Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

CSSML 

všechny recenze uživatele

Leelee Sobieski zahrála sv. Janu z Arku výtečně, ale ze srovnání s Florence Delay nemůže vyjít vítězně. Nevím přesně, co ji chybělo – snad oduševnělost tváře, vnitřní klid či francouzský původ. Rozhodují drobnosti. Samotný film trpí zvláště z zpočátku snahou obsáhnout celý život světice – postavy jsou na jednom místě, vymění si několik vět a následuje další místo. Od poloviny filmu se místa naštěstí střídají už méně. Na filmu je také znát nižší rozpočet. ()

MariusDee 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě se také nevyhnu srovnání s Bessonovou Johankou, ale asi v poněkud jiném světle. Bessonova Johanka měla řadu mínusů, bezesporu. Přesto na mne v konečném důsledku působila mnohem lepším dojmem, než toto televizní zpracování. U tohoto dílka bych ocenil příběh, který je podáván mnohem věrohodněji, bez mysteriózního balastu a pompéznosti Bessonovy verze. Já ale nechtěl vidět historicky věrohodný film, to se raději podívám do literatury nebo na dokumenty. Já chtěl vidět zfilmovanou legendu o Panně Orleánské, a to mi Besson více méně poskytnul. Co mi na tomto snímku vadí, je především jeho skromná typicky televizní výprava. Dále mi vadí české hrady, které byly pro natáčení použity. Na jednu stranu sice patriotsky hřálo, že naše hrady budou známy i v zahraničí, ale divácký prožitek to pro mne dosti sráželo. Prostě mám zafixované, že Pernstějn je jednou Pernštejn a ne nějaký Chinon. Také charakter Johanky byl bezpochyby střízlivěji uchopen, ale tím pro mne ztrácela atraktivitu, navíc Leelee je sice krásná žena, ale její herecký projev mi přišel plochý. Možná trochu nespravedlivě mne toto dílko prostě oslovilo méně. ()

Reklama

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Když se chystal do kin Cameronův vysokorozpočtový Titanic , tak stanice CBS uvedla na televizních obrazovkách svou vlastní (nízkonákladovou) verzi - a tato „laciná" (rozpočet byl 20 milionů dolarů) Johanka se úplnou shodou okolností v tv objevila ve stejnou dobu, kdy mělo do kin dorazit „hollywoodské" (výroba stála 60 mega) zpracování s Millou Jovovich . Jenže zatímco televizní Titanic nesahal tomu oscarovému ani po kotníky, zde je tomu přesně naopak - rozhodnutí Bessona vyobrazit pannu orleánskou jako schizofreničku sice kvituji, ale rozhodně nesouhlasím s jeho pojetím Johanky coby uřvané hysterky. V tomto snímku jsou zjevení svatých prezentována jako skutečná, což mi nevadilo (existenci nějaké vyšší moci nepopírám), samotná Johanka zde pak působí jako ztělesnění pravé „čistoty" , navíc s úžasnými řečnickými schopnostmi (kterými ta reálná dle historiků dozajista oplývala), Leelee Sobieski navíc tuto roli ztvárnila na jedničku, i to upálení jsem oplakal. Výprava a kostýmy také nejsou nejhorší (samozřejmě v rámci nízorozpočtového tv filmu), hudba pak skvěle podkresluje dané scény. Zhlédnutí vřele doporučuji :) ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Byť dávám stejný počet hvězdiček, jako té americké verzi s M. Jovovich v hlavní roli, tento počin se mi líbil trochu méně. Ale přesto jsem z filmu nadšen. Mám podobnou historickou problematiku fakt rád a Johanka je natočena skvěle. Je lehce vidět nízký rozpočet, ale u mě to na pocitu dobrého zážitku neubírá. Protože Johanku s Milou jsem viděl jen asi pár dní před touto, dobře se mi to srovnává. Každá je jinak pojatá, tahle se bere více vážně, což je dobře, ale o to více vyniknou nedostatky. L. Sobieski to zvládla skvěle. Hodně velké překvapení v N. P. Harrisovi. o kterém jsem do HIMYM neměl potuchy... Spokojen a taky potěšen i velkou částí české scenérie. ()

Udet 

všechny recenze uživatele

..tak tohle zpracování je daleko povedenější než to s Milou Jovovich.. ..mnohem věrohodnější, přijatelnější a především prosté přehánění a různých fantazírování.Je zde samozřejmě znát mnohem skromnější rozpočet, ale tady to vlastně ve finále vůbec není na škodu. Rozhodně lze doporučit všem jenž se zajímají o středověkou tematiku, potěší též že značná část filmu se natáčela zde v Česku. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Pro složité kaskadérské scény byli angažováni vyhlášení kaskadéři z České republiky a Slovenska. (Lynette)
  • Původně chtěl štáb natáčet v Maďarsku, ale české lokality se jim zalíbily natolik, že se filmový štáb rozhodl natočit celý film v České republice. Filmování pak probíhalo od prosince roku 1998 do března 1999 ve velmi náročných podmínkách, a to hlavně díky nepříznivému počasí. (Lynette)
  • Režisér Christian Duguay je režisér a zároveň kameraman akčních filmů. Při natáčení bitev sám jezdil na koni a točil. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama