poster

Zátah: Vykoupení

  • Česko

    Zátah

  • Indonésie

    Serbuan Maut

  • Francie

    The Raid

  • Francie

    Le commando

  • USA

    The Raid: Redemption

  • Slovensko

    Prepadovka

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Raid

Akční / Krimi / Thriller

Indonésie / Francie / USA, 2011, 101 min (SE: 102 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    *****

    Adrenalinová pecka, která hormony provětrá jak nic jinýho. Přímočarej agresivní náhul, jenž šikovně leze po videoherních levelech nahoru, střídá prostředí i bojové techniky, a vrcholí neortodoxní bitkou na hranici fyzických možností (ale divákových!). Lahůdka přesycená živelností, žánrový absolutno.(11.9.2012)

  • novoten
    ****

    Útok čirého fyzična, kterému nejvíc škodí jeho vlastní aura. Se značkou "akční podívaná roku" nebo dokonce desetiletí přichází zcela automaticky očekávání, že se z Raid vyklube něco víc než krvavá mlátička. Nevyklube a není to potřeba. V katalogu indonéských fatalit mi vařící adrenalin nejvíc stupňoval zdánlivě nenápadný, ale o to smrtonosnější Mad Dog Yayan Ruhian. Jeho hlavní představení, ve kterém se od gumových skoků, kliček a vývrtek postupně přechází ke sbírání posledního zbytku sil k co nejtvrdší ráně, doslova bere dech.(18.12.2014)

  • FlyBoy
    ****

    Nadupaná akčná jazda konštantne porušujúca fyzikálne zákony, testujúca žánrové limity a nastolujúca nový poriadok. Príbeh či toľko opomínaná logika nie sú dôležité; nie pri priamočiarej indonézskej šlahanici, ktorá skôr kladie dôraz na onu - už nespočetne krát vyzdvihovanú - choreografiu a obratné využívanie videoherných prvkov. Séria "Ong-Bak" reprezentuje krásu pohybu a akrobatiky v rytme a súznení bojových techník (prevažne) Muay Thai/Muay Boran, trilógia "Ip Man" čerpá z filozofie Wing Chun a na jej pôdoryse rozohráva epickú symfóniu sústredených bitiek konfrontovaných s daným historickým kontextom, no a "Serbuan Maut" možno považovať za potencionálne nový, nastávajúci fenomén z oblasti Pencak Silat, ktorý základnú metodiku boja posúva do svojho pokročilého štádia, kde sa už úplne rezignuje na akékoľvek obmedzenia a slovo dostávajú pištole, samopaly, mačety, háky, nože a spôsob ich použitia a eliminovania. Hrdina volí stratégiu útoku/obrany podľa toho kde sa zrovna nachádza, čo má práve po ruke a s kým má čo dočinenia; tento pečlivo a pohotovo rozvrhnutý proces tiež patrí medzi ďalšie cenné devízy snímku.(27.8.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Neumím v pohodlném limitu jedné sekundy někomu šlápnout na kuří oko, prolomit mu koleno, otestovat tvrdost jeho pohlavního ústrojí, vyzkoušet pružnost žeber, zlomit mu obě ruce a nakonec mu třikrát prostřelit hlavu. Jenže v jakartských panelácích to umí kdekdo, takže jsem pevně rozhodnut, že podobné rozebírání lidí budu raději sledovat na obrazovce než osobně na dovolené. Zátah je zkrátka solidní masakr, ale já jsem tak nějak doufal, že se při něm budu bavit o něco víc. Takže ta čtvrtá hvězka je spíš poděkováním za to, že jsem se bez problémů orientoval v postavách, ač mi v civilním životě činí neskutečné problémy rozeznat Nguyen Van Loie od Anh Tuan Phama.(21.1.2013)

  • flanker.27
    ****

    "Takovouhle akci by vymyslel snad jenom Mickey Mouse. - Mickey Mouse? To by nenapadlo ani Rampu!" Mít to aspoň trochu týmovej charakter, promyšlenou taktiku policejní zásahovky a o něco víc střelnejch zbraní, dokázal bych asi překonat svojí nechuť k asijskýmu pojetí akčního filmu. Výsledek je však víceméně klasická mlátička, která prostě jen potřebuje postavit hrdinu do pozice 1 vs. barák plnej nepřátel, navzdory vší logice. Je to však intenzivní a docela napínavé, navíc sympaticky přímočaré a na nic si nehrající (na rozdíl od pokračování pokoušejícího se o hlubokomyslný mafiánský film), takže tu čtvrtou nakonec přihazuju.(17.6.2012)

  • - Akční choreografii na filmu dělali Iko Uwais, Yayan Ruhian a Gareth Evans, v závěrečných titulcích uvedený jako Gareth Huw Evans. (Rominator)

  • - Film se natáčel v Jakartě, zčásti v opravdové budově a zčásti ve studiu. (eMeMko)

  • - Na začátku filmu, kdy jednotka obsazuje dům, dává po rozdělení dvou týmů kapitán pokyn zastavení, a to zvednutím ruky, kterou drží spoušť. Ve skutečnosti by však žádný elitní policista ruku ze spouště nesundal. (Langy10)