Reklama

Reklama

Life on Mars

(seriál)
Krimi / Drama / Mysteriózní
Velká Británie, (2006–2007), 16 h (Minutáž: 60 min)

Hudba:

Edmund Butt

Hrají:

John Simm, Philip Glenister, Liz White, Dean Andrews, Joanne Froggatt, Archie Panjabi, Lee Ingleby, Stephanie Jacobsen, William Matheson, Kevin McNally (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Obsahy(1)

DCI Sam Tyler (John Simm) je schopný manchesterský kriminalista. Při pronásledování podezřelého se dostane do těžké dopravní nehody a upadne do bezvědomí. Tyler se probírá zmatený, s nejasnými vzpomínkami a s hrůzou zjišťuje, že se nachází v roce 1973. Už není DCI, ale pouze inspektor, a zrovna byl přeložen na jiné manchesterské policejní oddělení. Zde se potkává s další ústřední postavou seriálu, svým šéfem, DCI Genem Huntem (Philip Glenister). Hunt neboli "Guv" je typem drsného pouličního policajta, tedy přesným opakem "moderního" Sama Tylera. Sam netuší, proč se ocitl v 70. letech. Je snad v komatu a žije v nějakém zvláštním snu? Nebo cestoval časem do minulosti? Bude na to muset přijít, jinak se nedokáže vrátit zpět. Ale o čem LIFE ON MARS doopravdy je? Je o prolnutí současnosti a minulosti. Na jedné straně Sam Tyler, policista 21. století, znalý moderních vyšetřovacích postupů. Na druhé Gene Hunter, starý dobrý pouliční polda, který z vás klidně vymlátí duši, aby dostal svou odpověď. Současnost i minulost v kvalitní krimi s mírným nádechem tajemna, to je LIFE ON MARS. Zatím byly natočeny dvě série po osmi epizodách. LOM je také vítězem BAFTY a několika mezinárodních cen. (Sowa)

(více)

Recenze (122)

strifer 

všechny recenze uživatele

Vynikající seriál netypicky kombinující starou (Profesionálové, Miami Vice) a novou (CSI, Myšlenky zločince) školu policejních thrillerů a detektivek. Neotřelý nápad s "cestováním v čase" a s tím spojené peripetie trochu převyšují samotný obsah, který je chvílemi dost předvídatelný, nicméně v celkovém hodnocení neváhám dát 5*, už jen díky charizmatickému Philipu Glenisterovi. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Párkrát mě napadlo, co by se stalo, kdy k nám do současnosti propadli nějakou dírou v čase husiti. Co by říkali na své potomky, jak by se k nám chovali a jak zase my k nim? Myslím, že by to byla jedna velká mela. ____ Autoři seriálu do takových extrémů nešli, hrdinu přesunuli jen zhruba o 40 let zpátky, přesto je to, jako by se ocitnul v jiném světě. Na jednu stranu je všechno jednodušší: kouří se všude, chlastá se v práci, není nutné čekat na soudní povolení k prohlídce nebo zatčení. Na druhou stranu je všechno podřízené bílému muži v mocenském postavení, zde policistům. Ostatní nemají moc práva k odvolání: ženy, černoši, Irové, násilí je běžnou součástí života. Ta doba byla jiná, zejména proto, že nikoho moc nenapadlo, že všichni by měli mít stejná práva. Podívat se do těch časů? Jistě. Zůstat v nich? Ani náhodou! _____ Seriál mi připadal nostalgický právě touhou po tom, aby muži zase mohli být pravými muži. Těmi, kteří jsou macho a rozhodují. Jakoby takoví mohli být jen v nerovných podmínkách, které jim dávají všemožné výhody. A dneska už jim to proto moc nejde. _____ Seriál nabízí výborný nápad, který umožňuje rozehrát přemýšlivé i humorné momenty, solidní detektivní příběhy – často související s dobou, protože dnes už by se takové věci z různých důvodů neděly (zato se dějí jiné) – jsou to takové retrozločiny. A taky sledujeme zrání hlavního hrdiny, kterého skvěle zahrál John Simm. Z nudného ouřady se postupně vyloupne tvrďák, kterému u žen pomáhá, že má přece jenom lepší výchovu z moderní doby než jeho dost buranští kolegové. I když přiznávám, že pro jeho obhroublého přímočarého šéfa, taky skvěle zahraná role Phlilipem Glenisterem, jsem měla jistou zvrácenou slabost. ()

Reklama

Klenotka 

všechny recenze uživatele

Nikdy v životě se mi u žádného seriálu nestalo, abych po konci posledního dílu zůstala koukat na obrazovku s otevřenou pusou a deset minut přemýšlela, co se vlastně stalo. Nepopsatelně geniální seriál, se skvělými herci a výborným soundtrackem. John Simm a Philip Glenister si se svým úplně odlišným stylem herectví perfektně sednou, a dobře se doplňují. Hudba ze 70. let, přesně vybraná pro různé situace a epizody, a s písní Life on Mars prolínající se celým seriálem, která se nedá dostat z hlavy ani dny po dokoukání posledního dílu. Nemluvě o tom, že při opakovaném shlédnutí se dají objevit paralely mezi prvním a posledním dílem, či najít další detaily a odkazy. Dokonalé P.S. - Americký remake je zlo. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Brilantní série s šestihvězdičkovým závěrečným dílem, který budu rozdýchávat ještě dlouho. Neuvěřitelně nápaditá hra s formátem kriminálního seriálu, který ve finále přesahuje mnohem dál než byste čekali. Krása. P.S. Vřele doporučuji minimálně stejně zdařilé volné pokračování Ashes To Ashes. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Na túto britskú sériu som sa tešil. Bohužiaľ do bodky musím súhlasiť s užívateľom EricNor ("očekával jsem hodně a moc jsem toho nedostal"). Ale úplne najviac ma rozosmiali tie PLKY o tom, že LOM je nenadabovateľný. HA HA Ja si dovolím tvrdiť, že keď sa to dostane trebárs na ČT (podobne ako HUSTLE), tak to bude minimálne o triedu zábavnejšie ako v origináli. Teraz sa chystám na ASHES TO ASHES, tak uvidím čo to bude za zázrak. (29.12.2008) ()

Galerie (71)

Zajímavosti (8)

  • Mars v názvu seriálu odkazuje na odcizenost života několik dekád v minulosti, která téměř připomíná život na jiné planetě a také je to fiktivní zkratka: Metropolitan Accountability and Reconciliation Strategy (8. epizoda 2. série, 23 min. 27 sec.), což měla být operace plánující reorganizaci divize, která by modernizovala stávající CID. (ČSFD)
  • Od prvního dne, kdy Sam Tyler (John Simm) vkročí na stanici CID vedenou v roce 1973 DCI Genem "Guvem" Huntem (Philip Glenister), se všeobecně rozumí, že sem byl přeložen z Hyde. Jde o město v Manchesteru a rovněž o narážku na nevypočitatelné alter ego z románu "Podivný případ dr. Jekylla a pana Hyda" spisovatele Roberta Louise Stevensona. (ČSFD)
  • V 7. minutě, když se rádio samo přeladí, v něm můžeme slyšet skladbu „Disco 2000“ od britské kapely Pulp z roku 1995. (Trajektt)

Reklama

Reklama