Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Porovnávať s Pustinou nie je vhodné ani fér, pretože sú to seriály úplne iného žánru a vyznenia. Spoločné majú však to, že v rámci českej tvorby vyčnievajú po všetkých stránkach. Začnem od vizuálu. Bez vědomí má túto stránku zvládnutú výborne. Oblečenie, autá, vybavenie bytov, účesy atď. Herecké obsadenie, keď si zoberiem veľké množstvo príbehovo dôležitých postáv, dopadlo dobre, a teda predovšetkým nerušivo. A čo sa týka toho najdôležitejšieho? Príbeh postupne nabaľuje informácie a predovšetkým postavy, ktoré odkrývajú súvislosti, prepojenia. Najväčším plusom seriálu je uveriteľnosť motivácií. Na záver to všetko pekne do seba zaklapne a dodá to pocit kvalitne premysleného celku. Špionážne drama plné StB praktík a oprávnenej nedôvery. Za mňa veľmi kvalitné 4*. ()
Mám s panem Zachariášem problém. Začalo to už při Pustině, kdy pro něj nebylo nic dost hnusné, aby to stálo za natočení, a depresivním a nepravděpodobným Bez vědomí to jen pokračuje. Nemám nic proti hororům, pokud jsou ovšem podávány jako produkt autorské fantazie a nikoliv jako snímek reálného života, historie. Bez vědomí se tváří jako odraz opravdového dění v konci roku 1989, ale ve skutečnosti se jedná spíše o odraz rozervaně nespokojené duše režiséra. Říkejme tomu třeba umění, ale já se ne to dívat nechci. ()
Další výborný, český HBO zářez. Povedený a řemeslně propracovaný výlet do minulosti, kdy Evropu strašili a řídili zkratky STB a KGB, sviním u koryta se dařilo lépe a déle než by bylo zdrávo a kdo se systémem nesouhlasil nebo měl svůj názor, nenávratně zmizel. Herecky výborně trefené, příběhově vtahující a jediný výrazný negativum vidím v negradujícím konci, který vyznívá trochu do prázdna, přestože vše nasvědčovalo něčemu většímu. ()
HBO's Quality TV po česku strikes again! Ivan Zachariáš jakožto dosud plně nevyužitý tuzemský ultratalent bere na výlet do socialistického Československa památného roku 1989. S parádní atmosférou čekání na Godota (důsledky perejstrojky), v momentech, kdy si kágébáci, estébáci a britové šermují pikovýma esama před ksichtem a nikdo z nich netuší, co netuší ti druzí. Bez vědomí je mnohovrstevnatej počin, který minimálně ve druhé polovině soustruží podvratný twisty do nemyslitelnejch spirál, což ve výsledu ublíží, páč Ondřej Gabriel není John le Carré nebo Guy Ritchie, ale neublíží to naštěstí tolik.. Bez vědomí vtáhne a už nepustí, pro svoji ucelenost, pro svižný tempo bez vaty, pro svůj obrazovej rukopis halenej do vybledlých a béžových barev, pro svou zpřeházenou Prahu, která nevadí, pro skvělej cast: Vlasák, Hofmann, Myšička, Podzimková, Nykl, Vlasáková, skvělá parta na protějších stranách barikád.. Jazz a Samet, morální rozklad all the way a karty znovu rozdány podle zákonů džungle.. Zachariáš a HBO - těšim se na třetí kolabo) ()
První díl výborně připraví atmosféru detektivky říznuté špionážním dramatem, druhý a třetí se chovají jako tuctová hra na špiony a dost mě nudí. Od čtvrtého dílu však nastává zlom, tempo nabere dech a najednou je tu úplný konec s pointou, která se málokomu bude líbit. Velice mě potěšil vizuál, který minimálně dobře evokuje osmdesátá léta v Československu. Daly by se samozřejmě vytknout detaily, ať již je to seconhandový nábytek, který v té době měl málokdo, nebo naproti tomu exkluzivně naleštěná auta (jasně, já vím, že tyhle vozy už jsou dnes oficiálně veterány a jejich majitelé o ně pečují jako o zazobanou tetičku na smrtelné posteli, ale aspoň trošku ušmudlat se před projížďkou mohly), případně šedé sloupy pouličního osvětlení (moc jich v seriálu není, mohly být opatřeny červeným obalem a natřeny žlutou). Zachariáš napětí umí, opět to potvrdil. Seriál je zcela mimořádný z pohledu české polistopadové tvorby, nekope do komunistické mrtvoly, ukazuje špínu pozadí tajných služeb bez ohledu na politickou či národní příslušnost. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Na ubytovně hraje „Na Zdi Psát“ od Magdy Malé. (Duoscop)
- Ve chvíli, kdy se hlavní hrdinka pohybuje po vlakovém nádraží, zde zaznívá všem dobře známé hlášení vlaků namluvené Václavem Knopem (systém HIS), zaváděné však na našich stanicích až v 90. letech 20. století. Navíc zde zazní chybně název stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Ta byla takto pojmenována až v roce 2001. Předtím se jmenovala pouze Rosice nad Labem. (kiv)
- V epizodě jede Marie (Tatiana Pauhofová) z nádraží Smíchov do Ústí na jih, místo na sever. (Mindwind)
Reklama