Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    ****

    K tomuto snímku jsem se dostal díky konspiračnímu dokumentu Zeitgeist, který obsahoval právě několik ústřižků z tohoto filmu. Už dlouho jsem neviděl snímek, ve kterém by se mi takovým způsobem zamlouvaly dialogy. Sidney Lumet je v této disciplíně mistr. Nebo si minimálně mistry dovede najít. Tento snímeček nám dává šanci nahlédnout do zákulisí televizní společnosti, kde tamní zaměstnanci svojí prací žijí a jsou ochotni pro nahnání sledovanosti udělat naprosto cokoli. Včetně oběti naprosto nejvyšší. Člověk to na jednu stranu chápe a pravděpodobně by v dané pozici smýšlel a jednal úplně stejně. Na druhou stranu si však člověk uvědomuje, jak moc fuj praktiky zaměstnanci praktikují k nahnání sledovanosti. Dost velký dojem na mě udělalo především to, jak se zdejší herci a herečky dovedli rozčílit. Vůbec herecké výkony jsou na luxusní úrovni. Proslovy pana reportéra neměly chybu a pevně věřím, že se nad nimi alespoň na okamžik pozastaví každý divák a divačka. A s přihlédnutím k tomu, že pán neříká sračky, nýbrž káže pravdu ty 4 * prostě dát musím. Jen mě malinko zamrzelo, že divák nedostal možnost zahlédnout bobříka kariéristické slečny, který dovedl dosáhnou orgasmu v čase lámajícím všechny rekordy.(16.10.2016)

  • MrCreosote
    *****

    Satira ze satir nejsatiričtější. Cynismus a nadsázka se zde snoubí s perfektními hereckými výkony (což dokazuje i nůše oscarových nominací) a bravurním scénářem, přičemž Lumetova režie to všechno skládá do perfektního celku, kdy na konci filmu zůstáváme jako opaření a nevíme, zda se smát, či brečet. P.S. Nadčasovost filmu vystihuje i motto na obalu amerického blu-ray disku: "Still mad as hell".(17.5.2009)

  • Gemini
    *****

    Nedivím se, že za tohle Lumet a jeho herci shrábli tolik Oscarů. Network je jako rána palicí - nevzpomínám si, kdy jsem naposledy viděl film, který by byl takhle nepředvídatelný, a hlavně tak přetékající satirou a burcováním veřejnosti skrze absurdní a extrémně černý humor. Jak vidno z kvality a spektra dnešního televizního vysílání, burcování se nezdařilo... to ovšem neznamená, že by Network byl o něco horší. Naopak i v současnosti se k němu můžeme upínat a vzpomínat třeba na megalomanské sklony páně Železného, který když prohlásil, že Zajíc Zaza je nejvíc boží maskot od toho židovského atleta, a novamba bude hit léta, tak to tak prostě bylo. Pro koho si asi tak myslíte, že se tyhle a jiné příšernosti produkují? No přece pro ty, co si stejně ten OVRZ nebo Cesty Domů nebo Rodinná Pouta nebo Kobru 11 nebo Hodinu Pravdy nebo Zlatou Mříž nebo Máme Rádi Česko, pokaždé znova pustí, i když pořád mají miliony keců o tom, jak se na ty vysmáté pipiny nedá dívat, a je hrozné kolik je v tom reklam a jak ty reklamy řvou... Faye Dunaway a její pořady s věštci, šílenými proroky a autentickými akty politického terorismu na vás.... BTW i Ned Beatty a jeho "revealing speech" o fungování současného světa jako ekonomického propletence bez vyznání či národnosti a hlavně o moci peněz a z toho plynoucí nedůležitosti všeho ostatního, má platnost i bezmála "čtyřicet let poté", když část nebo linie filmu o odchodu generace, která byla u zrodu televizního média, pomáhala ho vybudovat a rozvíjet, a "teď" nevěřícně sleduje jeho úpadek, už jaksi postrádá sepětí se skutečností. Takže je vám asi jasné, že na tohle jsou čtyři hvězdy málo. 90%... ... because you're on TV, dummy.(14.11.2014)

  • gogo76
    ****

    Dajte mi blázna, alebo proroka ak chcete, možnosť viesť televízny program a ja vyrobím trhák. To bude zlatá žila! Sila televízie, ziskuchtivosť či honba za sledovanosťou a úspechom - to sú témy veľmi aktuálne aj dnes a aj preto film S. Lumeta pôsobí akoby sa čas zastavil. Technika a štúdio zostarlo, ale téma je možno ešte aktuálnejšia, ako keď sa film točil. Film je prevažne konverzačný, takmer neustále sa v ňom kričí a háda a to v pohode udrží v pozore aj diváka, ktorý sa takýmto filmom vyhýba. Fantastický Holdenov monológ v závere adresovaný F. Dunawayovej je výborným zhrnutím filmu i celej témy, ktorú Lumet podal až vizionársky nadčasovo. "Si stelesnením televízie...Tvoj život sa scvrkol na hromadu banalít. Vojna, násilie,smrť sú pre teba pojmy ako fľaša od mlieka...Si šialená..." Nikto si nechce zakričať z okna, že už toho máte dosť a už to ďalej trpieť nebudete? Je to tak, televízia je zbraň. Veľmi silné štyri hviezdy. 80%.(15.8.2011)

  • Tomco
    ****

    Novinárčina, telka, to je sviňa biznis. Neustále šuškandy poza chrbát, podrezávanie nôh na každom kroku, dôvera na bode mrazu, naháňačka za číslami, sledovanosťou.. Lumet vie, čo robí a preto je pocit autenticity ešte viditeľnejší. Podstatný podiel na mojom výslednom dojme má však aj celá plejáda hviezd, ktorá sa tu mohla dosýta vyblázniť. A je to našťastie (myslené v dobrom) vidieť na každom kroku.(19.8.2008)

  • - Peter Finch je první herec, který získal Oscara posmrtně. Druhým byl Heath Ledger za roli ve filmu Temný Rytíř (2008). (Kulmon)

  • - Ve filmu kupodivu nikdy neuvidíme mluvit Dianu s Howardem. (Kulmon)

  • - Poslední film Petera Finche. (HellFire)