Režie:
Wayne KramerScénář:
Wayne KramerKamera:
James WhitakerHudba:
Mark IshamHrají:
Paul Walker, Cameron Bright, Vera Farmiga, Chazz Palminteri, Karel Roden, Johnny Messner, Ivana Milicevic, Alex Neuberger, Michael Cudlitz, Bruce Altman (více)Obsahy(2)
Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (630)
Jeden z mých 4EVER nejoblíbenějších filmů si toto hodnocení zaslouží hlavně díky šílené, ani na vteřinu nezastavující akci (pořád se něco děje!), skvělému soundtracku a výbornému Paulu Walkerovi v hlavní roli. Většího borce v kožené bundě, trousícího drsné hlášky pravidelně prokládané slovíčkem "fuck" aby člověk pohledal. Ten chlápek má herecký talent na to, nahradit v budoucnu největší filmové hvězdy současnosti, kterým momentálně táhne na padesátku/šedesátku - jen kdyby se více snažil a jeho agenti se více oháněli! Zběsilý útěk je Walkerův první, viditelně kvalitní zářez na filmové pažbě, a spousty skvělých rolí má jistě před sebou. Dále pak jako takový veliký bonus film obsahuje jednu specifickou scénku v druhé polovině filmu, kterou můžu vidět podesáté a stejně jsem z ní vyklepanej. I když se v podstatě jedná o takovou fikanou vsuvku - povídku - vloženou do děje, je bezchybná a pocit mrazení při ní nezmizel do konce titulků. Wayne Kramer zplodil nejosobitější, akcí nadupaný snímek nového tisíciletí a já si v hledáčku pečlivě zaměřuji jeho slibnou kariéru. ()
Noční New Jersey, plné temných zákoutí jak v ulicích, tak v relativně přepychových bytech, v režisérském vizuálním fetiši, na který se jen tak nezapomíná. Práce s kamerou, filtrováním a střihem možná v první chvíli připomene Tonyho Scotta, ale Wayne Kramer po pár minutách ještě přitvrdí a ukazuje, že s patnáctimilionovým budgetem a „erkovým“ ratingem se dají dělat divy. Příjemně odvázaný sex, střelba hlava nehlava (doslovně!) a takový koncentrát „fucků“, že na jiné řeči pomalu ani nezbylo místo. Což nebrání v dobře rozehrané dějové partii udělat režisérovi (a scénáristovi v jedné osobě) několik působivých zlomů, takže o napětí a divákův zájem není nouze. A nářky nad konečným vyústěním jsou zcestným výkřikem těch, kteří prostě nejsou schopni akceptovat jistá žánrová pravidla, která však mohla být (jen tak mezi námi) projednou porušena. ()
S pověstí jednoho z nejnevšednějších nářezů posledních let nedošel Running Scared s nenápadně podbízivými klišé zrovna daleko. Nepomáhá ani pomalý rozjezd, kde sice Walker může nadávat jak chce, ale kvůli nedůrazně vyhroceným okolnostem mu to právě moc nevěřím. Ve druhé polovině už naštěstí odhodlaný hlavní hrdina skutečně je v koncích a dá to pocítit i divákovi. Scénář si definitivně přestane brát servítky, představí pár regulérně divných postav a najednou jsem se nestačil divit, kde se vlastně ten příběh zlomil natolik, že mě nevyděsí ani malý kluk s igelitkou utaženou přes hlavu. Celkovému spádu nejvíc pomáhá kamera, moře vizuálních vychytávek a konečně i hlavní hrdina. Na rozdíl od několikrát srovnávaného Cranku tady ale chybí bezvýchodnost od začátku do konce. Třebaže u Stathamova one man show byla podána s mnohem větší nadsázkou, o to víc zase fungovala. ()
Co to je to Running scared? To vám řekne každý, kdo tento film neviděl. Skoro nikdo o něm neslyšel než se na internetu rozběhla docela silná vlna chvály na tento snímek, v kterém vedle Paula Walkera, Karla Rodena září kvalitní adrenalinová ražie Wayna Kramera a jeho zběsilý vizuální styl. Opravdová jízda v barvách, o kterých se vám bude zdát. Málo co se vyrovná hokejovému galapředstavení s hlavním hrdinou Paulem Walkerem místo puku. Kdo neviděl neuvěří jak lehce, jednoduše, přímočaře a skoro zadarmo (něco kolem 17ti milionů dollarů) se dají točit úžasné akční filmy co nesází na hrdinu s třemi černými pásy. ()
Anzore! John Wayne byl buzík!..... Maximálny pretlak vulgarizmov, drsnosti, štýlovosti, brutality, vizuálnych nápadov, šialene rýchleho strihu a množstva dejových zvratov. Do bodky sa tu napĺňa fráza - menej je niekedy viac. P.S.: Ten happy záver sa sem po predošlých prehnane brutálnych minútach absolútne nehodil. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (20)
- Film se točil i v Praze, jež se musela tvářit Americky. Autobusové nádraží Florenc se například proměnilo v americké přelepením nápisů na cedulích. (Siriuss)
- V závěru filmu pasák Lester (David Warshofsky) zvedne zbraň a řekne: "Say hello to my little friend," stejně jako Tony Montana (Al Pacino) ve snímku Zjizvená tvář (1983). (Ignus.cz)
- Režisér Wayne Kramer byl příjemně překvapen, že film dostal od MPAA hned na první pokus označení R místo NC-17, které očekával. (Othello)
Reklama