Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (264)

Dont 

všechny recenze uživatele

Skvělý Ryan Gosling v roli mladíka rvoucího se se svým pravým já, se svým původem, svou minulostí, svou vírou, ideály… Některé pasáže byly vynikající, např. scéna z „nápravného“ sezení nebo hádky s učitelem a spolužáky ze školy podávané prostřednictvím flashbacků. Jindy jsem měl ale trochu rozporuplné pocity a úplně mi to do sebe nezapadalo. Občas na mě film působil takovým nedodělaným dojmem, hlavně ve druhé půlce, kdy se děj trochu roztříštil. Ve výsledku jen lepší tři hvězdy, ale určitě netradiční film, byť tahle tematika mě trochu míjí. ()

selviskhed 

všechny recenze uživatele

Židovský chlapec ve škole::"Existuje Midraš, který to podporuje. Můj otec četl knihu Shaloma Spiegela, která říká, že lzák zemřel a byl znovu zrozen." Učitel: "Tenhle Midraš nikdo neuznává". Chlapec:-"Já ano! Já ho uznávám. Ale dobře, řekněme, že Bůh dodal berana. No a co? Jakmile Abrahám zdvihl nůž, bylo to, jako by ho už zabil ve svém srdci. Nikdy na to nemohl zapomenout, stejně jako lzák. Jednu neděli oznámil jeden kněz, že se na faře promítá film "Believer", česky "Svatý boj". No, kdo by se zajímal o film, který se jmenuje "Believer" a promítá se na faře, že? Pak jsem si přečetl oficiální text distributora, v duchu jsem se zasmál, jestli teď církev nastupuje starý KKK styl, představil si jak na projekci na faře dojde jen pár lidí převlečených za strašidla, vduchu se zasmál podruhé a zůstal jsem doma. O to víc mě mrzelo, když jsem zjistil, že takhle nějak měl vypadat film, kvuli kterému Ed Norton tvrdě nabíral hmotu. K té diskuzi tedy - Svatý boj si bez pochyby zaslouží o hvězdu víc než Kult hákového kříže. Mnohem lepší scénář, mnohem lépe napsaná hlavní postava, mnohem přirozenější změna, míň doslovnosti, míň moralizování, mnohem lepší punch line. ()

Reklama

Freemind 

všechny recenze uživatele

Doposud suverénně nejhorší a nejtrapnější pokus o zfilmování neonacistických hnutí - pokud Vás zajímají taková témata, doporučuji Romper Stomper, anebo (nejlépe!) Kult hákového kříže. Zde na tomto filmu je jediným kladem vynikající Ryan Gosling, vše ostatní je břečka a - ačkoli mne dost bolí to říkat - tupá a neumětelská propaganda. Co můžete čekat od filmu, který začíná scénou útoku skinheada na Žida, který - a teď pozor! - je mladý, plachý, hubený student s velkými brýlemi, shrbenými zádíčky a těkavým pohledem, v ruce velkou knihu, kterou by si mohl číst za jízdy metrem. Kdyby to ovšem končilo jen u klišovitosti, mlčím, protože někdy je třeba použít schémata pro podtržení a větší efekt hlavního poslání. Tohle ale není vše - jde totiž o spojení infantilní tendenčnosti s naprostým filmovým začátečnictvím. Děj se stále převaluje z boku na bok, stále se ve zcela bezvýznamných momentech vracejí nesmyslné opakovačky, postavy se chovají naprosto nelogicky, na plátně se objevuje čím dál tím více rádobyherců, přeskoky v ději jsou natočeny až bolestně amatérsky, korunu všemu nasazuje jedna z nejhorších filmových hudeb, co jsem kdy slyšel. Jediným plusíkem a vydařenou scénou je paradoxně samotná pointa. Cíle byly šlechetné, bohužel ty samy o sobě nestačí na to, aby vznikl alespoň průměrný film. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

"Svatý boj" se zprvu zdá být jen dalším z tématické řady, ale není jím, díky několika odlišnostem - nezabývá se ani tak extrémistickým násilím, provázeným provoláváním hesel, jako se zamýšlí nad podstatou budované nenávisti, nad tolerancí "naučenou z televize", nad lidskou touhou po racionalitě a nespoutanosti ducha, nad revoltou proti Bohu i tradicím... Hlavní hrdina není demonstrativním figurantem ukázky z vymývání mozků (od toho jsou tam jiní, nácci, co nevědí, kdo byl Eichmann, to hovoří za vše), ale silnou, i když rozpolcenou osobností, s touhou po živoucí víře, jejíž neuspokojenost ho vhání do náruče opačného extrému, kterým chce zabít židovství v sobě... existuje východisko z této situace? I přes poněkud mělčí propracovanost je "Svatý boj" překvapením, které stojí za znovuzhlédnutí... už jen pro rozbor myšlenek a scénu, kdy při soudem nařízené terapii stojí obětem nacismu za bolestné vzkříšení prožitých urážek, ponížení a neštěstí pár holých lebek a jejich příležitost sejít z cesty nenávisti... a taky pro famózního Ryana Goslinga. ()

petero 

všechny recenze uživatele

I keď film zabŕda do témy ako American History X, Romper Stomper alebo This Is England jeho výpovedná hodnota je dosť na vážkach, no je aj ozvláštnený tým, že Ryan Gosling tu hrá skinheada a pritom je sám židom, ktorý už od mala pochyboval o svojej viere a postupne sa dostáva do situácie kam sa vlastne zaradiť. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu si štáb nemohl dovolit povolení k natáčení a hodně scén tak muselo být natočeno velmi rychle. (Vlado666)
  • Film je volně založen na skutečném příběhu Dana Burrose, člena Americké nacistické strany a newyorské pobočky United Klans of America. Spáchal sebevraždu poté, co ho reportér New York Times odhalil jako Žida. (Homerking)
  • Ač byl snímek oceněn několika věhlasnými cenami (mimo jiné i Cenou poroty ze Sundance festivalu z ledna 2001), tak měl film, kvůli ratingu R a své kontroverznosti, velké problémy s uvedením do distribuce. V kinech se nakonec objevil pouze v New Yorku a to až v květnu 2002. Již dva měsíce předtím byl odvysílán na placeném filmovém kanále Showtime. (DaViD´82)

Reklama

Reklama