Režie:
Petr ZelenkaScénář:
Petr ZelenkaKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jan PonocnýHrají:
Klára Melíšková, Hynek Čermák, Václav Neužil ml., Tereza Ramba, Marek Adamczyk, Miroslav Krobot, Martin Myšička, Pavla Beretová, Berenika Kohoutová (více)Epizody(12)
-
Jiří Arch (E01)
-
Studio B (E02)
-
Budování mediálního obrazu (E03)
-
Vulgarismy (E04)
-
Ženské zbraně (E05)
-
Supervizor (E06)
-
Černý prodej filmů (E07)
-
Ceny Františka Filipovského (E08)
-
Inzerát (E09)
-
Monitoring (E10)
-
Destrukce (E11)
-
Poslední dabing (E12)
Obsahy(1)
Komediální seriál Petra Zelenky vychází ze stejnojmenné divadelní hry, kterou režisér a scenárista napsal pro Dejvické divadlo. V komediálním seriálu začíná příběh o malém dabingovém studiu ZERO smrtí jeho majitele, režiséra Archa, Evina manžela. Zneuznaná herečka Eva (Klára Melíšková) studio po svém muži zdědí. Její ambicí je přetvořit jej v úspěšný a respektovaný podnik, což je pro ni zároveň způsob, jak si tak trochu vyrovnat účty s osudem. Studioví technici Pavel (Václav Neužil) i Karel (Hynek Čermák) jí v tom nezištně pomáhají, motivováni tajnou láskou jak k ní, tak k profesi samotné. Aby dostali bankovní úvěr na modernizaci studia, rozhodne se Eva přijmout syna bankovního ředitele Davida (Marek Adamczyk) a také Karlovu promiskuitní sestru Ladu (Tereza Voříšková). Studio ZERO ale především potřebuje sehnat nového kmenového režiséra. Angažují sice schopného, ale neurotického a agresivního Jandu (Miroslav Krobot). Herci začínají díky Jandovým metodám práci ve studiu odmítat a dabování se z nouze ujmou samotní technici. Firma jde ke dnu. Eva se cpe koktejlem „fejkových“ prášků, které jí dodává její přítelkyně Lenka (Pavla Beretová), a vrhá se do ponižujících vztahů. Nakonec, když mají být studio a pozemek, na kterém stojí, prodány developerům, se Pavel s Karlem rozhodnou, že se nevzdají jen tak snadno… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (212)
Trochu nám to ve finále vyšumělo, co. Skoro v každý epizodě se najdou dobrý nápady, ale opravdových vrcholů je za celej seriál sotva pět (z toho dva si urval tradičně boží Krobot) - jinak je tu, co se humoru týče, bohužel poněkud předvídatelno. Nablblejší rozměr přišel v druhý půli seriálu, kdy se místo "fungování dabingovýho studia v rukách zoufalých pitomců" začnou řešit "tragikomický mezilidský vztahy". Natahovanej čajík, závany trapnosti. Je to docela škoda, jelikož si i tak myslim, že by materiálu dost pomohlo, kdyby ho někdo zmáčkl do osmi epizod. Skvělý je každopádně obsazení. Ústřední pětice svoje archetypy vyplňuje herecky i typově perfektně a ve vedlejších rolích nijak nezaostávají Krobot s Myšičkou. ()
Ze začátku to vypadalo tak nadějně, i vesměs všichni herci mi byli sympatičtí a když se na chvíli objevil Krobot a pak zas utekl, tak jsem ocenil návrat v posledním díle "Čekali jste, že budu nasranej?" Zasmál jsem se jak naposledy snad u 6. dílu, pak šla úroven hodně dolů. Samozřejmě se mi hodně líbila Voříšková, z Čermáka možná zbytečně udělali hnupa a to závěrečné dejme tomu dojemné vysvětlení proč to vlastně všechno dělal příliš neospravedlnilo, to jak moc velkého hnupa. Naopak mi tam vůbec neseděla paní Melíšková a přestože je to jinak docela hezká ženská, tak tady bud strašně přehrávala, nebo neumí hrát, vůbec mi neseděla její postava nebo to jak vystupovala. Také různé dějové vsuvky byli strašně zvláštní... dabování filcek nebo těch prdů, to byly i na mě tak nechutné díla, že vůbec nechápu co to tam dělalo. Nebo v závěru útok na dvojčata v Americe? Z jakého důvodu to tam bylo? Bud to kvůli sledovanosti strašně rychle ucvakli a tvůrci nemohli dotáhnout své myšlenky do konce, nebo fakt dohromady lepili neuvěřitelné ptákoviny. ()
Dabing street se u mě dost minul účinkem. Ze začátku jsem tam vnímal i určitej potenciál, ale postupem času šel seriál víc a víc do kopru. Herecký obsazení mi, s výjimkou Krobota, totálně nesedlo, přestože mám třeba Hynka Čermáka docela rád. Díky tomu jsem si prakticky k žádný postavě nevypěstoval žádný sympatie a osud celýho Studia Zero mi byl tak nějak lhostejnej. Největší problém seriálu je však jinde. Pokud si seriál hraje na komedii, tak by měl na humornejch scénách setsakra přidat. Kdekdo ví, že nejsem nějakej velkej slušňák, ale přesto mi přijde neskutečně ubohý a trapný postavit "vtipný" dialogy na sprostý mluvě, která hercům evidentně nejde přes pysky (opět, výjimkou je Krobot). Ze zvědavosti jsem nakonec kouknul na všechny díly (a že to bylo kolikrát utrpení) a ve výsledku se nemůžu zbavit dojmu, že mi Zelenka a Melíšková dlužej 6 hodin života. (Podrobnosti u komentářů k jednotlivejm epizodám.) ()
Zelenka byl v dobách, kdy se to odehrává (2001), prostě záruka opravdové kvality a vtipu - v kombinaci s herci z Dejvického divadla kór. Pak od něj sice přišlo pár zklamání, ale tímto se opět našel a seriál je to nejlepší, co v posledních letech stvořil. Nemůžu říct, že by tady byly slabší a silnější epizody, protože všechny byly svým způsobem skvělé. Našlo se ale pár nápadů, které se mi moc nezamlouvaly, např. zaseknutej tlusťoch ve dveřích, vyvolávání ducha Františka Filipovského. Ale na druhou stranu většina ostatního pobaví a já si užíval všeho toho přirozeného herectví a dialogů. A pak jsou tu minimálně dvě věci, které musím vyzdvihnout: Berenika Kohoutová se ukáže nahoře bez a seriál Kapitán Filcka, kterej je sice fiktivní, ale já bych ho chtěl vidět, protože je tak ujetej a vtipnej, až jsem se chlámal do prostoru jak blázen. ()
Je mi líto špičkových herců, kteří by dokázali plasticky ztvárnit kohokoliv, jenže Zelenka je svým scénářem cpe do jednorozměrných karikatur. Melíšková by zvládla bez problémů zahrát se všemi odstíny domácí paničku, která se tragikomicky po smrti manžela snaží postavit na vlastní nohy a naráží na své sebeklamy (Ženské zbraně), jenže nakonec je z ní v Zelenkově podání karikatura naprosté blbky. Voříšková a Adamczyk nemají ani to - celých dvanáct dílů jsou jejich postavy charakterizovány pouze promiskuitou. A Neužil ml. s Čermákem jsou prostě hodní ňoumové hledající svou bohyni, které by mohli sloužit. Češi se konečně naučili točit sitcomy jako v Americe, jen s tím rozdílem, že tady jsou všechny postavy bezcharakterní svině. Snad se někdy v budoucnu naučíme točit i "dramedy". ()
Galerie (143)
Zajímavosti (38)
- V závěrečných titulcích zazní skladba „Big Exit“ od PJ Harvey. (danielsaf2)
- Jako hudba v úvodní znělce je použita skladba „Little Fury Things“ z druhého alba „You're Living All Over Me“ (1987) americké skupiny Dinosaur Jr. (Zdroj: Wikipedia.cz)
- V epizodě zazní odkazy na film Smrt v přímém přenosu (1980) a seriál Kapitán Kloss (od r. 1968). (sator)
Reklama