Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Galadriel
    ****

    Po druhém shlédnutí (relativně krátce - cca 2 měsíce - po několikátém přečtení knihy), tentokrát s titulkami, takže konečně mě nerušil ten příšerný český dabing, musím říct, že největší a téměř jedinou slabinou filmu je bezesporu scénář. Z Rona dělá naprostého blbce a kromě Harryho a Křiklana vlastně žádná postava nedostává moc prostoru a o nějakém vývoji nebo snad charakteru se tu nedá vůbec mluvit. Každý se tam jen mihne, aby se ukázal, spousta věcí se jen nakousne a hned je střih někam úplně jinam, všechno je takové nedotažené, místy i dost samoúčelné (zničení Milennium Bridge apod.). Přitom oproti knize přibylo pár naprosto zbytečných scén na efekt (místo nesmyslné honičky v polích a zničení Doupěte by možná nebylo od věci natočit závěrečnou bitku v Bradavicích, která zde ve filmu prakticky chybí). Přesto si tenhle díl dokázal udržet některá pozitiva, která David Yates přinesl už do minulého - hutnou a značně temnou atmosféru, působivou kameru a definitivní přeměnu pohádky pro děti na poctivé fantasy, které kvalitativně stále přes všechny moje výtky ke scénáři převyšuje většinu konkurenční žánrové tvorby. Takže dávám s hodně přivřenýma očima 4* a budu doufat, že se závěrečný dvojdíl povede o hodně líp.(2.2.2010)

  • tron
    ***

    „Často sa rozprávam sám so sebou. Je to mimoriadne užitočné.“ Komentár, písaný v januári 2010, obsahuje spoilery (plus bude VEĽMI neaktuálny po DAROCH SMRTI). Na začiatok ďakujem Anete Čižmárikovej, že ako jediná na Zemi našla odvahu splniť moju prosbu a s tým, že som plnoletý, svojprávny a zodpovedný za svoje činy, mi detailne ozrejmila, ako to v skutočnosti bolo so Snapeovým zavraždením Dumbledorea. To zo Snapea robí najlepšiu postavu ságy. Bohužiaľ, budem za sviňu a udelím len 60%. Nie kvôli tomu, že by technická stránka bola zlá. Naopak, mnohé obrázky som si doma na prehrávači zastavil a obdivoval ich krásu, povedal by som, že tento film nekameroval kameraman, ale maliar. Takisto vyjadrovať sa negatívne na margo hercov, ako sú Michael Gambon či Alan Rickman, by zaváňalo blbosťou. Prečo teda „len“ 60%, keď doterajším filmovým potterovkám som dal 80% (OHNIVEJ ČAŠI IOO%)? Lebo ma to nudilo. Lebo to nemalo dej. Lebo dostali miniatúrny priestor David Thewlis, Robbie Coltrane a Maggie Smithová. Lebo sa mi nepáčila Helena Bonham Carterová. Najviac ma ale zaskočila slabá nová postava. Po Kennethovi Branaghovi, Davidovi Thewlisovi a Brendanovi Gleesonovi som čakal, akú bombu Jim Broadbent predvedie, ale nebolo to ono. Film mi bohužiaľ pripadal iba ako „prostredná výplň“, povinná prestávka, vyplývajúca zo zákona. Mrzí ma to. Prepáčte. Viac v mojej recenzii.(23.2.2010)

  • Cival
    ***

    Vlastně se hrozně těším až Yates Pottera dotočí a zkusí něco vlastního, podle svižnějšího scénáře, který nebude tak často poklonkovat knize (a stejně ji musí leckdy bolestivě redukovat). Režisér je to totiž vynikající a vrcholné momenty série jsou v jeho podání opravdu... vrcholné. 70% a škoda, že školnímu roku vévodí vata.(9.7.2009)

  • kiddo
    *****

    Tento komentář je nesourodou sbírkou subjektivních nevyargumentovaných dojmů, a nemá tudíž šanci být komukoli k užitku, neboť, jak známo, emoce se na druhou osobu přenést nedají (pokud ovšem nejste génius jménem David Yates). Ke Cuarónovi to může být trochu nefér, protože bez jeho odvahy změnit ráz celé série by něco takového nebylo možné, ale HP6 je doposavad nejlepším Potterem a Yates je nejlepší potterovský režisér. Co se nepodařilo Columbusovi, Cuarónovi ani Yatesovi v jeho prvním filmu, to se podařilo tady a já konečně vzala filmový potterovský svět za vlastní a vplula do něj. Tento díl nicméně nemá šanci uspokojit pravého fanouška (pravým fanouškem jsou míněni lidé, kteří pořádají demonstrace, když postava vejde do místnosti oblečená jinak, než stojí v knize, a jim podobná hovada). Pozměňuje se, vkládá se, škrtá se, přepisuje se, a to vskutku HODNĚ. Popravdě, říct, že tenhle díl se v detailech a provedení příběhu odlišuje od předlohy zatím nejvíc, nepovažuju za nikterak přehnané (samozřejmě, podstatný je výsledný dojem, který je stejný jako v knize, ale to zblblému puntičkáři nevysvětlíte). HP6 porušuje zavedené pravidlo, a sice že dle špatné předlohy (nejhorší díl jinak vynikající série) nelze natočit dobrý film – Princ dvojí krve je vynikající právě proto, že se knihy zas tak moc nedrží a veškerou obsahovou telenovelovitou a špatně napsanou vatu obětuje totálnímu režisérskému orgasmu; je škoda, že tenhle film se nachází až skoro na konci série, neb ti, které by mohl právě kvůli režisérskému umu nejvíce oslovit, se jakožto nefanoušci pěti předchozími filmy asi prokousávat nebudou. „Dětští“ herci jsou výborní, a to bez jakýchkoli chápavých ohledů z mé strany – jejich výkony prostě obstojí samy o sobě a já se tímto omlouvám Emmě Watsonové, že jsem ji kdy nazvala hereckou neschopou (ta slečna prostě umí, pokud má za zadkem správného režiséra). I další postavy (Brumbál, Snape, McGonagallová) díky režijnímu vedení a menší zaměřenosti na nepodstatné detaily nabývají hloubky a jejich vztahy se poprvé výrazně rýsují a působí přesvědčivě. Změny dostála i kamera a kompozice, neb předchozí protivné scény, v kterých stojí jedna postava v popředí a další strnule hluboko v záběru zírají, ustupují kameře zaměřené na herce a jejich pohyb, a záběry tak získávají nebývalou dynamiku. Při představě sedmičkových orgií, které mě za pouhý rok a půl (haúúúúú) čekají, se už teď klepu nedočkavostí, neb vězte, že v osobě Davida Yatese nám roste někdo, o kom se bude ještě hodně mluvit (původní poznámka o budoucím oskarovém režisérovi po zralé úvaze odstraněna, neb by mě Silas mohl něčím praštit).(16.7.2009)

  • Nathalie
    ****

    Večerní sova všem čarodějům a ostatním kouzelným tvorům: mudlovi Davidu Yatesovi byla znovu udělena cena za černou filmovou magii. Princ dvojí krve potvrzuje, že když se spojí opojné vizuální kejklířství plné novinových průletů, vertigoefektů a čarovných destrukcí- a působivé filmové vyprávění, není tak důležité, že scenáristicky jde v podstatě jen o předtakt k velkému dějství a že půdorys tvoří výlety do minulosti a romantické mnohoúhelníky. Verbální komika, nonverbální romantika a silný tah na branku zkrátka dají zapomenout, že tentokrát se přímý střet s Voldemortem nekoná. Je jen škoda, že k prostřihání hustých literárních madam JKR nebyl přizván někdo lepší než Kloves, protože například viteály a Voldemortovo dětství je upozaděno na úkor zbytečných scén jako je ta s monstrpavoukem a divácky nejvděčnější postavy jako Lenka Střelenka a Snape mají málo prostoru. Minimálně pro nás, fanoušky knižní verze, tím film oproti pětce ztrácí cenné body, ale Yates dokáže odfláknutou práci vyrovnat- brilantně si poradil s nováčky, mezi kterými exceluje Broadbent coby sběrač-profesor Křiklan a samozřejmě parádně slizký konkurent Rona v brance i v lásce, výborně zvládl přepínat kontrasty mezi shakespearovskou temnotou a osudovostí (postava Draca Malfoye je opravdu hamletovská) a komediálními cukrbliky. Komentář jest provizorní, protože vzhledem k výrazně slabšímu nadabování /zejména "zfetovaný" Kotek je jak kletba Cruciatus/ s konečným verdiktem počkám na titulky.(9.7.2009)

  • - Noční scény se natáčely ve vesnici Lacock po dobu tří nocí od 25. do 28. října 2007, a to od 5 hodin odpoledne do 5 hodin ráno. Obyvatelé ulice Lacock Abbey byli požádáni, aby svá okna zakryli tmavými závěsy. (HappySmile)

  • - Architekt Stuart Craig zvolil pro vnější vchod do jeskyně přes 200 metrů vysoké Moherské útesy, nacházející se na západním pobřeží Irska. (ricky4)

  • - Bob Hoskins byl původně zvažován do role profesora Křiklana. Jim Broadbent se k filmu připojil poté, co dotočil Indianu Jonese a tajemství křišťálové lebky (2008). (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace