Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CheGuevara
    ***

    Mám obrovskou radost z toho, jak většina dětských herců profesně "vyrostla". Radcliffe je už od pátého dílo opravdovým hrdinou. Felton jako Malfoy dokazuje, že o charizmatickém záporákovi nerozhoduje věk. A z Ruperta Grinta se stal bezmála tahoun celé šestky. Jen ta Emma Watson je dřevo k pohledání. K čemu to všechno, když dotyční herci vlastně ani nemají co hrát. Tvůrci příběh zamkli do tajemné komnaty a někde ztratili klíč. A v závěru, kdy film získává opravdový drajv a šťávu, mě tak čekal jenom dlouhý a zklamaný povzdech: "A takový opravdu nemohl být celý film?".(29.7.2009)

  • Shit
    ***

    Tak a mám za sebou další díl, už ani nevim kolikátej to je, ale pořád nic moc, nevim jestli jsem proti tomu fakt tak zaujatej nebo co, ale prostě mi to nepřijde vůbec dobrý. Sice to má pěknou vizuální stránku, to rozhodně, ale ten zbytek? 2 a půl hodiny nudnejch keců, nic víc, teda vlastně jo, ještě tam Harry Potter pobíhal a dělal, že řeší hrozně důležitý věci, sice furt nic neumí, ale stejně je to nejdůležitější postava na světě a vedle toho se odehrávaj nějaký prapodivný první lásky. Jinak Radcliffe tradiční prkno a čim je starší tim vypadá hůř, Rupert Grint už taky moc vtipnej neni a Emma Watson tam pomalu ale jistě začíná být na nic, když k tomu ještě připočtu několikero trapných scén, tak bych nejradši šel pod 3*, ale vzhledem k tomu, že minulej díl byl, co se týče stupidit, horší, tak přimhouřim oko.(16.10.2009)

  • DaViD´82
    ****

    Vezmu-li v úvahu, že Yates dokázal z nejzbytečnější části předlohy vytáhnout něco, co dojíždí právě "pouze" na onu zbytečnost (aka nulovou dějovost), tak mi nezbývá než se těšit na adaptaci sedmé části, která už by snad konečně mohla aspirovat i na sesazení Cuarónova příspěvku z pozice nejlepší filmové adaptace Jindry Hrnčíře.(20.7.2009)

  • Lavran
    **

    Nejzbytečnější a nejhorší předloha = nejnudnější a nejhorší filmová adaptace. Akorát podle pravidel fair play. Už ve knize byla zápletka doslova vycucaná z prstu (Rowlingová ji v zásadě okopírovala podle Tajemné komnaty), ale teprve zde dostává ten pravý, magický kopanec do (dračích) koulí. Zcela nesmyslně je na sebe vrstvena jedna postradatelná scéna za druhou (milostné vrkání adolescentů), zcela nepochopitelně jsou protahovány na nejzazší mez únosnosti a trapnosti (totéž) a opravdové příběhové "háčky", zásadní momenty potterovské ságy a zajímavé motivy (nesoucí napětí) kompletně chybí nebo mají jen minimální operační prostor (např. Voldemortovo mládí a viteály, Smrtijedi na hradě, smrt jedné z hlavních postav, Princova identita etc.). Navíc jsem se musel škodolivě uchechtávat nad naivností a strojeností řady dialogů (ještě vyhroceno dabingem) a účelovostí v exploataci postav. Scénáristická bezradnost z toho čiší na sto honů. Naopak jsem si velmi užíval tendence evropského uměleckého filmu, které se Yatesovi povedlo propašovat do struktury jinak relativně čistého stylu, řemeslně-technickou preciznost (kamera, svícení, hudba) a ponurou atmosféru; ačkoli tentokrát nepramení z tušené přítomnosti abstraktního (a tím děsivějšího) Zla v pozadí, ale z prostředí. Pokud jde o akční scény, tak - vyjma dění v jeskyni - jsou zcela neopodstatněné vyprávěním a na efekt (famfrpál nezahrnuji). Místo skutečné injekce adrenalinu tak divák dostává jakési placebo, které má v ideálním případě (tj. u diváka nekritického) zapůsobit tak, že zamaskuje chabost a vycpávkovost předlohy, která postavy ani jádro příběhu nikam neposouvá. Ale třebaže všechna ta kritika vyznívá jako jedna z kleteb, které se nepromíjejí, zklamaný určitě nejsem. Ze zaslepeného fanouška knih, pro kterého je Jindra Hrnčíř nedotknutelný fetiš, jsem už dávno vyrostl, tudíž mi nedělá potíž s maximální objektivitou uznat, že na nekvalitní předloze, která nepřesahuje rámec vykonstruovaného překlenováku, intermezza, zatajeného dechu před "grandiózním" finále, se výrazně stavět nedá. Ani tak dobrý režisér, jakým Yates bezesporu je, nevykouzlí ze vzduchoprázdna korunovační klenot. Tím by koneckonců mohla a měla být sedmička...(18.7.2009)

  • kiddo
    *****

    Tento komentář je nesourodou sbírkou subjektivních nevyargumentovaných dojmů, a nemá tudíž šanci být komukoli k užitku, neboť, jak známo, emoce se na druhou osobu přenést nedají (pokud ovšem nejste génius jménem David Yates). Ke Cuarónovi to může být trochu nefér, protože bez jeho odvahy změnit ráz celé série by něco takového nebylo možné, ale HP6 je doposavad nejlepším Potterem a Yates je nejlepší potterovský režisér. Co se nepodařilo Columbusovi, Cuarónovi ani Yatesovi v jeho prvním filmu, to se podařilo tady a já konečně vzala filmový potterovský svět za vlastní a vplula do něj. Tento díl nicméně nemá šanci uspokojit pravého fanouška (pravým fanouškem jsou míněni lidé, kteří pořádají demonstrace, když postava vejde do místnosti oblečená jinak, než stojí v knize, a jim podobná hovada). Pozměňuje se, vkládá se, škrtá se, přepisuje se, a to vskutku HODNĚ. Popravdě, říct, že tenhle díl se v detailech a provedení příběhu odlišuje od předlohy zatím nejvíc, nepovažuju za nikterak přehnané (samozřejmě, podstatný je výsledný dojem, který je stejný jako v knize, ale to zblblému puntičkáři nevysvětlíte). HP6 porušuje zavedené pravidlo, a sice že dle špatné předlohy (nejhorší díl jinak vynikající série) nelze natočit dobrý film – Princ dvojí krve je vynikající právě proto, že se knihy zas tak moc nedrží a veškerou obsahovou telenovelovitou a špatně napsanou vatu obětuje totálnímu režisérskému orgasmu; je škoda, že tenhle film se nachází až skoro na konci série, neb ti, které by mohl právě kvůli režisérskému umu nejvíce oslovit, se jakožto nefanoušci pěti předchozími filmy asi prokousávat nebudou. „Dětští“ herci jsou výborní, a to bez jakýchkoli chápavých ohledů z mé strany – jejich výkony prostě obstojí samy o sobě a já se tímto omlouvám Emmě Watsonové, že jsem ji kdy nazvala hereckou neschopou (ta slečna prostě umí, pokud má za zadkem správného režiséra). I další postavy (Brumbál, Snape, McGonagallová) díky režijnímu vedení a menší zaměřenosti na nepodstatné detaily nabývají hloubky a jejich vztahy se poprvé výrazně rýsují a působí přesvědčivě. Změny dostála i kamera a kompozice, neb předchozí protivné scény, v kterých stojí jedna postava v popředí a další strnule hluboko v záběru zírají, ustupují kameře zaměřené na herce a jejich pohyb, a záběry tak získávají nebývalou dynamiku. Při představě sedmičkových orgií, které mě za pouhý rok a půl (haúúúúú) čekají, se už teď klepu nedočkavostí, neb vězte, že v osobě Davida Yatese nám roste někdo, o kom se bude ještě hodně mluvit (původní poznámka o budoucím oskarovém režisérovi po zralé úvaze odstraněna, neb by mě Silas mohl něčím praštit).(16.7.2009)

  • - Spoiler: Režisér a skladatel se několik měsíců společně pokoušeli vytvořit specifickou "Fénixovu píseň" pro scénu, kde Fawkes opouští Bradavice tak, aby to bylo věrné knize. Složili několik verzí a otestovali je, až to nakonec vzdali a dohodli se, že na konci filmu použijí základní téma Harryho Pottera. (HappySmile)

  • - Do některých kin doručeno pod falešným názvem "Candlelit". (HappySmile)

  • - Bill Nighy si chtěl zahrát Rufuse Brouska, nicméně v tomto díle pro tuto postavu nebylo místo. Nakonec ale bylo rozhodnuto, že v sedmém dílu si Brouska opravdu zahraje. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace