, ale současně obohatěn z filmu jako takového a nadchnut i hereckými výkony (z nichž mě zejména Jiří Macháček v hlavní roli velice příjemně překvapil). (90%) [Kino CineMax, Košice](31.10.2018)

  • M.i.k.e
    ****

    i když jsem až do dnešního dne jméno Zdeněk/Zoltán Toman v životě neslyšel,musím uznat,že na české poměry jde až o nezvykle povedený kousek.Trojanovi se tady velmi slušně povedlo vykreslit dobu mezi roky 45-48 ve vší zrůdnosti.Přesně takhle se to mělo povést třeba u Milady,která ale ve všch ohledech selhala.Toman figura je pak jedna z nejméně jednoznačných postav a do teď jsem nepřišel na to,jestli byl hajzl jen trochu,nebo úplně....70%(9.3.2019)

  • - Spoiler: Místo, kde se Zdeněk Toman (Jiří Macháček) po svém útěku z vězení setkává s Jacobsonem (Petr Vaněk) z AJDC, je špice Dětského Ostrova, která je v současnosti veřejnosti nepřístupná. Z hlediska místa pro tajnou schůzku ovšem nevhodná. Špice ostrova je ze všech čtyř stran velmi exponované místo. Tj. ze Střeleckého Ostrava, Mostu legií i nábřeží. Navíc má jen jednu únikovou cestu přes malý most na druhé straně ostrova. (Povaxs)

  • - Herec Roman Luknár kvůli roli Jana Masaryka přibral pětadvacet kilo, „aby ho nemuseli vycpávat“. Nechal si také na hlavě vyholit pleš. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)

  • - Roli Edvarda Beneše ztvárnil aktivní politik (senátor a primátor Teplic) Jaroslav Kubera. Dle režiséra filmu Ondřeje Trojana při natáčení trochu byl nervózní, což korespondovalo s tehdejším zdravotním stavem presidenta Beneše. (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace