Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (CinemArt)

(více)

Recenze (170)

Baxt 

všechny recenze uživatele

Vyprávěním v reálném čase se daří evokovat zdání výseče, z níž není možné vystoupit a jejíž kontext se nedá moc domyslet. Někdo bude určitě žasnout nad rozvolněnou narací, která se občas zříká kauzality i logiky, rámec příběhu je ale vesměs konvenční. Kamerová virtuozita je obdivuhodná, nejde ale o žádný experiment – obtížné pohyby kamery vcelku uspokojivě nahrazují klasickou střihovou skladbu. Co mi vadí je snaha o generační výpověď skrz její extrémy, jinými slovy, přes permanentně ožalé a zfetované figury se to o úpadku vypráví dost snadno. Metafory vesměs průhledné. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Běž s tou figurkou na B9 (šachy)........... Nějak se musíte obrnit a prostě vyslechnout ty klasické hospodské kecy. Možná se spíše zaposlouchejte do čtení Egona (Bondyho?) CITÁT - Šatlík je debil......... Co se mi na filmu nejvíce líbilo je kamera. Martin Žiaran si hraje. Plynule sleduje děj, zlehka si předává různé aktéry, krouží kolem nich, nevyrušuje a zbytečně z kamerou nemanipuluje. To vše po celou dobu příběhu. Divák nepozná, že příběh má jen dva střihy, i když se tváří, že je točen na jeden záběr. Snad jediné přerušení můžeme zaznamenat okolo 73 minuty, kdy nastane klasická zatmívačka. Škoda, že okolo 60 minuty se děj trochu strhne a aktéři nerespektují to, co nám hodinu předváděli. Prostě se nějak divně strhnou a dostanou se do neuvěřitelné situace. Toto dění mi pokazilo, celkem slušný příběh. Proto jen za tři *** CITÁT - Pojďte si pro mě, čůráci............ Jinak sečteno a podtrženo - je to zajímavý příběh, perfektně natočený a podpořený výběrovým hudebním doprovodem. CITÁT - Jsem jedna velká noční můra........ 60% Koproducentem filmu je Martin Pomothy. ()

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Passivity in a character is a real danger to dramatic values. But a figure who does not (or cannot) actually do things or who hasn´t got the gumption to struggle in a way that produces new situations and developments is to be a dead weight on the narrative. In effect, a bore. - Alexander Mackendrick. ____ Kluci by se mohli někdy podívat třeba na O slavnosti a hostech a ne tolik hltat videoklipy Kaneyho Westa. Nebo v lepším případě si přečíst nějakou knížku o stavbě dramatického díla, potřebujou to jako sůl. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že Hany je celovečerním debutem Michala Samira, zasluhuje si poklonu za výborně zvládnutou technickou stránku. Plynulá nekonečná jízda kamery, která tu vyjede do x-tého patra a oknem šmíruje lidi při hádce, tu s hlavními protagonisty nastoupí do tramvaje.. No, ani si nechci představovat, jak po natáčení musela kameramana bolet ruka! Vše je do puntíku připravené, zinscenované jako na divadle a vytváří to zajímavou atmosféru. Tady ale bohužel chvalozpěvy končí. Hany vyznívá jako experiment, který byl natočen jen proto, aby byl natočen.. Aby si režisér něco dokázal a ne proto, že chce svým dílem něco divákům předat. Dialogy jsou prázdné a podivné - příkladem budiž třeba scéna, kde se Tomicová a Malý hádají. Je zde evidentní snaha vytvořit kultovní dialog ála Samotáři, ale bohužel to nevychází (,,Co děláš?" ,,Nic." ,,Zas to tvoje nic!" ,,Tak asi když nedělam nic, tak nedělam nic, ne? Si jdi za tim debilem Šetlíkem." ,,Hele, Šetlík není žádnej debil! Jenom jsem ti chtěl říct, že Šetlík neni debil!" ,,Je!" ,,Neni!" apod.) Jinak na to, že má Samir vystudovanou režii se zaměřením na hereckou průpravu a u tohoto snímku měl dokonce přizvaného hereckého supervizora, na to hrají herci dost špatně, křečovitě a přehnaně. Zkrátka s Hany mám podobný problém jako třeba s kapelou Nightwork - kluci z tohoto uskupení si dělají legraci ze špatné hudby, z disca, funky.. Ale tím vlastně hudebnímu trhu nepřinášejí nic jiného, než další špatnou hudbu, byť dobře technicky zahranou.. A podobně Hany je o vyprázdněnosti současné mladé generace. Je to technicky zvládnuté, jenomže když sledujeme hodinu a půl mladé lidi, jak se nudí a řeší blbosti, tak co pak může cítit divák..? ()

