Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aleee89
    ****

    Po Psím odpoledni, které mě tolik nezaujalo, si u mě Lumet, jehož jsem měla a mám zafixovaného jako režiséra fenomenálních Dvanácti rozhněvaných mužů, opět vylepšil pověst. Network je pro mě jako vystudovaného žurnalistu skoro povinnost. Přehlídka slavných herců, přítomná naléhavost a touha něco sdělit, trochu nadsázka, ale o to větší účinek. Satira, která je vážná a která vás zasáhne, ale která zároveň funguje. O to větší důvod se nad vším hlouběji zamyslet.(9.6.2012)

  • misterz
    ****

    Tomuto sa povie satiricky podaná mozgová masáž masmédiami a televíziou. Už pred štyrmi desaťročiami si ľudia uvedomovali obrovský vplyv masmédií na človeka a verejnú mienku. V súčasnosti je to ešte o level vyššie, pretože momentálne už žijeme v dobe, kedy tento film prestáva byť satirou, ale stáva sa realitou. Svojim spôsobom vizionárska záležitosť. 75/100 Videné v rámci - 5x5 tour : Po stopách režisérov.(4.6.2016)

  • Caszidy
    ****

    Neuvěřitelně pravdivý fiktivní příběh o fungování televizních stanic a médií vůbec. Vlastně se divím, že se už něco podobného opravdu nestalo. Hvězdné obsazení hraje pod taktovkou dirigenta Sidneyho Lumeta jako symfonický orchestr a obzvláště sóla pro Faye Dunaway a Williama Holdena stojí za to. Na doprovodných nástrojích více než potěší Robert Duvall a další.(1.8.2011)

  • Javert
    ***

    Komedie? Ale no tak... Network je jedno z nejsyrovějších dramat, co znám. Svět televize a moderní novinařiny je světem koláčů sledovanosti a tím i hlavně světem peněz. Lumet dokázal tyto kosmy zachytit velice realisticky, ale zároveň velice zdlouhavě a nudně... Škoda. Z Networku se dalo "vytřískat" rozhodně víc...Sorry Sidney, možná příště.(30.12.2008)

  • gudaulin
    ****

    Pět hvězdiček nedám, protože Vrtěti psem, jakkoliv má pověst narychlo spíchnutého filmu s menším ratingem uživatelů CSFD, mi přijde daleko adresnější, vtipnější, zábavnější a ve svém účinku drtivější. Na svou dobu je ale Network vysoce nadprůměrný film, navíc demýtizující osmou velmoc, tzn. média, která se těšila v 70. letech velké úctě, a novináři a publicisté byli považovaní za pilíře demokracie. My dnes už dávno víme, že podnikatelské zájmy a politický vliv dokážou účinně nalomit ostří novinářských snah, že kvalitní publicistika je úspěšně odsouvána bulvárem a nejrůznějšími obskurními zábavnými pořady. Navíc v souvislosti s nedávným skandálem v Británii kolem Murdochova mediálního impéria může být pravda někdy horší než na první pohled bláznivá fikce. Myslím si ale zároveň, že Network je dítětem své doby a dnes už má poněkud pomalejší tempo, některé scénáristické linie, jako je vztah Maxe Schumachera a Diane Christensen, mi přijdou nadbytečné a schází tomu úderná zkratka, je to zkrátka někdy moc ukecané. Stoprocentní dojem na mě udělalal snad jen kariéristka skvěle zahraná Faye Dunaway, která si za svůj výkon ostatně naprosto zaslouženě odnesla Oscara. Celkový dojem: 80 %.(5.8.2011)

  • - Henry Fonda odmítl roli Howarda Beala, protože se mu zdál příliš hysterický. (Kulmon)

  • - James Stewart odmítl hrát ve filmu kvůli drsnému jazyku. (Kulmon)

  • - Spomenutá fiktívna teroristická skupina Ecumenical Liberation Army je paródiou na skupinu Symbionese Liberation Army, ktorá existovala v Kalifornii v rokoch 1973 - 1975. (whack)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace