poster

ACAB: Všichni policajti jsou parchanti

  • Itálie

    A.C.A.B.: All Cops Are Bastards

  • Francie

    A.C.A.B.: All Cops Are Bastards

  • Velká Británie

    A.C.A.B

Akční / Krimi / Drama

Itálie / Francie, 2012, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommassi3
    ***

    "Tak teď jsem klidnej !! Když mi záda kryje krypl a cvok.." ;) Zase jednou se mi dostal do rukou bez předchozích očekávání čehokoliv hodně tematicky zajímavý a rozhodně i kvalitní film, který nikoho nemůže nechat chladným a velmi objektivně, což by se dalo považovat za jeho největší nedostatek, pokud neradi přemýšlíte či nemáte rádi otevřené konce, si pohrává s momentálně velmi zásadními a ožehavými tématy, která se týkají, či velmi brzy budou, celé vyspělé Evropy, ačkoliv si o tom nejedna bystrá hlavička eurozastánců a dalších slepých myslí svoje.. Přiznávám, čekal jsem poněkud syrovější film oscilující na ostré hraně únosné brutality, takže bych mohl být logicky nespokojený s ne úplně dokonalým dramatem, ale nejsem.. Navíc si A.C.A.B. si vysloužilo ten nejzajímavější soundtrack posledních let v čele s hitovkami White Stripes, Pixies či Clash, který mě oslovil stejně mocně jako dané téma..(31.7.2013)

  • klerik
    ****

    Napriek určitej podobnosti netreba čakať ďalší ELITE SQUAD. Ide tu hlavne o postavy a ich osudy v skutočnom európskom svete (žiadne drogami a zbraňami preplnené Rio alebo Mexiko). Ale film dokáže navodiť ten správny pocit nespravodlivosti a vážnosti situácie okolo boja so zločinom v uliciach. Tvorcovia si neberú servítky a na plné ústa pomenúvajú problémy - žiadne všeobecné termíny ako imigranti či neprispôsobiví občania, na vine sú Rumuni, Albánci, Tunisania atď. Dráma, ktorá nemoralizuje a necháva na diváka, aby si určil hranicu, kde končí práca dobrého policajta a kde začína zneužívanie jeho právomocí...(21.3.2016)

  • cukorek
    ****

    A.C.A.B. skrátené heslo, ktoré nechýba ani na múroch môjho rodného mesta. Tento snímok skvele zachytil extrémizmus, ale hlavne zvrátenú tvár policajnej jednotky. Celé to vystihol obraz umiestený v policajných kasárňach, kde jednotka bola zvečnená ako bohovia na Olympe, ktorí však "vládli aj za bránami svojho sveta". Nadradenosť, ktorú nosili stále so sebou sa rozhodli tvorcovia rafinovane potlačiť a to vložením mladého adepta, ktorý sa postavil proti takému spôsobu vládnutia. Veľmi dobre pôsobilo aj zvolené prostredie, pretože Taliansko je jeden zo štátov kde futbalový extrémizmus patrí k najsilnejším a tak bez umelých doplnkov to pôsobilo ozaj skutočne. Technická stránka filmu vyznie možno nenáročne, ale jednoduchosť a rozprávanie jednotlivých životných situácií vytvára skvelú harmóniu (výborné podanie konfliktu jednotky a fanúšikov, nefalšovaná radosť pri zbavení viny, čistenie parku a tak ďalej). Užívateľ Sufferer má už predbehol, ale aj tak mi nedá spomenúť výbornú, úvodnú melódiu na ktorú nejde zabudnúť 70%.(10.3.2013)

  • Niktorius
    ***

    Tvorba filmů o složitých společenských problémech klade na filmaře vždy velké nároky už ve fázi rozmýšlení, jak danou tematiku uchopit. Dobrý film by ji neměl nepřístojně zploštit a v ideálním případě by na ni měl přinést nějaký podnětný náhled (namísto toho, aby jen suše konstatoval "takhle to prostě chodí"). Zatímco ve zdejších komentářích vzpomínaná Tropa de Elite, respektive její zdařilejší pokračování, zaujímá subjektivní hledisko militantně smýšlejícího kapitána Nascimenta, přičemž ho zároveň konfrontuje se silným ideovým protivníkem, ACAB se pokouší na etické otázky spojené s prací pořádkových policejních jednotek nahlížet z různých stran a skrze různé postavy. Bohužel se tím chytá do pasti, která je s takovým přístupem často spjatá - dopouští se příliš schematického a nuceně působícího ideologického vyvažování: Když nám třeba film ukáže zlé přistěhovalce, které je třeba zpacifikovat, hned na to nám pro uklidněnou představuje přistěhovalce hodné, na nichž je pácháno příkoří zlými nácky. Papírem také šustí celá linie s vedoucím jednotky a jeho neonacistickým synem, která končí u velice předvídatelné pointy. Film tak nadhazuje množství morálních dilematech, ale nenaznačuje žádné odpovědi, což v jeho případě není ani tak plodem snahy o nějakou vyváženost, jako jeho nevelkou objevností. ACAB ovšem dobře funguje jako působivý a empatický vhled do práce pořádkové policie, která už z principu nebývá nikde moc oblíbená - a v Itálii, zemi, která plodí mnoho politického napětí a jejíž kinematografie je poznamenaná silným levicovým proudem, to jistě platí dvojnásob.(8.7.2013)

  • Sufferer
    ****

    „Celerino figlio di puttana!“ Je pravdou, že som mal podstatne odlišné predstavy o smerovaní deja snímku s tak lákavým názvom, avšak odskočiť si za hranice Hollywoodu sa dnes oplatí viac než kedykoľvek predtým. Taliani si získavajú sympatie predovšetkým u mužského publika, ich ťažkoodenci zo srdca Apeninského polostrova (resp. Ríma) sa prirodzeným spôsobom vrývajú človeku pod kožu a akýmsi “bratským putom“, ktoré medzi nimi panuje, si získavajú priazeň. Fungujúce príbehové vetvy (práca, rodina, voľný čas) riešia problémy, na ktoré sa každý jednotlivec môže dívať rôzne, podľa toho na akej strane “barikády“ stojí. Melódiu (viď prvá veta) asi len ťažko dostanem z hlavy.(2.6.2012)

  • - Výraz A.C.A.B. z anglického „All Cops Are Bastards“, tedy „všichni policajti jsou zm*di“, je zkratka dříve užívaná především mezi bývalými vězni. Má radikálně levicový původ, je však také používána radikální pravicí a fotbalovými hooligans jako výraz odporu k policii i státnímu systému obecně. (Sufferer)

  • - Na začiatku filmu, ako ide záber na stôl s výzbrojou, môžeme na stole zhliadnuť samopal, no ani jeden z členov jednotky nemá počas filmu samopal vo výzbroji. (Odpocivadlo)

  • - Ve filmu je také zmínka o tzv. "Masakru v Janově", o kterém pojednává film Diaz: Neuklízej tu krev (2012). (Stanley619)