Tvůrci:
David E. KelleyScénář:
David E. KelleyHudba:
Sam WilliamsHrají:
Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley, Alexander Skarsgård, Laura Dern, Adam Scott, Zoë Kravitz, Parker Croft, James Tupper, Sarah Baker (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(14)
Obsahy(1)
Minisérie Sedmilhářky je adaptací stejnojmenné knižní předlohy australské spisovatelky Liane Moriartyové, která obsadila první místo prestižního žebříčku bestsellerů New York Times. Temné komediální drama, v němž několik předních hollywoodských hvězd podává mimořádné herecké výkony, se odehrává v kalifornském městečku Monterey a začíná podezřelou vraždou na benefiční akci základní školy. Přestože totožnost oběti i pachatele zpočátku zůstává záhadou, vše nasvědčuje tomu, že v pozadí zločinu stála rivalita a tajemství obklopující trojici matek – Madeline (Reese Witherspoon), extrovertní a živelnou ženu v domácnosti, která v srdci chová zášť vůči exmanželově nové mladší ženě Bonnie (Zoe Kravitz), instruktorce jógy se zenovým přístupem k životu; dále Madelininu nejlepší kamarádku Celeste (Nicole Kidman), bývalou právničku žijící ve zdánlivě dokonalém manželství s mladším mužem (Alexander Skarsgård); a Jane (Shailene Woodley), svobodnou matku s temnou minulostí, kterou Madeline a Celeste vezmou pod svá ochranná křídla. Děj příběhu je prokládaný scénami z výslechové místnosti, v níž ostatní rodiče a školní zaměstnanci vypráví zákulisní drby o spojenectvích a rivalitách mezi místními obyvateli, především pak o Madeline a její úhlavní nepřítelkyni, vlivné a úspěšné pracující matce Renatě Kleinové (Laura Dern). V průběhu sedmi napínavých, černě humorných epizod vychází najevo, jaké tajemství každá z žen skrývá, a postupně se dostáváme až k oné osudné noci. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (330)
Tohle je přesně ten případ, kdy se k dílu dostanete vesměs úplně omylem, protože prostě jedno odpoledne nemáte co dělat a vyklube se z toho jedna z nejlepších věcí, jaké jste kdy viděli (a četli). Není to ani tolik o kvalitě (i když herecké výkony jsou VŠECHNY úplně TOP), jako spíš o příběhu samotném, který se mnou neuvěřitelně zarezonoval. Nyní už právem srdcovka. You can't always get what you want. EDIT: Druhá série lehké zklamání. ()
Výtečná atmosféra, skvěle zvolená forma, herecké výkony na jedničku, promyšlený rytmus, přesný střih, fajn soundtrack, sarkasmus na každém kroku. Třeba letošní Mindhunter od Finchera byl rovněž po režijní stránce vypiplaný, jenže Big Little Lies nás naopak od něj emočně vyždímá až na dřeň. Cit pro peprné dialogy zkušeného scénáristického veterána Davida E. Kelleyho (Ally McBeal) byly od začátku velkým příslibem, že si udržíme standard po celou sérii. Neřízená střela Madeline (Reese Witherspoon), která strká nos, kam si zamane, šedá myška a depresemi sžíraná samoživitelka Jane (Shailene Woodley), která se do téhle vyšší třídy amerického maloměsta jaksi nehodí, pochybující i rozvážná Celeste (Nicole Kidman), která žije ve zvláštním manželství, úzkostlivá hysterka Renata (Laura Dern), jejíž dcerka se měla stát obětí násilí ve škole, a chápající Bonnie (Zoë Kravitz), která by rozhodně neměla dávat rady k loupání brambor. Pětice žen řeší své konflikty s muži, bývalými partnery, dětmi a především mezi sebou navzájem, protože všechny jsou individuality a nechtějí být vláčené životem. Generalizuje se, vynášejí se soudy ještě před tím, než se něco vůbec stane, a všem našim hrdinkám se jejich životy pomalu vymykají z rukou. Divák ví víc než postavy, přesto tvůrci umně tají trumfy, je tak zajímavé a vtipné sledovat, jak na různé momenty reagují lidé, kteří nebyli přímými svědky té či oné situace a jen se o ní doslechli. Kompaktní a satirický pohled na zazobané postavičky s kostlivci ve skříních. Herecké nominace na Zlaté glóby absolutně zasloužené. DRUHÁ SÉRIE bohužel značný sešup. ()
Trefný satirický nadhled o tom, jak starost o děti nahradila posedlost dětmi, žabomyších půtkách na krev na maloměstě i o tom, co se děje za zavřenými dveřmi domácností, když se nikdo nedívá (v "ne až tak hrozivosti" jde v důsledku o jedno z nejmrazivějších ztvárnění domácího násilí vůbec). Spíše než o adaptaci jde sice o doslovnou ilustraci předlohy, ale ta je natolik nosná i tématy bohatá (jakkoli na oddechové straně spektra), že to spolu s výtečným obsazením rodičů i potomků bohatě stačí ke spokojenosti. Problém je jedině délka; přeci jen sedm epizod na něco málo přes čtyři sta stran je silná káva sama o sobě. Nemluvě o tom, že už i předloha se potýká s mlácením prázdné slámy ve střední pasáži. Paradoxně přes veškerou doslovnost to má však oproti předloze značně odfláknutý závěr, kde nejen že se nedostane na důstojné uzavření veškerých linií, ale ony dokonce některé v této verzi ani nedávají smysl. ()
Agatha Christie meets full frontal feminism. Nevim, jestli si mám dřív káknout z toho, jak dobře je to napsané, jak přesně je to zahrané nebo jak exkluzivně je to natočené. Je tu spousta seriálů, co feminismus pracně tematizují. Tenhle feministický je, bez piruetek a velkých slov. Bludiště, které z jedné strany vypadá jako brilantně vystavěná maloměštácká tragikomedie, z druhé jako čistokrevná whodunnit detektivka. Bůh mě netrestej, že jsem řešení odhadl při třetím díle. Ale za zvuku Elvise mě stejně rozvibrovalo. Love them all, those wicked moms. ()
Je tu mimoriadne herecké obsadenie. Všetko hraje spolu dokonale, Kidman tradične dobrá, tepláková Woodley mi nevadila (buď mala tak zanedbane len vyzerať, alebo bola na placi permanentne po opici) a Witherspoon bola úplne úžasná. Táto rola nadutej paničky jej sadla mimoriadne. Ale kde je tá skvelá krimi zápletka? Tá sa stráca v pointe akoby zo Zúfalých manželiek. Namiesto detektívky som dostal lekciu z toho, že muži zase môžu za všetko. ()
Reklama