poster

Hlas moře

  • Španělsko

    Mar adentro

  • Francie

    Mar adentro

  • Itálie

    Mare dentro

  • anglický

    The Sea Inside

  • Slovensko

    Volanie mora

Drama / Životopisný

Španělsko / Francie / Itálie, 2004, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • triatlet
    *****

    Příběh o eutanásii, lásce, životě odvyprávěný přepestře: listování fotek připomíná Ramonovo mládí, Ramon z pozice pozorovatele jedoucího autem, snové vize se prolínají se skutečností (polibek s právničkou Julií). Autoři dokázali mistrně načasovat jednotlivé pasáže; náznakem v rychlejší klipové podobě odvyprávěli dění jednotlivých postav, naopak dokázali působivě natáhnout intimnější pasáže (Ramon - Julie, Ramon - Rose, Ramon - otec, Ramon - synovec, Ramon - švagrová, Ramon - bratr...) Ve vážně laděném snímku je dobře načasovaná i pasáž s knězem, která alespoň na chvilku odlehčí film. Prostředník běhající mezi Ramonem a knězem se fakt musel zapotit. Jenoznačný názor na eutanazii nemám, ale v příběhu jsem jednoznačně fandil Ramonovi. Byla to jeho volba.Zajímavý komentář:Radek99(8.7.2008)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Film s hojným počtem silných scén - Ramón Sampedro vstává z postele, rozbíhá se, skáče z okna, letí - "Řekli mi, že jsi tady. Tak jsem přiletěl." - nebo chvíle, kdy se Ramónovo vyprávění prolíná s fotografiemi, jež si prohlíží Julie - nebo scéna, kdy rodina přihlíží Ramónovu odjezdu, s bolestným vědomím pravděpodobného cíle jeho cesty - nebo závěrečné setkání Julie s Gené - nebo... no, samozřejmě je toho více. A ačkoliv je tu a tam ve vyprávění cítit klišé, laciný sentiment se filmu úspěšně vyhýbá. Podle divákova názoru na euthanasii se může vyvíjet i jeho vztah k titulní postavě - film se totiž jasně nestaví ani na jednu stranu, nechává volné podněty k uvažování a minimálně v samém závěru nutí přemýšlet, jak bychom se rozhodovali na Ramónově místě. Silné téma, silný film. Výkony Javiera Bardema a Belén Ruedy jsou ohromující.(29.10.2008)

  • curunir
    ****

    ,,PREČO SA STÁLE USMIEVAŠ, RAMON?" ,, KEĎ NEMôŽEŠ UTIECŤ, A KEĎ SI NEPRETRŽITE ZÁVISLÝ NA OSTATNÝCH NAUČÍŠ SA PLAKAŤ SMIECHOM." __ Pôsobivá ľudská dráma na veľmi aktuálnu tému sa nevyhýba najrôznejším aspektom života ťažko postihnutého človeka. Amenábarova réžia je remeselne veľmi dobre zvládnutá, výborný výkon tiež podáva Javier Bardem, no miestami sa ,,volanie mora" akosi stráca pod nudnejšími pasážami, ktoré sú často i veľmi pesimistické a uslzené. O to pôsobivejšia je potom posledná scéna na posteli. Pochváliť tiež treba krásnu hudbu o ktorú sa postaral sám režisér a len úplne nechápem tej oscarovej nominácii za make-up (okrem toho film dostal ďalších 59 rôznych ocenení vrátane 14! španielskych filmových cien Goya).(25.10.2008)

  • BadoXXII
    *****

    Nádhera! Táto ťahavá dráma si ma omotala, hltal som každé jedno slovo Ramóna, cítil s celou jeho rodinou a priateľmi a prežíval krásny filmový zážitok (i keď smutný). Hudba je nadpozemská a ak by som komponoval hudbu, mala by vyzerať presne takto. Množstvo silných momentov. Neubránil som sa ani slzám.......90%(23.7.2008)

  • Cappuccino
    *****

    Pána Amenábara si film od filmu cením stále viac a viac. Jeho režisérsky um sa nedá poprieť ani tými najtvrdšími kritkmi na celučičkom svete. __ Mar adentro vás obklopí silou dramatu, ktoré vyžaduje len jedno - pozornosť. Nemusíte pri ňom plakať, to vôbec nie. Osobne som nevyronil ani slzu. Nemusíte ani preciťovať nejaké tie "pseudo-intelektuálne" prežitky, ktoré iné dramata zaručene ponúkajú (s výnimkou scény letu). Musíte však bezprostredne, zaryto hľadieť a predovšetkým počúvať. Pardon, nechcel som to povedať práve týmto tónom. Vy nemusíte, vy budete. __ Po premietaní filmu na sebe pozorujem spotenú hlavu a kvapky stekajúce od krku smerom nadol. Ani stodvadsaťpäť minútová stopáž ma neodradila od toho, aby som bez akéhokoľvek pohybu (a tým myslím naozaj akéhokoľvek) pozoroval precízne natočený, sled udalostí. __ Možno sa teraz budem musieť opakovať, ale jednoducho považujem za potrebné pochváliť neuveriteľne-uveriteľný výkon hlavného predstaviteľa, Javiera Bardema. Tak isto aj prácu maskériek, ktoré v tej dobe ešte z tridsaťpäť ročného muža spravili starého tetraplegika bez nádeje na slobodný život. Když se utopíte, máte prý rychlou smrt. A sladkou. ..Měl jsem tenkrát umřít. __ Možno skutočný Ramón túžil po smrti, pretože veril v reinkarnáciu. Možno neveril v nič a jediná vec, nad ktorou deň čo deň premýšľal, bola číra tma. To všetko sú bohužiaľ len moje subjektívne dohady. Cez všetky možné i nemožné teórie však môžem vyrukovať s niečím, čo skrátka nejde spochybňovať. Každý, jednoducho každý človek, má svoj vlastný, jedinečný postoj k realite a k smrti. A nikto nemal právo presviedčať Ramóna o životnej kráse. Či už ľudia bez postihnutia alebo s postihnutím (príklad ste videli na farárovi). Nikto sa nemohol dokázať naplno vcítiť do jeho situácie.(16.8.2010)

  • - Javier Bardem musel svou energii soustředit na výrazně namaskovaný obličej a vyjádřit vše potřebné jemnou mimikou. Ke všemu se současně musel vyrovnávat i s obtížným galicijským dialektem. (Michelle75)

  • - Původní španělský název „Mar Adentro“ se do angličtiny doslovně preložil jako „Out to Sea“, což však kolidovalo se stejnojmenným filmem Jacka Lemmona a Waltera Matthaua. Snímek tedy v USA nakonec běžel pod názvem „The Sea Inside“. (imro)

  • - V čase 30:34 vidíme mladého Ramona na fotografii, jak sedí na skútru československé výroby jménem Manet. Vyráběl se v různých modifikacích v letech 1947–69, nejdříve v Povážských strojírnách, později v českém podniku JAWA. (Previt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace