poster

Výheň (festivalový název)

  • Německo

    Hell

  • Německo

    Hell - Die Sonne wird euch verbrennen

Sci-Fi / Horor / Thriller

Německo / Švýcarsko, 2011, 86 min

Režie:

Tim Fehlbaum
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • George Stobbart
    ****

    Kvalitný postapokalyptický príspevok z nemeckých krajín, ktorý sa síce nemôže pýšiť originalitou, no v rámci (sub)žánru patrí k tomu najzaujímavejšiemu čo sa tu v posledných rokoch objavilo. Krajina zdevastovaná slnkom v blízkej budúcnosti, hŕstky zblúdených ľudí, násilnícke skupiny s vlastnými pravidlami... Dve sestry putujúce s priateľom narazia na šikovného pocestného, ktorého k sebe priberú, no onedlho sú prepadnutí a mladšia sestra je unesená. Snaha o jej záchranu ich rozdelí a privedie až do tajomnej dediny s podivnými obyvateľmi. A práve tu sa odohráva záverečná tretina filmu, ktorá ma donútila k hodnoteniu prihodiť ešte hviezdičku. Hustnúca hororová atmosféra, vyúsťujúca do zbesilej útekovej akcie mi totiž perfektne sadla, prekvapila a zároveň oživila pomalšie tempo filmu. Mimochodom, film mi pripomenul Resident Evil – jednak 3. diel filmovej série a tiež 4. diel hernej série (tou dedinou), čo tiež považujem za pozitívum.(1.6.2012)

  • Pilda17
    ***

    Zpracováním velice pěkný snímek. Zhruba polovina snímku byla skvělá, seznámení a když se hlavní hrdinové snaží zachránit. Druhá polovina, když je napadnout nepřátelé, mě už nebavila tolik. Myšlenka byla dobrá, jenže proč se vše zhouplo do kolejí, které vše zničili? Těžko říct, kde nastala chyba. Na Německou nízkorozpočtovou věc, stravitelná postapokalyptická záležitost... 6/10 = 60%(18.6.2012)

  • Shadwell
    ***

    Slušný post-apo, který ale trpí dvěmi celkem vážnými neduhy: ____ (i) Namísto toho, aby tvůrci malinko rozvedli globální katastrofu způsobenou slunečními erupcemi, zalomili celý film do konvenčního survivalu. Přitom pátrání po příčinách a důsledcích této katastrofy by vydalo na samostatný vědecký seminář. Očividně tu máme co do činění s tzv. gimmickem – vábničkou lákající diváckou pozornost, která je ale ve výsledku bezúčelná. Gimmick je tedy v podstatě opakem macguffinu, což je pojem z učebnic scenáristiky označující předmět, který pohání postavy ve filmu, ačkoli pro diváky je víceméně nepodstatný (transformeří kostka, kaneovské sáně…). Takový macguffin je jistě v pořádku, problém je v tom, že gimmick, který naopak nezajímá postavy, ale o to víc diváky, představuje už jistý prohřešek. ____ (ii) Velký oříšek post-apo filmů spočívá obecně v tom, že postavy musí vždycky za něčím směřovat, po něčem prahnout, jak se v každém příběhu sluší a patří, jenže za čím mají prahnout ve světě, který je zruinovaný a u konce s dechem? Výsledkem je to, že než že by postavy k něčemu směřovaly, spíš neustálé od něčeho utíkají, což je možná dobrý jako výchozí impuls, ale celý film to zpravidla neutáhne. Ten, kdo tu za něčím směřuje a provádí stěžejní akce, jsou totiž záporáci, zatímco hlavní postavy na ně pouze reagují. Kdyby byl film natočen z pohledu záporáků, byl by podle všeho mnohem lepší. Příznačná je v tomto směru scéna, v níž hlavní hrdinka pozoruje z okna dění na dvoře podobně jako nějaký pasivní divák plátno v kině a jen čeká, co bude dál.(14.10.2012)

  • verbal
    ***

    Memento ze zdevastovaných Erzgebirge, které tvrdí, že za čtyři roky se nám bude mnohem líp a rychleji opalovat a lidi budou k sežrání. A žádné energetické náklady na vaření! Menschenfleisch stačí jen bohatě načesnekovat a vystrčit ven. Pokud máte rádi středně propečený, vtáhnout zpět tak za dvě hoďky, jestliže hodně, nechat tam tak pět. V řetězcích rychlého občerstvení bude k dostání výhradně McHuman, Kentucky fried woman a v tržnici už léty osvědčená čičítka za těděťát pet nebude ke smaženým nudlím obsahovat ani kousek pejska či kočičky. Ač je to téměř obšlehlá Cesta Herr Mortensena, je to bezesporu dívatelné a dobře natočené a myslím, že i do budoucna mi budou Němci sem tam chutnat.(16.8.2012)

  • Tuxedo
    ****

    Poctivá práce bez zbytečných dějových kliček, kde postavy jsou jasně schematicky definované, ale vypracované natolik, aby ze schématu vyzařoval i život a vlastní nápad. Nelze nezmínit funkční tempo a budování atmosféry, stejně tak nesporné řemeslné kvality. Hell je počinem věrohodným, prostým a přitom vůbec ne přímočarým.(28.6.2012)

  • - Pieseň, ktorá v aute hrá viackrát za sebou, je známym songom z 80-tych rokov s názvom "99 Luftballons" od nemeckej speváčky menom Nena. (MikaelSVK)

  • - Okrem Nemecka, odkiaľ film pochádza, sa filmovalo aj na francúzskom ostrove Korzika. (MikaelSVK)

  • - Originální název filmu Hell není zamýšlen jako anglický výraz pro „peklo“, nýbrž německy „jasný“. (Pepy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace