Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Orlau32
    *****

    Vynikající film s vynikajícím českým dabingem. Viděla jsem film již v roce 1975, jenže tehdy jsme neměli barevnou Tv a tak jsem to neviděla v barvě. Až nyní na DVD. Myslím, že si nedovedu představit lepšího "šakala" než je herec EDWARD FOX. Je to jako s Old Shaterhandem. Také nebude nikdo leprší než byl Lex Barker. Režie FREDA ZINNERMANNA je naprosto dokonalá a vůbec francouzské filmy těch 70. let byly famózní.(11.3.2011)

  • sud
    *****

    Preciznější sniperský thriller než je Den Šakala nenajdete. S maximální snahou o realitu a s téměř dokumentárním feelingem mapuje více než dvouhodinovou strastiplnou cestu charismatického zabijáka, který si říká Šakal, za jeho cílem - atentátem na prezidenta De Gaula. Fred Zinnemann věděl jak vytvořit stupňující se napětí, téměř každý okamžik filmu jako by dával tušit, že se za chvilku něco stane. O Edwardu Foxovi ve své životní roli se jinak než v superlativech mluvit nedá. On jediný tím Šakalem prostě je. A ač je to chladnokrevný zabiják, nelze mu nedržet palce. Když mě někdo zastaví s otázkou, jaký film z drsné školy 70. let bych mu mohl doporučit, mohu vyjmenovat velké množství titulů. A pokud by chtěl jeden úplně nejvíc doporučit, byl by to Den Šakala. 100%.(9.5.2009)

  • ClintEastwood
    ****

    Pomalu vyprávěný příběh o přípravě jednoho neobyčejného atentátu, který se soustředí především na hlavní postavy celého dění. Mám rád staré kriminálky z britské či francouzské školy a Den Šakala patří k těm nejzajímavějším, které jsem zatím viděl a i když se trošku vleče, tak se rozhodně je na co dívat. O to víc se teď těším na Eastwoodův chystaný snímek Americký sniper, ale ještě předtím si dám remake s Brucem Willisem (Šakal, 1997).(2.12.2014)

  • Vančura
    *****

    Mistrný film, který mě zcela dostal - v závěru jsem napětím téměř nedýchal (byť mi bylo v podstatě jasné, jak film skončí). A to jsem ho zpočátku sledoval dosti vlažně, a dokonce jsem i uvažoval, že to nedám a pustím si něco jiného - to by byla strašná chyba! Upřímně řečeno, ten film mě nadchnul už jen tím, kolik se v něm prohání citroënů DS - jsem si jistý, že jsem jich v žádném filmu neviděl tolik pohromadě, a už jen díky tomu jsem se při sledování téhle báječné podívané tetelil blahem - jaké skvostné auto, jaký nadčasový design, jaké mistrné dílo automobilové historie! Bezvýhradně ten vůz zbožňuji. A když už jsem u těch odboček, honila se mi hlavou při sledování ještě jedna věc - údiv nad tím, jakého povyku se zde vyvolá kolem ohrožení jediné osoby: vše musí jít stranou, jeho život je maximální prioritou, a jeho ochrana má přednost před vším a musí jí být dosaženo za každou cenu. Tato fascinující naléhavost, kterou celý film doslova sálá, je naprosto neuvěřitelná - a cynik ve mně žasne, kolik energie se zde na jedné straně investuje do spáchání politického atentátu, a kolik na straně druhé k jeho potření. Lze si jen domýšlet, kolik běžné policejní agendy by muselo jít stranou, aby se mohlo tolik lidí věnovat honbě jednoho jediného zločince. A přitom, kdyby de Gaulla skutečně oddělal, nahradil by ho za chvíli jiný potentát, a bylo by, dere se neodbytně na mysl. To mě na tom osobně fascinuje nejvíc, ta sdílená představa - na straně atentátníka i policie - že v se v osobě prezidenta kumuluje státní moc, a číkoli eventuální kroky k ohrožení jeho života udělají z takového opovážlivce veřejného nepřítele číslo 1. Nerad bych se mýlil, ale jsem v pokušení se domnívat, že instituce politického atentátu je totiž v současnosti již na vymření, a po této stránce tak tento film představuje v podstatě historickou sondu z časů, které dávno patří minulostí. Představa, že by dnes bylo něco takového možná, se mi zdá krajně nepravděpodobná. Och ano, přiznám se, že to nemám ze své hlavy - dočetl jsem se u jednoho autora, že poslední tři desetiletí přinesla v západním světě zajímavý a v mnohém potěšitelný vývoj – neobyčejně ubylo politicky motivovaných atentátů.... Jako jedno z možných vysvětlení zmíněný autor uvádí skutečnost, že se společnost významně zkultivovala a zmírnila, takže většině obyvatelstva je nemožné vztáhnout ruku na kapra či slepici, neřku-li na lokálního satrapu, což myslím nebude daleko od pravdy. Ale zpět k Šakalovi - je to naprosto vynikající film, kterému nemohu nic vytknout a který vůbec nezestárnul - naopak, ubíhající léta od premiéry mu jen přidávají na zajímavosti. Tenhle film bude i nadále zrát jako víno, jsem si tím jistý.(14.10.2014)

  • dopitak
    *****

    Perfektní pomaloučká precizní krimi, kterou si nepouštějte když venku prší anebo je zima, ale v létě navečer nebo až po západu slunce, když se ještě rozpálený vzduch nad asfaltem tetelí, lístky bazalky za oknem jsou povadlé a lidé sedí doma, unavení i koukáním. Anebo v létě na chatě, když se soumrakem konví zalejete nakladačky, rajčata i květák, a šťastní slimáci pomalu vylezou z dírek v hlíně či z pod kamenů a v tom dočasném vlhku si lebedí. Zinnemannův thriller vyzdvihuje skvělý starý český dabing, jemuž vévodí medový hlas Eduarda Cupáka jako přilepený sympatickému modrookému zabijákovi v podání Edwarda Foxe. Připomeňme si, že češtinu vyrobilo Filmové studio Barrandov dabing pro ČST Praha 1977, režii vedl (světe zboř se) Vít Olmer. Šmejdu od Řitky video se vyhněte obloukem o poloměru Francie, přetáčení takové klasiky by mělo být trestné.(6.8.2012)

  • - Když se Šakal setká s výrobcem zbraní v Janově, na obálce časopisu který drží v ruce je fotografie J. F. Kennedyho který byl zavražděn 22. listopadu 1963. Scéna ve filmu se odehrává 2. srpna téhož roku. (mahler)

  • - Původně si chtěl hlavní roli ve filmu zahrát Michael Caine. Režisér ho odmítl, protože chtěl do role šakala méně známého herce. (Chatterer)

  • - Při natáčení se režisér radil se skutečným padělatelem dokladů. (kenny.h)