poster

Gone, Baby, Gone

  • CZ název

    Sbohem, baby

  • USA

    Gone Baby Gone

  • SK název

    Zbohom baby

  • SK název

    Žiadna detská hra

Krimi / Drama / Mysteriózní

USA, 2007, 114 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 060)

  • kleopatra
    *****

    Dlouho jsem nezažila, aby mi k hodnocení nestačily hvězdičky, tohle se opravdu povedlo a i když jsem se chtěla pokusit svým pocitům dát nálepky, až si to ve mně sedne, je to přetlak šílenej a nezbavím se ho, dokud to tu nebude černý na bílym. Ben mi nikdy moc nevoněl, zato jeho bratr Casey od prvního filmu ano. Tady jsem viděla, jak báječně to může klapnout, když "já na bráchu, brácha na mě" a když se ke spolupráci přiberou ještě další vynikající herci, kteří ví, co se po nich chce a uvěří tomu. Film o únosu holčičky ... film, kde musíte projít každým zvratem, každou vrstvou a podílet se na jejím odkrývání, objevovat nejen v temných suterénech domů ale i lidí, abyste si na závěr položili otázku, co a jak byste udělali vy.(26.2.2008)

  • KevSpa
    ****

    70% (zbytek někdy dopíšu) :D(11.2.2013)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 nominace: Herečka VR - Amy Ryan(22.1.2008)

  • Lima
    *****

    Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi."(28.1.2008)

  • Matty
    ****

    Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek(7.4.2008)

  • Isherwood
    *****

    Ben Affleck vrací úder všem posměváčkům nad jeho hereckým talentem a ukazuje, že za kamerou zvládá mnohem více než před ní. Jakákoliv absence neuvážených kroků, ale naopak naprosto dokonalý timing scény, bravurně zvládnutá práce s kamerou či výborná montáž, ukazují, že zde stojí maximální talent. Zvláště, když si i propříště vybere výborný scénář, který vás svou intenzitou dialogů, dávkou životní zkušenosti a hlavně závěrečným double-twistem smete. Po American gangster druhý film, jehož absence na oscarovém klání je nepochopitelná.(28.12.2007)

  • Djkoma
    ****

    Ben Affleck překvapuje svým debutem velmi příjemně. Jemné drama o zapeklité situaci okolo únosu dívky je příjemným snímkem, který poukazuje na morálku a čestnost, o které sami jistě budete přemýšlet. Není totiž jednoduché rozhodnout se tak, jak říká zákon, když srdce říká něco jiného. Bylo překvapivě zajímavé zamyslet se nad smyslem filmu, který poukazuje na problémy v sociální vrstvě Ameriky stejně jako na slavné "sliby chyby". Casey Affleck je příjemný, i když něco mu k dokonalosti chybí. Kritizovat kohokoliv z dvojce Morgan Freeman a Ed Harris by byl hřích. Překvapilo mě, jak je film příjemně natočen. Pravdou je, že netlačí na pilu, ale trpělivý divák si odnese jistě požitek ze zajímavého snímku, který obsahuje nejeden zvrat.(3.3.2008)

  • Malarkey
    ***

    Ben Affleck natočil svůj debut, všem ukázal, že umí a hlavně jsou tady z něj dle komentářů všichni doslova hotoví. Netvrdím, že neumí. Natočil to opravdu vcelku zajímavě, na to jak mi příběh příjde průměrný, ale tady jde o to, že jsem se necelé dvě hodiny u obrazovky nudil. Ono se tam totiž neděje vůbec nic. Nic co by mě dokázalo probudit, kdybych nedejbože usínal a oči by se mi zavírali. Já bych tam prostě vytuhnul, šlos a vzbudil bych se buď na závěrečné titulky nebo až brzo ráno s tím, že tenhle film mě prostě nakopnout absolutně nedokázal. Nechci zde ale psát, že je to špatný film. Právě že naopak, ale chybí mu tam to něco, co by mě dokázalo vyšvihnout z křesla a v tomhle případě to dialogy nezachrání, s čímž režisér trošku počítal. I tak ale můžu potvrdit fakt, že to Ben Affleck má v ruce a režírovat ho evidentně baví. Doufám, že se dočkáme dalších filmů, které ale budou s kvalitou dál než tento. Pro většinu je sice tento kvalitní dost, ale já doufám, že se dočkám něčeho ještě lepšího. Ben na to rozhodně má.(19.6.2008)

