Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
„ONI JSOU SCHOPNÍ VŠEHO. SVINĚ!...“ /// Strasti a slasti disidentský dcery (rodiny). Komunisti u moci (- to pro ty blbý…) a takhle to prej tenkrát bylo. Hele věřím. I díky tomu castingu. Prolínají se roky 1977 a 1989 (ještě furt tam visí Husák…)... přichází parádní dramatickej zlom a z disidentskýho dramatu tady máme (disidentskou) krimi a pak zase socialistický drama – čímž nemyslím strkanice ve frontě na banány. Občas to překvapí zlomem ve vyprávění, nebo odhalením. Vypovídá hodně o tý době a to člověk nemusel bejt ani špión. Sice mě trochu irituje, jak paní Skálová neuvěřitelně hrdinsky napodobuje uprchlíka Forda a zjišťuje skandální věci. STB, KGB, CI5… zahraniční rozvědky si z nás tady prej dělali prdel, takže hodnocení ovlivní, jak vám to všechno bude připadat uvěřitelný. Sám mám občas problémy… ale příběhu to nevadí a přestože se někdy pohybuje po tenkým ledě, vychází z toho na konci hodně dobře. Navíc žasnu nad hereckou variabilitou Hofmanna. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád si poslechnu legendu o neznámém chlapci. 2.) Po revoluci jsem měl na výběr. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Český Homeland a špionážní thriller par excellence! Bez vědomí je dalším krůčkem dostat českou kinematografii na úroveň světového filmu. Neskrývám nadšení, je to pecka! Počínaje obsazením (David Nykl ohohó) a s tím souvisejícími hereckými výkony, zajímavými postavami, soustředěnou režií, prací s kamerou a celkovou vizuální stránkou (v českém filmu nevídaná mizanscéna, prakticky na úrovni čehokoli zahraničního od HBO), konče výborným scénářem, který je čistě fiktivní a ve finále vykonstruovaný až běda (byť uvěřitelný a rozhodně ne nemožný), ale zároveň je trefně ukotven na pozadí skutečných událostí a nám více či méně známých reálií. Seriál si i přes velký záběr, komplexní vykreslení doby a množství postav udržuje napětí, tempo a především přehlednost, která bývá častým problémem špionážních thrillerů. Leckdo, kdo očekává realistickou socialistickou krimi, by mohl namítat, že je příliš to fikční a přehnané. Já jsem naopak rád, když čeští tvůrci zachází dál, píší takto kvalitní a svěží scénáře a celkově bourají hranice současného českého filmu. Začalo to Pustinou, pokračuje to Bez vědomím a mega se těším, s čím přijde Ivan Zachariáš ve spolupráci s evropským HBO příště. ()
Výborné, po všech stránkách - kamera, scénář, herci, režie, scéna. A tak skličující, že jste okamžitě vděční, že vy nic takového prožívat nemusíte. Nebo že o tom radši ani nevíte. Nedalo mi to a hledala jsem si, kdo je Ondřej Gabriel - myslela jsem si, že je to jen někoho přezdívka. Ale překvapivě je to úplný zelenáček. Proto mi vážně připadá neuvěřitelné, že se mu hned napoprvé povedl takový vyzrálý scénáristický megazásek, k němuž se drtivá většina jeho kolegů za celý život ani nepřiblíží - moje gratulace směřuje tedy hlavně k němu. ()
HBO ukazuje, že vlastní tvorbu umí na světové i globální úrovni. Výsledek sice není dokonalý, ovšem i to stačí, aby byl o dost kvalitnější než produkce ČT i jí produkovaných filmů. Tohle je špionážní thriller a tak jsem k tomu přistupoval. Je mi jasné, že některé věci jsou tam zjednodušené a realita by byla složitější nebo by i některé věci nešly. Co je super je dobová atmosféra. Auta, účesy, lokace na Praze 7 nebo třeba v Sokolovně v Polské, vnitřek bytů, oblečení... To všechno sedí. Herci taky vesměs výborní. Kromě toho tu není ani Áňa, ani Táňa, ani Dušek, což mě vždycky zahřeje u srdíčka. ()
Bez vědomí je o poznání méně úderné než předchozí Zachariášova Pustina. Tady se Zachariáš snaží více fušovat do rybníčku, kde pevnou rukou vládne Agnieszka Holland. Ve srovnání s jejími seriály, které čerpají ze silných historických osob a událostí, tady jdeme dozadu pouze dobově bez přesného zařazení. Také mi přijde, že Bez vědomí neví, co chce pořádně být a střídá žánrové pasáže jako ponožky. Ty kriminální části jsou povedené, ale když se přejde do politického dramatu nastává potíž. Bez vědomí se tak opravdu táhne a měl jsem problém se donutit do dalšího dílu, protože v druhé polovině výrazně ztrácí dech. Nicméně nelze nedodat, že se jedná o technicky a herecky naprostou špičku a tolik podobných děl u nás nevzniká. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Když Marie (Tatiana Pauhofová) chodí po nádraží v prostorech pokladen, pohybuje se po pražském Masarykově nádraží. Vzápětí ale nastupuje do vlaku na nástupišti nádraží Praha-Smíchov. (Honzyg)
- V epizodě jede Marie (Tatiana Pauhofová) z nádraží Smíchov do Ústí na jih, místo na sever. (Mindwind)
- Ve filmu zobrazovaná šedivost, ušmudlanost a zanedbanost odráží tehdejší reálný socialismus. To jediné, co kazí dojem tehdejší reality, jsou čistá a nablýskaná auta. (sator)
Reklama