Reklama

Reklama

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 087)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je film Nevinná v bleděmodrým. Jen s tím rozdílem, že Nevinná je mladej film přímočaře uhánějící do finále, kdežto Tři dny ke svobodě je spíš usedlejší filmeček, která má na všechno dost času a nikam se nežene. V první části je to spíš o filmařině a hereckých výkonech. Rejža hodně lpí na tom, nám představit Russella jako milujícího tátu i manžela, naprosto neschopnýho nějaký tvrdý a rychlý akce a to se mu podařilo dokonale. Spíš bych totiž uvěřil tomu že Russell umí uvařit svíčkovou a uplést prošívanou vestičku s vzorky srnek než že by dokázal dát někomu ránu. Velkou zásluhu na tom má samozřejmě samotný Russell, který zde dostává víc prostoru než má anorektička v posteli. On vůbec herecký výkon Russella je zážitek, milující táta a současně chvilkový ranař, dvě různé herecké polohy a obě mu v jednom jediným filmu uvěříte. To fakt klobouk dolů. Naopak klobouk na hlavě pokud jde o důvěryhodnost plánu a následnou realizaci, moc mě film nepřesvědčil, ale čert to vem, protože akční část filmu stojí za to. Auto honička má v sobě víc adrenalinu než kdejakej akční bijásek a musí být v nominaci na ceny Taurus i kdyby nechtěla. Nejvíc se mě však líbila scéna, kdy Elizabeth chytne Russella za ruku a řekne "tohle zvládnu já" a pak následuje krátký záběr jak se Russellovi třese ruka. Připadalo mě to hrozně reálné, protože i ten nejchlapovičtější chlap musí mít svůj stres strop. Možná nepatrná scéna v gejzíru těch velkých, ale na moje hodnocení měla velmi podstatný vliv. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Skvělá akční jízda na inzulinu. Haggis točí autorské filmy - píše k nim scénář a ještě je produkuje. Je vidět, že to má pod palcem a studia ho nenutí ke kompromisům. Tři dny jsou však remakem a to nečekaně vtipným - hlavně ironické rozhovory manželů, které později odlehčují napjatou situaci při návštěvách ve vězení./// Musím konstatovat, že Crowe už se nám definitivně zakulatil, zpáprdovatěl, ale kupodivu mu role skvěle sedí. Naprosto mu věříte jeho oddanost rodině./// Film trochu připomene Na hraně temnoty a Gibsonovo odhodlání získat spravedlnost a co se týče změnu charakteru podobají Tři dny se lehce Ctihodnému občanovi Butlerovi, který se před ničím nezastavil. Taťka John je však spořádaný učitel a dělá mu problém ze zbraně skutečně vystřelit. A spíše než na Dextera si hraje na nevinného otce, co pravidelně chodí se synem na hřiště, ale..:)/// Haggis tentokrát nenabízí vážná témata, drží se spíše hesla „zoufalá situace si žádá zoufalé řešení“. A tak se z filmu stává Prison break. John si na zeď nalepí mapu města, fotky… No však to znáte. U jeho plánování se ale pobavíte, např. když sleduje videa na netu, jak vyrobit zlodějský klíč, kupuje si drogy, jen aby zjistil, kdo mu udělá falešné pasy a hledá s obyčejným digitálem skulinu, jak proniknout do věznice./// Zhruba po hodině se stává film drsným akčňákem, díky čemuž zapomenete na poněkud vlažnou první část. Honička v nemocničních výtazích je výbornou demonstrací skvělé kamery a svižného střihu. Haggins nás nenechá vydechnout ani na chvíli - až si totiž budete myslet, že je klid, způsobí vám menší infarkt myokardu. A když to vypadá, že film už končí, přichází další drama na letišti. Crowe podává nadstandardní výkon, takže bez újmy přetrpíte nasládlé scény. A místy se do toho možná tak ponoříte, takže až někdy na ulici uvidíte Prius, popřemýšlíte, čí asi tak je:). Škoda, že Neeson nedostal víc prostoru. Potěšila mě A. Hindsová (bachařka z Prison breaku, uklízečka z Weeds), která dokázala, že umí i vážné role./// Tři dny zbývají ke svobodě Lary. Není to však film, kde by čas nemilosrdně odpočítávaly hodiny. Na ně se možná v první části podíváte vy, protože Haggis předkládá poměrně rozvláčný scénář a pomalé tempo, nahrává tomu i jemná Elfmanova hudba. Potom si režisér však uvědomí, co chce, a přepne do akčního módu a vy se připoutejte, ať při té jízdě nevyletíte ven! ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Solidní útěkový thriller složený ze dvou rozdílných částí. Russellovi zatknou a odsoudí manželku na doživotí za vraždu (kterou spáchala / nespáchala?), on se rozhodne dostat ji ven - mimosoudní cestou. V první (delší) části sledujeme plánování útěku, v části druhé pak jeho provedení. Velikým plusem je scénář, jenž v plánovací části neukáže zdaleka všechny karty, takže divákovi se onen plán vyjeví až při jeho realizaci, což je v podobných filmech dost nevídaný přístup. Samotný útěk je natočen velice svižně a napínavě, bohužel při velkém WTF momentu na dálnici film získané tempo ztrácí a do úplného finále dojede tak na půl plynu. Doslov je pak ryze zbytečný (a možná i kontraproduktivní). I přes ne zcela uspokojivý závěr ve mně ale pocit ze zhlédnutí "fajn žánrové oddychovky" přetrval. 7/10 PS: Ten plakát složený z fotografií je hodně cool. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ale áno, Minkovi sa toto páčilo. Originál som ešte nevidel (napravím), ale pokiaľ je čo vylepšovať, tak prečo nie. Navyše Haggis je ten typ puntičkárskeho režiséra, ktorý si sám napíše scenár, takže s prehľadom a spokojne si kočíruje svoj vlastný koč, ktorý drží pevne v rukách. Herecká chémia stopercentná, napätie graduje každou minútou, zvraty fungovali na jednotku a miestami som naozaj netušil ako sa to celé skončí a vždy to bolo naopak a vždy to dávalo zmysel. V celkovom dojme ma trošku ma brzdila dĺžka - mohlo to byť trošku kratšie a svižnejšie. 85%. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Překvapivě dobrý a napínavý krimi thriller s vynikajícím Russellem Crowem. V podstatě jde o klasické sociální schéma, kdy je manžel(ka) obžalován(a) z vraždy a zbytek rodiny se s touto situací vyrovnává. Film je také o hledání hranic, které naprosto normální smrtelníci bez výjimečných schopností dokáží prolomit. Co film činí velmi osvěžujícím, je určité napětí, kdy si v podstatě až do úplného závěru nejste jisti, jak příběh skončí. Co ho naopak sráží, je až doslovné (melodramatické) vysvětlení a přílišný důraz na ukončení všech dějových liníí (vyšetřovatelé/prarodiče/hlavní postavy). ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Poštovní směrovací číslo 15909, které se ve filmu objevuje, náleží Johnstownu v Pennsylvanii, nikoliv Pittsburghu, ve kterém se příběh odehrává. (Geralt z Rivie)
  • Město Pittsburgh povolilo štábu natáčet v metru každý den dvě hodiny. Dokonce mu dalo k dispozici vlastní kolej. (Gastovski)
  • Paul Haggis si vybral Pittsburgh ako hlavné miesto, pretože chcel miesto, ktoré bolo relatívne blízko kanadských hraníc, pričom usúdil, že by to bola logická destinácia pre niekoho, kto vytrhne svoju manželku z väzenia. Chcel tiež, aby miesto bolo filmovo menej známe ako New York alebo Chicago. (Arsenal83)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama