Reklama

Reklama

Žena v černém 2: Anděl smrti

  • Velká Británie The Woman in Black 2: Angel of Death (více)
Trailer 2

Skupina osmi školáků, evakuovaných za druhé světové války z Londýna, přijíždí v doprovodu ředitelky skoly Jean Hoggové a mladé učitelky Eve Parkinsové do téměř opuštěné odlehlé vísky Crythin Gifford. Jejich cílem je zchátralá rezidence Eel Marsh, která se nachází na ostrově, spojeném s pevninou pouze úzkým náspem zvaným Nine Lives Causeway a schůdným pouze za odlivu. Ve snaze ukrýt se tu před hrůzami války svou přítomností brzy znovu probudí k životu zlé síly, které tuto působivou osamělou budovu pronásledují po celá desetiletí. S tím, jak se po pozemcích na Eel Marsh znovu rozléhají dětské hlasy, se z temnoty vrací také pomstychtivý přízrak ženy v černém. (Falcon)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (239)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a dost možná ještě dál, je rybníček Brčálník… Ženská v černým už zase řádí a všichni malí haranti by se měli mít na pozoru. Na pozoru by se však měl mít i divák, páč všechno, co jste kdy chtěli vědět o nefunkčním hororu nebo nefunkčních lekačkách a báli jste se zeptat, tu je. Herci fajn (dokonce i ti dětští), prostředí (jak jinak) taky fajn, ale ten příběh... a ta atmosféra... a ta (nijaká) hudba (což je fakt "sukces", když vám jí složil někdo, kdo se jmenuje Marco Beltrami, gosh), prostě toto se nepovedlo, žel žel... ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

"Z hovna bič neupleteš!", zaslechl Harper, výzvu přijal a upletl z hovna film. Tím předčil veškerá očekávání a zaskočení spoluúčastníci, kteří ze své ranní stolice začali vyrábět teprve první copánky, se na to vysrali a zahanbeně odešli do prdele. Určitě si pomyslíte, že ten věčně nespokojený retard RedAK, jehož hodnocení odrazuje kvalitu jeho sexuálního života, zase nesmyslně kritizuje, nicméně ti z vás, jenž mě sledují už déle, moc dobře vědí, že já a horory spolu máme poslední rok očividně nějaký problém. Již dlouho čekám na ten pravý, který mě nemilosrdně odhodí na postel, zuřivě ze mě strhá oblečení, včetně mých oblíbených trenýrek se Spider-manem, bez skrupulí mě popadne za koule a vyděsí mě tak, že ještě další měsíc budu na hajzlu srát s otevřenými dveřmi a příborovým nožem v kapse. Ale neděje se tak. Většinou mě ty potvory rozdráždí líbivým trailerem, pak ze mě vysají prachy za lupen a nakonec mi ani nedají a ještě se mi vysmějí do ksichtu. Pokračování relativně zdařilé jedničky mělo děsit, ovšem namísto toho se moje myšlenky na Ženu v černém ubíraly tradičně perverzním směrem a já se teď vzruším pokaždé, když vidím jeptišku. Scénář patrně vyšel jako vítězný kousek z literární soutěže Ostravského ústavu pro mentálně zaostalé a děsivější hororové prvky byste bezpochyby našli i v reklamě na zubní pastu pro psy. Stejně tak o dost méně předvídatelnou dějovou zápletku byste nalezli naprosto kdekoliv, i v pornu; opravář praček přijde, zkušeně ji demontuje, vymění topné těleso a ejhle, nikdo netuší, jak se to mohlo stát, ale panička nemá na zaplacení. Peněženka zeje prázdnotou a bankovní konto je po poslední silikonové akci dokonale vyluxované. Při řešení nastalého problému mezi opravářem a paničkou nečekaně přeskočí jiskra a následující půlhodinu jsme svědky nádherné romantické vsuvky, při níž nezůstane jediný kapesníček suchý. Prostě paráda. Ale toto? Ještě jsem nenašel žádný jiný žánr, který by ve své definici zaostával natolik, aby alespoň jednou za čas nepřinesl pořádnou záživnou pecku. Ovšem nevzdávám se a mé pátrání bude i nadále pokračovat! ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Žena v černém zůstává na místě činu stahujíc dětičky do temnoty. Tentokrát stojí v popředí mladá a sympatická učitelka Eve, která dostává na starost skupinku osiřelých dětí z válkou zmítaného Londýna, se kterými v doprovodu své starší nadřízené, odjíždí na odlehlý venkov. Ano, hádáte správně. Jejich konečnou destinací je prokletý dům, ve kterém se před časem Daniel Radcliffe všemi možnými způsoby snažil zbavit svého "herypoterovského" syndromu. Dům je nyní zpustlý a zchátralý, je nasáklý zlověstnou atmosférou a brzy se zaměří na chlapečka, který po rodinné tragédii ztratil řeč. Postupně Žena v černém nějaké to dítko odrovná, až vše dospěje do celkem napínavého zúčtování s monstrem. Na volném pokračování, které má se svým předchůdcem jen několik málo styčných bodů, mně skoro nic nevadilo, jen bylo zarážející, že si monstra divák moc neužil. Uzřít Ženu v černém byl vzácný jev, prohlédnout si ji v celé její kráse, bylo zhola nemožné. Přitom zrůdička to byla solidně děsivá, ale většinou snímaná z dálky nebo kvapným kamerovým nájezdem. Takže ve výsledku hovno z toho. Nicméně, absence monstra na scéně nutně neznamenala zánik hororové atmosféry. Ta byla velice hutná a schopná držet si poctivý horůrkový nadstandard. Interiér domu byl pořádně nepříjemný, poprvé se mně stalo, že jsem si dokázal představit, jaký hnilobný zápach se držel v jeho plísní nasáklých stěnách. Prostě fialový hnus si tam lehnout do peřin. Scéna barabizny parádně nasvícená, z každého tmavého koutu bylo cítit připraveného bubáčka, který jen vyskočit na vystresovaného diváka (z Babišovy důchodové reformy). Ve výsledku těch lekaček bylo méně, než se dalo čekat. I tak převážně seriálový a uznávaný režisér Tom Harper, i přes nulové zkušenosti s filmem, ukázal, že s plátnem umí být kamarád. Oproti svému režijnímu předchůdci se tolik nemazlil a pár hardcore scén je k vidění. V jedničce jenom pičus neurčitého věku chodil po baráku a to bylo maximum, co film z hororového hlediska nabídl. Blamáž po jedničce se však stoprocentně nepodařilo odčinit. Přidal bych více vražd, na závěr se nedočkáme žádné zajímavé pointy, do pořádného hororu to má pořád daleko, ale oproti dětsky trapné jedničce hotový zázrak. Vyměnil se celý realizační tým. Mužský hrdina byl vyměněn za odvážnou mladou ženu. Phoebe Fox je prakticky neznámá herečka, ale postupem času se ukázalo, že nebyla špatnou volbou do hlavní role. Celkem dobře byli vybráni i účastníci dětských rolí, kteří měli tendenci dospěláky přehrávat. Temná, obskurní atmosféra mě na filmu hodně bavila, tempo neselhávající a prostě ve všem lepší než unylá jednička. Film se probojoval i do našich kin. V nich působil nenápadným dojmem. Na dvd jistota kvalitního mrazivého večera. 70% ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Ukážkový príklad toho, ako prejsť od nadšenia k znechuteniu. Jednotka patrí medzi moje top duchariny, dvojka, hm, no... nebudem radšej komentovať, skrátka riadny prúser. Dej skoro žiaden, prípadne kopíruje jednotku, atmosféra podpriemerná, kamera a strih na mizernej úrovni. Najlepší bol ten malý chalan, ale aj to asi len preto, že vo filme povedal dohromady len cca tri slová. Pár predvídateľných ľakačiek z biedy nevytrhne. Protekčne, a so spomienkou na jednotku, dávam pomerne vysoké hodnotenie. 40/100 ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Navázat na slušnou jedničku tímhle nedomrlým pokračováním? Prečo Jano... Plno nelogičností. Tak třeba. Nejdříve zazní věta, že v domě není elektřina, ale je v něm hodně svítilen a svíček, pak se baví o vypnutí generátoru, pak jdou do sklepa, pracně zažehnou jednu svíčku, načež zmizí malá holka a Harry náhle vytáhne baterku, když jí jde hledat. Nebo paní Hoggová na začátku logicky protestuje proti tomu, do jakého kutlochu to poslali děti, načež, když míra divných věcí začíná být neúnosná, je to ona, kdo protestuje proti odchodu. I když v případě, že ze všech možných míst přesunou děti zrovna na klamný cíl pro německá letadla, má odpor proti tomu jistou logiku (ale proč nejít jinam, že?). Dává to smysl nebo se na to nedobře dívám, Veverko z Bitýšky? K tomu ten malý Edward, kolem kterého se hodně děje točilo, je hrán příšerně nesympatickým klukem. Chybí atmosféra, větší sympatie k postavám (a tím i větší strach o ně), propracovanější vývoj děje. Rychle to skočí k hlavnímu tématu (což neznamená, že by děj odsýpal nebo byl dokonce strhující), protože filmaři předpokládají, že diváci viděli jedničku, jenže postavy jí vidět nemohly. Nějaké stylové zakončení? "Nikdy vám neodpustím... tohle pokračování." ()

Galerie (44)

Zajímavosti (4)

  • Filmaři se u druhého filmu rozhodli použít stejné kulisy vnitřních částí domu Eel Marsh House, ve kterých v roce 2011 natáčel režisér James Watkins a jednotlivé místnosti rozšířili. (ČSFD)
  • Režisér Tom Harper měl požadavek, aby byla vesnice Crythin Gifford, která leží v Dorsetu, zcela opuštěná. Natáčelo set také v londýnské čtvrti King's Cross, na nádraží, v Old Royal Naval College, v Greenwichi a na dalších místech v Londýně a v Anglii. (ČSFD)

Reklama

Reklama