Reklama

Reklama

Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu

Recenze (440)

genetique 

všechny recenze uživatele

#18 - Brosnan sa vytrvalo snaží o to, aby jeho Bond obstál vo všetkých aspektoch, až je to do očí bijúce. Miluje, riskuje, zachraňuje svet a popri tom všetkom nemá problém odskočiť si na pohárik alebo do postele s mladou Nemkou. Pomerne príjemne plynúca bondovka, ktorá dodržiava zásady tradičnej bondovskej zápletky. Po kadejakých záporákoch od výmyslu sveta, cez atómové hrozby až po chemické, ži prírodné katastrofy, prichádza nová hrozba - zneužitie moci multimédií. Tej sa tvorcovia chopili celkom slušne a Jonathan Pryce ako multimediálny magnát s psychopatickými sklonmi sa svojej úlohy zhostil na výbornú. Scenár ale nepôsobí až tak konzistentne, dialógy miestami škrípu a záverom som sa dokonca trošku nudil, pretože záchrana sveta v poslednej sekunde je tak trošku vykalkulovaná a podradná. A konieckoncov škoda aj vlastizrady v symbole britských značiek vozidiel, ktoré bondovky reprezentovali po desaťročia. 75%. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vida, když jsem Zítřek komentoval poprvé, nebyl jsem zrovna příliš "sečtělý" bondovský fanda, čili jsem ho docela slušně utřel. Dnes však není včera, čili opravuji. Roger Spottiswoode natočil opravdu perfektního Bonda s aktuálním přesahem k manipulativní moci médií, ale jinak s typicky bezstarostným (v Brosnanově podání až klukovským) šarmem a stylem, který se v mnohém (hudební doprovod, starý dobrý Aston Martin, citace starších bondovek) dovolává 007 klasik. Jonathan Pryce je jako záporák opravdu výtečný, má v sobě ten typický mix prohnanosti, nebezpečnosti a slizké zbabělosti. Götz Otto alias Mr. Stamper není sice nic extra, ale pár světlejších chvilek má. Zcela ho však svým štěkem zastínil výtečný Vincent Schiavelli vulgo Dr. Kaufmann. Jinak je to Bond se vším všudy – vynálezů víc než kdy jindy, akční scény velkolepé přesně dle modelu Brosnan pro konec 20. století, ženy krásné, martini s vodkou protřepané, nemíchané. Jen dvě věci mi kazí radost – velmi nevtipný konec (kde jsou geniální štěky Rogera Moorea?) a titulní píseň Sheryl Crow, která se absolutně nemůže měřit se závěrečnou Surrender. Edit 2012: I v kontextu rapidně stárnoucího GoldenEye tahle bondovka pořád působí velmi svěže. Má mnohem vyváženější tempo, které sice některými postupy (rychlé jízdy kamer, obracení perspektivy) připomene módu 90. let, ale v zásadě se svým přehledným a od detailů oproštěným stylem odvolává ke klasickým filmům z počátku série. Konec je ale přeci jen slabší, statičtější a prkennější. Mimochodem, dobře, že Brosnan vzdal pokusy Bonda polidštit emocemi (romantická selanka s Teri Hatcher se skutečně do této kategorie nedá počítat) a vede ho před tím zpochybňovanou cestou "boy with toy". Přesně tady se mu celkem daří být přesvědčivý. ()

Reklama

boshke 

všechny recenze uživatele

Neotřelý, přímo znamenitý námět, skvělý Pryce jako megaloman Carver se svou cvičenou německou opicí Herrem Stamperem. Pro mne příjemná dávka německosti ve formě trochy toho šprechtění jako "Meine Damen und Herren" a nápisů typu "tür" či "verboten". Kříž je v řadě pitomých scén, které by se snad ani ve snu stát nemohly, jako když 007 (rychle a) zběsile řídí své nadupané BMW (tady už bylo pro BMW dobrým kaufem stát se Bondovým vozítkem) garážemi jedním prstem ze zadního sedadla a jim podobné. K novodobé 007 to již však zřejmě patří. Bondgirl mne doteď z nějakého záhadného důvodu zcela míjejí, těším se však na Halle Berry, i když ten film bude asi slabý... 70% ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Hned na začátku jsem si vzpomněl na Brosnanovu hlášku z Golden Eye: "Kdo tam škrtí tu kočku". Ústřední píseň je naprosto strašná a Sheryl Crow bych okamžitě odstřelil. Ovšem když její "zvučný" hlas odezní, nastane akční peklo od začátku do konce, se slušnou zápletkou, výborně nechutným záporákem a asijskými vlivy spolu s krásnou Michelle Yeoh. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

-PROČ SIS HO VZALA? -ŘÍKAL, ŽE MĚ MILUJE. -TO SE DOBŘE POSLOUCHÁ. Až na výjímky Brosnan do Bondova univerza ještě nezapadá, nebo mu ho špatně vytvořili, nebo nechtěl, nebo co já vím. "Uondanost" je nejpřesnější termín. Nikomu se moc nechce hejbnout zadkem a nemyslím teď přímo divokou akci. Navíc ta vášeň magnátova působí v době internetu už hodně směšně. ()

Galerie (170)

Zajímavosti (60)

  • V úvodní scéně vidíme (těsně před začátkem titulků), jak odlétajícímu letounu L-39 Albatros, pilotovanému Bondem (Pierce Brosnan), vytryskne proti kameře z trysky plamen forsáže. Jenže tento podzvukový letoun přídavné spalování nemá. (Stejšn)

Související novinky

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama