Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 275)
Zpočátku se film zdál jako obyčejná kriminálka bez většího přesahu, jenže pak se projevil Affleckův talent (v tomto případě myslím Bena Afflecka) a smysl pro autentické ztvárnění (nejspíše) skvělé knižní předlohy nebo původního scénáře. Taky věděl, koho si do role vybrat, protože jeho bratr je podle mě lepší herec než on sám. Jakmile tedy sehnal celkem sympatické obsazení, mohl se do toho Ben pěkně po Fincherovsku pustit, což taky udělal a dokázal zápletku zpracovat tak povedně, že jsem si v duchu přemítal ,,co bych jen udělal já?" A ačkoli to zjevně nemusí sednout každému, na mě když má nějaký snímek takový dopad, tak jsem spokojen a rozpolcen zároveň, což se mi u filmů podobného ražení velice líbí...85% ()
výborný příběh, ve kterém nešlo ani tak o únos malé holčičky jako spíš o to, že definovat dobro a zlo nelze černobíle.. a o tom, že nejzávažnější rozhodnutí musíme nakonec udělat vždycky sami za sebe a žít s tím musíme zase jenom my.. a já se připojuju k hromadné žádosti, aby ben zůstal už jenom za kamerou..:) ()
Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()
Po geniálním Dobrém Willu Huntingovi, na kterém se Ben Affleck scénáristicky podílel, jsem byla v očekávání, jak dopadne tento jeho režijní počin. Celkově mám bratry Affleckovy ráda, ačkoliv si myslím, že mezi výrazné či silné herecké osobnosti zrovna nepatří. Gone, Baby, Gone je vcelku velmi kvalitně zvládnutý film, ale pro mě postrádal cosi z opravdovosti. Nešel vůbec do hloubky, jakoby se držel jen na povrchu, zatímco tam hluboko běhaly všechny ty velké krysy mezi nánosy špíny:) Přišel mi hodně strojený a ve spoustě scén i dialogů dělaný na efekt. Nedokázala jsem mu to vše uvěřit a nedostalo se mi skoro žádných emocí. Casey Affleck je sympatický chlapík, ale herecky pro mě není natolik silný, aby zvládl utáhnout celý film, což je vcelku malý zádrhel, když se jedná o hlavní postavu. Navíc mi do tohoto žánru vůbec neseděl. Nevěřila jsem mu, ani když vytáhl zbraň. Samotná linie o únosu dcerky zfetované matky není taktéž nijak bravurně vystavěna. Děj spíše jen tak obyčejně, bez větších vzruchů či působivých scén postupuje kupředu, abychom se na konci dobrali, možná překvapivému rozluštění. Rozhodně mohl být silnější a tak nějak více syrový, což jsem v prostředí podsvětí tak trochu očekávala. Během sledování jsem se neubránila občasného srovnání s fenomenálním dílem Roberta De Nira, Příběh z Bronxu. Gone, Baby, Gone chybí přesně to, čím dílo De Nira doslova vyvolává exploze. Větší míra opravdovosti, přirozenosti, zkušeného ponoření do bahna zločinu a jakýsi ten "mafiánský" vrozený talent na orientaci v prostředí a terénu:) Kdyby se zapracovalo na příběhu, scénáři a Ben by hlavní roli nabídl jinému herci, mohl být výsledek mnohem lepší. Z Bena a Casseyho zřejmě nikdy nebudou ti protřelí, zjizvení a zkažení gangsteři či policajti. A to je také zřejmě jeden z důvodů, proč na mě jejich společný "výlet" mezi městskou špínu nedokázal zapůsobit tolik autenticky. ()
„Kids forgive, they don't judge, they turn the other cheek, and what do they get for it?“ Pod to se lze jen podepsat a vím naprosto jistě, že bych se na místě Kenzieho otočil, sednul do auta a vrátil se za oněch třicet let.. Ostřílení rutinéři, na které je spoleh Harris s Freemanem, Titus Welliver s vousem z Deadwoodu a zdánlivě upozaděná morální opozice Monaghan v dramatu z bostonské periferie, kde některé děti jsou už nenávratně pryč v okamžiku svého narození. Označovat konec happy endem, či nějakým moralizováním je pošetilé bláznovství a "au pair" C.Affleckovi to taky na gauči po boku panenky Annabelle už jistě začíná pomalu docházet. Gone, actor Ben, Gone.. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Ben Affleck si měl původně střihnout hlavní roli Patricka Kenzieho sám, ale měl pocit, že už toho i s režií má moc, a tak oslovil svého bratra. Casey Affleck s radostí roli přijal. (Pumiiix)
-
Statistiky o pohřešovaných a zneužívaných dětech:
- 85 až 90% pohřešovaných osob nahlášených policii jsou mladiství.
- Americké ministerstvo spravedlnosti nedávno oznámilo, že v průběhu jednoho roku bylo pohřešováno více než 797500 dětí.
- Zhruba 26% z nich bylo obětí únosu jedním z rodičů.
- Ve stejném roce se uskutečnilo zhruba 204000 únosů cizími lidmi.
- Odhaduje se, že ve Spojených státech budou jeden z osmi chlapců a jedna ze čtyř dívek sexuálně zneužíváno.
- 58% nahlášených pohřešovaných dětí jsou dívky a 33% jsou černoši.
- V roce 2005 policie označila 16897 případů jako „v ohrožení“, což znamenalo že se předpokládá, že je zadržuje nebezpečný dospělý.
- 99% pohřešovaných dětí se policii podaří naleznout. Přibližně 10000 případů ale zůstává nevyřešených. (Bart)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
Reklama