Režie:
MaïwennKamera:
Laurent DaillandHudba:
Stephen WarbeckHrají:
Maïwenn, Johnny Depp, Pierre Richard, Melvil Poupaud, Pascal Greggory, Benjamin Lavernhe, Noémie Lvovsky, India Hair, Marianne Basler, Luna Carpiaux (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeanne, mladá dívka z chudých poměrů se zálibou v kultuře i jiných radostech života, díky své inteligenci a půvabu postupně stoupá po společenském žebříčku. Jako kurtizána se stane oblíbenkyní krále Ludvíka XV., který neví o jejím postavení, ale získá díky ní zpět svou chuť k životu. Propukne mezi nimi vášnivé milostné pouto. Jeanne se naproti všem konvencím a správným mravům stěhuje do Versailles, kde její příchod vzbudí na dvoře skandální povyk… (Film Europe)
(více)Videa (8)
Recenze (55)
Když jsem před mnoha měsíci viděla trailer - hned jsem věděla, že to chci vidět. Nezklamalo mě to. Přepych, zhýralost, závistivé pohledy, klepy,..je tam toho opravdu hodně. Maiwenn, která se na filmu podílela s neskutečným nasezaním - za mě se jí to hodně povedlo. Závěrečných 15 minut klidnějších než zbytek filmu a snaha se hned zavděčit, když zemře král - hezky ztvárněné. ()
V tomto filme herečka/režisérka Maïwenn lepšie zapôsobí pred kamerou ako za kamerou. Scenár priemerný, ale chýbajú v ňom lepšie dialógy, ostrejšie scény a lepšie herecké výkony. Nehovoriac o tom, že Johhny Depp podáva jeden zo svojich najslabších hereckých výkonov ever. Inak autentickosť kostýmov a prostredia nemá nejaké vážnejšie problémy. Osobné hodnotenie: 55% (*) ()
Nečekaně sympatický film, kterému prospělo velké plátno. Kdo očekává lechtivé scény z královského budoáru, bude zklamán. Koho přitahuje velkolepé prostředí Versailles, kus zajímavé francouzské historie či nahlédnutí do soukromí stárnoucího panovníka, svázaného dobovou dvorní etiketou, má, co si přál. Ano, krásný film (jen do hlavní role bych obsadila půvabnější představitelku). ()
Tohle pro mě bylo velmi příjemné překvapení. Na film jsem se těšila už dlouho, ale měla jsem své pochybnosti. Nakonec se mi to líbilo víc, než jsem čekala. Film je krásně natočený, nejhezčí jsou na tom rozhodne kulisy, kostýmy a vizuál. Tvůrci dokázali skvěle zachytit atmosféru té doby. Maïwenn se chopila režie, scénáře a ještě hlavní role a právě ta hlavní role je podle mě velkým kamenem úrazu na tom filmu. Ze začátku mi nebyla vůbec sympatická a vzhledem k tomu, že to měla být jedna z nejkrásnějších dam té doby, tak mi Maïwenn do té role moc neseděla, dokázala bych si představit někoho daleko lepšího a hlavně mladšího. Johnny byl spíš odsrtčený do pozadí, ale sekundoval dobře, zahrál to s vážností a elegancí. ()
Jeanne du Barry byla v posteli Ludvíka XV. nástupkyně Mademe Pompadour, která na pár let rozvířila vody zákulisních vztahů ve Versailles. V podstatě v pohodě historická konverzačka s fajn Johnnym Deppem, který se snaží hrát bez pitvoření. Mělo to pro mne jednu kaňku v podobě režisérky a hlavní herečky Maïwenn, kterou z hlavy neznáte, ale je to mimo jiné modrá mimozemská zpěvačka z 5. elementu. Problém je, že při obsazení hlavní role neměla soudnost a obsadila tam sama sebe. Ne že by byla ošklivá, to vůbec ne, na svůj věk je dokonce velmi šmrncovní. Blbé je, že ten věk je 47 a Jeanne sledujeme někdy od 19 do 31 let. Působilo to prostě trapně a nepatřičně asi jako čtyřicítka Geislerová v roli studentky. Ke konci mne tam srala každá druhá vedlejší postava a hřálo mne u srdíčka, že za pár let přijdou všichni o hlavu. Ale i tak 7/10 a kolem a kolem dobrý film. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (15)
- Dlouho očekávaný vysněný projekt Maïwenn (Jeanne du Barry) inspiroval, když v roce 2006 zhlédla film Marie Antoinetta (2006). Příběh Jeanne du Barry ji „fascinoval“ a přečetla si její životopis. Pokaždé, když film zhlédla, ponořila se do této knihy znovu, ale nikdy neměla pocit, že by měla právo o ní natočit film. Teprve po natočení filmu Mon roi (2015) cítila, že se do toho konečně může pustit. (Johnny.ARN)
- Částečně se natáčelo na zámku Versailles (tedy v místě, kde se příběh skutečně odehrává), ale omezení byla značně omezující: filmaři mohli natáčet pouze v pondělí (kdy je zámek pro veřejnost uzavřen), a to pouze venku, v královské kapli, v Zrcadlovém sále a Herkulově salonu, a nesměly se používat svíčky, protože by mohly poškodit lokaci. V důsledku toho bylo několik místností postaveno jako filmové kulisy v ateliéru, protože tak bylo mnohem snazší osvětlovat a natáčet scény bez časového omezení. (Johnny.ARN)
Reklama