Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lubospoti
    ****

    V roce 1999 se objevila hned dvojice filmů o Janě z Arku. Tento je sice "pouze" televizní", ale řekl bych, že svým zpracováním předčil tu Bessonovu s Millou Jovovich v hlavní roli. Tento film byl tvořen méně na odiv než srovnávané "dvojče". Zato se mu povedlo daleko lépe vylíčit dobu a atmosféru. Stejně tak hlavní představitelka mi byla sympatičtější a uvěřitelnější.(17.9.2013)

  • fanaraken88
    ****

    Musím se přidat k ostatním a přiznat, že tato televizní Johanka se mi líbila mnohem více než ta Bessonova filmová. Asi jako hlavní důvod bych uvedl to, jak na mě obě hlavní aktérky působily. Jahanka byla symbolem čistoty, spravedlnosti, pravdy, lásky k Bohu a naděje...toto všechno na mě z té televizní v podání L.S. působilo...prostě jsem jí to věřil. Oproti tomu její konkurentce od Bessona toto všechno scházelo....zjednodušeně jsem ji to prostě nevěřil. Nevím čím to je, ale je to tak. Ještě bych si dovolil malou poznámku. Ten kdo se trochu zajímá o historii, tak ví, že Johanka začala slyšet hlasy někdy v 15 letech a v 19 byla upálena. Leelee bylo v době natáčení 16 let, takže se pro roli hodila nejen svým vzhledem, herectvím, ale i věkově. Mille bylo kolem 24 let, to se nemusí na první pohled zdát jako takový rozdíl, ale rozdíl to je celkem zásadní a souvisí s nedůvěryhodností Johanky v jejím podání...na tu náctiletou Johanku je příliš stará, nemluvě o tom, že by ji divák měl věřit "panenskou čistotu".(7.1.2012)

  • Radyo
    ****

    Je pravda, že oproti Bessonově Johance měli tvůrci této podstatně skromnější rozpočet, čili výprava je tím pádem méně okázalá. Až na tuto "maličkost" ale ve všech ostatních aspektech strčí tato Johanka svou bohatší kolegyni hravě do kapsy. Vesměs neokoukané herecké tváře včetně pidiúčasti Kláry Issové, jakož i jiných českých herců, předvádí kvalitní výkony, dějově je tato verze tak nějak "pravděpodobněji" zpracovaná a co se týče bojových sekvencí, tak i v nich má překvapivě televizní verze navrch. Celkový dojem je tak více než dobrý.(27.8.2002)

  • L.Hellhor
    *****

    Stejně jako u Excalibru i tady si myslím, že je to nejkrásnější zpracování daného příběhu (chtěl jsem napsat legendy, ale tohle je víc historické než fantasy). Hlavní hrdinka je opravdu krásná a církev opravdu lačná po moci. Jean de Metz je sympaťák a vůbec je nádhera se na to dívat. Bessonovu Johanku jsem neviděl, ale ani po ní zvlášť netoužím. Milla Jovovich na mě na plakátu působí až moc krvelačně a ošklivě a já si nechci kazit dojem z takto hodnověrně zfilmovaného příběhu u kterého mi na konci i ukápla slza.(28.8.2011)

  • monolog
    *****

    Ani já se neubráním srovnání s Bessonovou Johankou. Asi jsem od tamté očekával to, co jsem od této dostal. Neboli historickou reálnost a ne mysteriózní kecy, historický film a ne psychologický profil trhlé dívčiny, a hlavně jsem nechtěl tak švihlou a hejblavou kameru, jako byla u Bessona a trošku lepší scénář. Tohle byl mnohem lepší film a mnohem skutečnější Johanka, za kterou bych byl ochoten do té války i možná jít (a to říkám jako člověk, který přiznává, že by si raději usekl ukazováček, než by šel do války). Takže se opět jednou ukazuje, že vždycky není lepší potěšení pro ortodoxního lumpa, koukat na vysokorozpočtové spektákly místo na levnější televizní snímky. Rozhodně tedy ne, když je režisérem Duguay.(23.12.2005)

  • - Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)

  • - Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)

  • - Film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Valdštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (Lucas87)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace