Režie:
Michael WinnerKamera:
David GurfinkelHudba:
Pino DonaggioHrají:
Peter Ustinov, Lauren Bacall, Carrie Fisher, John Gielgud, Piper Laurie, Hayley Mills, Jenny Seagrove, David Soul, Nicholas Guest, John Terlesky (více)Obsahy(1)
Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (32)
Knihu jsem sice nečetl, ale podle filmu soudím, že patří k těm Agathiným slabším. Překombinovaný a přitom nudný děj, fádní zápletka, a naprosto nezajímavé a nerealistické postavy v čele se dvěma tak příšernými ženskými, že mi z nich naskakovaly pupínky ("maminka" a "poslankyně"). Kdyby Christie byla chlap, budu si myslet, že je misogyn. Moc nechápu, proč tvůrci po téhle předloze hrábli. A radši bych mého oblíbeného Ustinovova Poirota viděl v něčem záživnějším. Ale na druhou stranu film je zajímavý svými izraelskými lokacemi a i přes moje výhrady je to prostě stará dobrá klasická detektivka, jaké mám tolik rád. Takže dávám třetí za žánr, exteriéry a Ustinova. ()
K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()
Jedna zo slabších Christieoviek, ale stále ok. Zaujímavá debatka, ktorá bola v roku 1937 na stole a na stole je aj dnes: "Palestínu rozdeľovať na dve časti? Nemali sme to radšej nechať tým Turkom?" Svätá pravda, len tým Turoom by som to nedával. Po tisíce rokov sa tam tlčú Semiti proti Semitom a riešenie v nedohľadne. Pre Ustinova posledná filmová inkarnácia Hercula Poirota a ako detektívka v televízii na RTVS tak akurátn nemá čím uraziť, hoci rozpočtový deficit, ktorý sa stale viac prehlboval miestami badať. ()
Povedená adaptace mé oblíbené detektivky Agathy Christie. Viděl jsem jí ve slovenském dabingu, který mě nijak výrazně nezklamal. Atmosféra sálá z každého záběru, exteriéry jsou úchvatné, hudba skvělá, obsazení výborné. Peter Ustinov mi opět do role sedl, i když na Sucheta samozřejmě nemá. Rozuzlení jsem sice znal, ale natočeno bylo dokonale, takže mě také překvapilo. Prostě solidní detektivka, která prostě stojí za pozornost. Nejlepší Ustinovka to sice není, ale je to jedna z těch lepších. Já jsem s tímto zpracováním spokojen, určitě ho každému fandovi Agathy můžu jen doporučit. Navíc je tu kromě napětí i trocha vtipu. Za mě proto 80%. ()
Je to ten typ detektívky, v ktorej sa záhadu pokúšate vyriešiť vy – a tak sa stávate detektívom. V príbehu sa ukrýva tajomstvo, emócie, love story, napätie a nádherné exteriéry v Jeruzaleme , Taliansku a na výletnej lodi. Napriek peknej výprave, dobrej kamere, stále som mala pocit nedosoleného jedla. Jednoducho sme si príliš zvykli, že Poirot = David Suchet. Vlastne žiadna z postáv nevyvoláva sympatie, treba však uznať, že Emily Boynton (v podaní Piper Laurie) sa svojej zápornej úlohy zhostila dobre. ()
Galerie (31)
Photo © Cannon Group
Zajímavosti (26)
- Jenny Seagrove bola v čase produkcie milenkou režiséra Michaela Winnera. (Arsenal83)
- Michael Winner nebol prvou voľbou Cannon Films na réžiu a dúfali, že prilákajú Johna Guillermina, Lewisa Gilberta alebo Guya Hamiltona, aby režírovali. Nepodarilo sa im to, pretože Cannon bol medzi režisérmi známy tým, že často necháva producentov tlačiť na režisérov. Winner bol už na to zvyknutý, pretože pre nich natočil niekoľko filmov. (Arsenal83)
- Posledná snímka, v ktorej Peter Ustinov stvárnil Poirota. (m.a.t.o.)
Reklama