  • Renton
    ***

    Scénář: Ben Affleck, Aaron Stockard .. Na prvotinu každopádně dobré, přesto nejsem bez výhrad. Pocta městu, prostředí, jeho komunitě - nikoliv však ze světlé, oslavné stránky, ale z její odvrácené - nezodpovědnost, drogy, zmizelé děti. Scénář Ben Affleck napsal opět více než solidní, plný povedených dialogů, přesahů a tak podobně. Vyšetřování je ve filmu vykresleno ve dvou rovinách - polovina „zmaru“ a polovina „úspěchu.“ Polovina zmaru je rozhodně zajímavější, protože ta druhá část brzy vyloží karty na stůl a docela zdlouhavě se dopracovává k vykreslení následků jistých, v tu chvíli nejspíš lidsky správných, rozhodnutí. Nemálo potěší, jak je režie svěží, ale také rozladí některé momenty, kdy jsem ztrácel nit, souvislosti mnoha postav v ději a nehledě na události a jejich chod nedrželo vše tak hladce pohromadě, jak by mohlo. Při závěrečné scéně je veškerý dilemat a dopady rozhodnutí bezeslovně působivý, klikatá cesta k němu nikoliv. Ben Affleck režisér má ještě velký prostor, kam dopilovat svůj nepopiratelný um. 70%.(23.1.2008)

  • Cervenak
    *****

    "Hajpom" nepodlieham, takže tie 5-hviezdičkové hodnotenia, nasekané v stĺpci vpravo, ma pred zhliadnutím filmu nevzrušovali. Ale teraz sa k nim nadšene pridávam. Lepšie ako Tajomná rieka a keby to režíroval Clint Eastwood, minimálne nominácie na najlepší film a najlepšiu réžiu by film určite neobišli. Klobúk dolu, Ben (minimálne za scénu prepadnutia domu s úchylákmi a za to, že si Ameriku ukázal v celej jej špinavosti, sfetovanosti, tuposti a prežranosti, pritom si však dokázal netlačil na pílu). Najviac ma potešilo, že to, čo som asi po tretine filmu hádal ako záverečný twist, bola v skutočnosti len predohra k skutočnému rozuzleniu a nastoleniu silnej dilemy, ktorá vo mne dlho doznievala. Výhradou môže byť, že na to, o čom ten film naozaj je, má možno príliš prekombinovanú kriminálnu zápletku, ale to nám pôžitok zo skvelo vyrozprávaného príbehu predsa nemôže pokaziť, nie? ----- 9/10(25.2.2008)

  • J*A*S*M
    *****

    Bez závěrečného twistu a nekompromisně položené otázky "Co je správně?" by to byl jen bravurně zrežírovaný a zahraný thriller, s nimi se Gone Baby Gone stal výjimečně silným zážitkem a vynikajícím dramatem. Ale opravdu je odpověď na onu otázku tak těžká? Pro mne ani ne.(28.7.2008)

  • T2
    ***

    Rozpočet $19miliónovTržby USA $20,300,218Tržby Celosvetovo $34,619,699Tržby za predaj DVD v USA $11,384,757 //počet predaných kusov 634,300║ Príbeh zostavený dobre ale filmová podoba čo nám ponúka na režisérskej stoličke sediaci Ben Affleck, nie je až taká sláva aké išli o tomto filme chválospevy, to že námet je od autora Tajomnej rieky neznamená že to musí byť aj rovnako výborný film. Jednoznačne Affleckovi chýbajú skúsenosti na tomto poste, dosť je tu citeľná práca s hercami, kde je to miestami nemasné-neslané, občas to má aj celkom slušné grády ale ako celok tento film kvôli svojej nevýraznosti vyšumí svojou výpovedou takmer do prázdna. /60%/(10.11.2008)

  • Adrian
    ****

    Pravdepodobne Affleckov Opus magnum pre nasledujuce desatrocie. Z hladiska hereckych vykonov (hlavne Affleckova postava ma dokazala svojim buranim stereotypu podobne charakterovych uloch v prvej polovici filmu viackrat milo prekvapit) ako i rezijneho vedenia ide o zalezitost, ktorej nie je co vytknut. Oproti Tajomnej rieke (rovnaky autor predlohy) mi vsak nastastie tentokrat aj samotny pribeh prisiel ovela vybrusenejsi v intenciach ambivalentnosti, realnosti a umne budovaneho vrstvenia. Scenar tak dodava tejto preciznej kriminalnej drame silne ostrie a priestor na vlastne dumanie zdaleka za ramec stopaze filmu.(25.12.2007)

  • Radek99
    *****

    Špinavá Amerika, Amerika chudinských čtvrtí, ghetta, Amerika odvrácené strany, to je svět, který nám v adaptaci románu Sbohem, baby Dennise Lehana předkládá Ben Affleck, tentokráte ne z pozice herce, ale ze stoličky režiséra. A Affleckova exkurze je skutečně sugestivní a podařená. Thriller opisující svou náladou atmosféru ulice vykřičené čtvrti amerického velkoměsta, kterou Affleck velmi důvěrně zná (obdobná nálada prostupuje i snímkem podle jeho a Damonova scénáře Dobrý Will Hunting) a je adekvátní tematice a dějové linii filmu - ta je plná zločinu, perverze, prostě prochází místy, kam zákony nemají přístup. Ben obsadil do hlavní role svého bratra Caseyho a to byla skutečně šťastné rozhodnutí, jednoznačně herecky zastiňuje všechny zúčastněné herecké hvězdy. Zvláště úplné finále a závěrečná jízda kamery přes pokoj staticky umrtvený v relativizující významové kompozici tvořené pouze nehybně sedícími dvěma herci dala vyznění filmu hluboký náboj. Ač jsem neměl Bena Afflecka jakožto herce nikdy příliš v oblibě, musím chtě nechtě přiznat, že coby režisér mne skutečně uzemnil a přesvědčil o svých tvůrčích, tedy režisérských, kvalitách... Podobné filmy: Tajemná řeka(5.3.2010)

  • AngelAngie
    *****

    Ve filmu je několik nesrovnalostí, které mi dojem dost kazily, ale .. ráda je přehlédnu ..(24.5.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Affleckova adaptace románu Dennise Lehanea je nesporně zdařilá, perfektně zahraná, atmosférou irského předměstí Bostonu pohlcující a především v nočních scénách zcela strhující. Casey Affleck v roli "sousedského" soukromého detektiva pozásluze útočí na nejvyšší herecká ocenění, stejně jako mnozí herci v rolích vedlejších. Zdánlivě perfektní kriminálka. Je tu ovšem jedno nemalé ale. Po scéně se ztečí baráku a jedné následné konverzaci je naprosto jasné "kdo, jak a proč". Ovšem následuje zdlouhavá půlhodina rádoby překvapivého odhalování. Ne, že by to nějak moc vadilo, herecky snímek právě v těchto scénách kulminuje, ale jako celek to zbytečně ztrácí šťávu. Alespoň, že úplný závěr s dozvuky jistého rozhodnotí je opět tam kde většina filmu. Tedy na kvalitativním vrcholu žánru. Přesto je třeba po celovečerním režijním debutu Bena Afflecka zpozornět. Svou střídmou a jistou režií, která na sebe nestrhává pozornost, se velmi podobá Clintu Eastwoodovi. Doufejme, že mu to vydrží a že se již nebude promenádovat před kamerou. Jak pro své, tak hlavně pro naše dobro.(7.1.2008)

  • Superpero
    *****

    Originální scénáře stále žijí, aneb Affleci se do toho pustili s vervou. Na tomhle filmu podle mě tvůrcům záleželo, protože dopad jednotlivých scén na diváka (mě) je přesně takový jak by si to podle mě přáli. Ben Affleck si ošéfoval fakt všechno od nenuceně podané ghetto atmosféry, až po casting (ta pedofilní držka byla fakt odpuzující). V čele dvě vycházející hvězdy s ochotnickou první ligou v zádech a opravdu inteligentní morální dilema nakonec. Nikdo asi neví jestli se hlavní hrdina rozhodl správně, ale finální minidialog o jméně panenky napoví hodně. O tomhle filmu si chci pokecat s kámošema.(8.4.2008)

  • Rob Roy
    ***

    Film s asi nejnezajímavější hlavní postavou vůbec. 70%, hvězdičky rozmyslím.(9.4.2008)

  • Shadwell
    ****

    S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky.(30.1.2008)

  • Bluntman
    **

    GONE, BABY, GONE tvoří zajímavý diptych s GOOD WILL HUNTING (patrná je seznámenost s prostředím a vyprávění o určitých komunitách, typizace postaviček podle vzhledu), jenže Ben měl zůstat za psacím strojem/počitačem a necpat se za kameru, protože to tam nezvládá._____ Nedokáže vyprávět, expozici zaplní velkým množstvím postav, které nedostatečně představí nebo uvede do děje, k dosažení emocí uživá těch nejlacinějšich a nejklišovitějších postupů (zatmívačka, opisující tlukot hrdinova srdce, jako vystřižená z traileru na hollywoodský blockbuster) a navíc nemá ani štěstí při volbě sentimentální hudby a herců. Ti hrajíi každý ve zcela jiné poloze a nemohou se rozhodnout, jestli budou skutečnými postavami (Affleck, Monaghanová), nebo žanrovými figurami (Harris, Freeman)._____ Pak je tu ten problém s morálně nejednoznačným koncem, který by měl postavit diváka před stejné morální dilema jako hlavní postavu a poslední záběr by ho měl přibít do sedaček, jenže - nezdařilo se, je mi líto. A v porovnání s knihou vyjde film ještě hůř... milostivých 50% kaširované podívané s nevyrovnanou atmosférou, která si hraje jenom na nesmlouvavou sondu a neschopnost vyprávět halí za nějaký nedotažený tvůrči koncept._____ P.S. Po druhém zhlédnutí se přikláním víc k těm dvěma hvězdičkám, za kterými si nyní stojím pevně, protože Affleck nezvládá distribuovat ve vyprávění šetrně informace a nehledě k tomu, že jsem odhadnul pointu v první čtvrthodině mi nepřijde jako schůdné, aby herec mírně po třicítce se snažil točit "morálně komplexní" filmy, které mají vyvolávat diskuzi o otázkách morálních a etických. Talent to je, herecký a řežijní ale nikoliv.(3.2.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53