CBD 

všechny recenze uživatele

V souvislosti s Hany se mi nabízí srovnání s jiným českým filmem a tím je Proč. I tady si budete klást onu otázku. Odpověď si nicméně každý musí najít sám (nebo se naopak rozhodnout ji nehledat). Z technického hlediska jde o výjimečný počin, který v české kinematografii zajímavě rozvíří vody. A vířit vody bude doufejme i námět filmu postaveném na otázkách, na které pro většinu není snadné hledat odpovědi. A film o kterém musíte přemýšlet je pořád tím nejlepším typem filmu. ()

Lukrecie 

všechny recenze uživatele

Taková "road movie" po nočním životě ve městě. :) Přišlo mi to ale poměrně zajímavé a film přináší nový vzduch do české tvorby. Především obdivuji kameru. Líbily se mi záběry např. do různých pater domu, jízda kamery postupně nahoru. ()

Ligter 

všechny recenze uživatele

Ve zřetelné unikavosti a pomíjivosti mi Hany nakonec celkem imponují a to i přesto to, že to není úplně dramaturgicky průrazné na rovině motivací postav. Veskrze jsem rád, že je to takhle prázdné; konečně to nevypadá jako prachsprostá sázka na jistotu, ale skutečně suverénní tvůrčí rozhodnutí. Kdoví, jestli tomu nepřidal jen důraz na plzeňské ulice a tím pádem i nemožnost postav se z obklíčení městem (a tudíž ze své škatulky) vymanit. Věřím v záměr aneb zase projednou české guilty pleasure. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Tento příspěvek obsahuje značné množství SPOILERů. Pokud máte po této látce alergii, tak obsah tohoto příspěvku prosím ignorujte, a pokud jste chytří a chápete tento film, tak mi napište vysvětlení do zpráv.Ze začátku si říkám ty jo...jakto, že to má tak nízké hodnocení?? Naprosto nechápu, protože ten film je zajímavej. Připadáte si jako byste tím večerem procházeli jako nezúčastněný divák a divíte se kolik se toho za jednu noc dá stihnout, a co všechno se za drama odehrává třeba jen v jedné ulici o patro výše, či dole v nějaké hospodě. Třeba si i trefně říkáte - a hele přece jen ty české filmy nejsou tak špatné a třeba se nám také rodí nová zajímavá herecká generace! Všechny tyto postřehy jsou na místě. Ale zatímco obdivujete třeba ty kontinuální záběry a um herců 25 minut filmu se nepřeřeknout a bez střihu natáčet, tak vám unikne něco podstatného. Unikne vám něco, bez čeho celý film nepochopíte. A mě to uniklo...Zajímal mě příběh a opravdu jsem se snažila pochopit proč tam ke konci najednou leze několik desítek nějakých týpků a proti nim policie se štíty, kteří na sebe naprosto nepochopitelně nechali házet věci. Díky tomu, že vím zhruba jak to při policejním zásahu na takové "akci" chodí, tak mohu zcela jistě říct, že tato část filmu je naprostá pitomost. Ke konci filmu jsem si tedy kladla otázky tipu - ale proč?? nebo jaký to má smysl?? či navazuje to k něčemu? a dělají se demonstrace či vzpoura v noci? -- přijde mi, že spíše ne..... A vzpoura vůči čemu? Prohnilému světu či proti nedostatku fetu? Těžko říci co tím chtěl básník říci... ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Absurdní dramedy v plzeňských ulicích, kterou ještě podtrhuje zvolená forma. Panoptikum charakterů, které byste nechtěli znát, přestože (nebo spíš právě proto, že) si je částečně všichni nosíme v sobě. Kamera nádherná, scéna útoku chuligánů je vizuálně jedna z nejlepších věcí, kterou jsem viděl nejen v kině za hodně dlouhou dobu. Herci super pokud nehrají, když hrají tak to občas skřípe. Největším mínusem je pro mě zdánlivě chybějící katarze v závěru, kde se skvěle gradující film zasekne a najednou končí, byť má epilog skvělou atmosféru tak subjektivně končí tam, kde by měl začít. Úsvitem. Nicméně jestli je tohle úsvit nové české vlny (nebo spíš jakékoliv české vlny), tak sem s tím. 80 % ()

mr.ricky 

všechny recenze uživatele

Nuda, nesmyslné dialogy, nesmyslné propojení příběhu. Jediné co stojí za chválu je natočení filmu na jeden záběr. To se cení, ale jinak zdlouhavé nesmyslné záběry o ničem... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když ta forma je dobrá a obdivuji každého, kdo se pustí do natáčení bez střihu, tak to je opravdu to jediné, co bych mohl a chtěl obdivovat. Jinak mi to ale přijde neskutečně vyprázdněné a jen ukázka nezajímavých postav - alespoň pro mě nezajímavých - na které se nechci dívat. Každá něčím irituje, i když nejvíc Jiří Kocman. Ani jeden z nich ve skutečnosti nemá co říct. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Noční plzeňské ulice jsou místem setkávání aneb Nehezký obraz dnešní doby. 1) 29letý Michal Samir (scénář, režie) ve svém debutu na údajně jediný záběr (natáčelo se ale tři noci) se o něco pokusil, nebo si jen tak hrál anebo to bylo úplně jinak. Jako hříčka je to docela zajímavé, ale netuším, co chce autor říci. 2) 25letému Jiřímu Kocmanovi jsem toho arogantního debila věřil. 3) Nemohu se nezmínit, že koproducentem byl v závěrečných titulcích zmíněný zakladatel této databáze 36letý Martin Pomothy. 4) Zajímavý koment: Bluntman****. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý experiment, který má smysl. Samir ví, co chce říct a dělá to podle mého srozumitelně a zcela jasně. Jeho metoda zdánlivého točení na jeden záběr je nesmírně invenční a zejména v úvodu nabízí několik vtipných a originálních variant, jak se vrátit k místu dění - do baru. Dialogy působí dost autenticky a mám dojem, že většina sledované generace se přesně takhle "o ničem" baví a mluví tak, jak je zde zobrazeno. Zcela záměrně nemá Hany něco jako hlavní hrdiny, protože chce být jakousi generační výpovědí. Proto je těžké mluvit o něčem jako herecké výkony, protože každý je tu chvíli a nemá moc šancí se předvést. V hlavě nicméně dost utkví Jiří Kocman, který je dost výrazný a viditelně si to všechno užívá, na druhou stranu jde o postavu, s kterou bych se v normálním životě potkat asi nechtěl. Výborná je též Hana Vagnerová, která je mu přesnou a dokonalou opozicí. Celková práce s postavami je moc fajn a třeba zdánlivě nedůležitý Egon, který čte svou divadelní hru, je podle mého naprosto klíčový, protože má zřejmě být ostrým kontrastem všech přítomných a typem člověka, který v dnešní společnosti moc nezapadá. Druhá polovina už na mě působila moc "rozbředle" a neukotveně a tak nějak utahaně. Neseděl mi ani hudební doprovod, který byl ovšem vzhledem ke sledované generaci nutný. Hany ale za zhlédnutí a následnou diskuzi stojí a oceňuji ho mimo jiné i pro odvahu a nápaditost. 60% ()

PP66 

všechny recenze uživatele

Pokus snad o novou českou modernu nedopadl příliš dobře - zní mi po něm v uších české křiklounství, neslyšet druhého... ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Ta všednost a fádnost příběhu (nepříběhu) a dialogů, vypovídá o naprosté absenci fantazie. Točit totiž sám život, není tak těžké. Vezměte kameru a obejděte s ní ulici párkrát dokola, vlezte do každe druhé hospody a máte Hany. Chápu o co se tvůrci snažili, ale na tohle ja film nepotřebuji, na to mi stačí vystrčit paty z baráku a jen pozorně naslouchat a pozorovat. Co ovšem mohu ocenit, je novátorská forma natáčení (tedy ve skutečnosti snad pouze na 3 střihy, které ale ani nepostřehnete), se kterou máte pocit, že kamera jenom tak plyne a vše se odehrává přesně tak, jak má. Každopádně je to pokus posunout český film zase trochu dopředu a to já vždycky vítám. ()

Lischai 

všechny recenze uživatele

Formálně ohromná frajeřina. 90 minut na tři záběry včetně pouliční demonstrace a jízdy tramvají - za to palce vzhůru. Hodně se mi líbilo civilní herectví a formanovské gagy ("Dobrej, pane Šetlík."), bohužel scenáristicky to šlo úplně mimo mě. Většina replik jsou buďto super-civilní dialogy o ničem (které sice působí krásně realisticky, ale nudí tím, že nikam nesměřují) nebo pseudoartové intelektuální výměny, které zní jako něco od Ionesca. Místy se objeví náznak příběhu nebo konfliktu (procházka v parku), film začne být zajímavý, ale pak je to zase hned pryč. Závěrečná pointa je opět tak prudce artová, až se nestydím přiznat, že jsem ji vůbec nepobral. Celé to svým nápadem a přílišným akcentem na uměleckost bez sebemenšího vykročení směrem k divákovi působí jako absolvák z FAMU na steroidech. ()

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

„Chceš přidat?“ „Jo.“ A já jako divák bych si taky nejradši dal rovnou nášup nebo aspoň pár desítek minut navíc. Ono těch necelých osmdesát minut sice bohatě stačí, protože příběh není nijak extra nosný a bez mučení se přiznávám, že nemám ponětí, co (jestli vůbec něco) tím chtěl/i básník/ci říct, ale stejně byla jednoduše radost to sledovat. Pokud totiž Hany něčím skutečně vyniká, pak zejména provedením, kdy se kamera pohybuje mezi postavami, událostmi a několika prostředími zdánlivě bez střihu. Pár jich tam ale přesto bude; jeden z nich je zjevný, ale osobně jsem napočítal další tři situace, kde se podle mě stříhalo - dvakrát kamera postupně vyjede do vyšších pater domu a jednou ujíždí před mužem na kole (všechny tři však mohly být technicky vyřešeny klidně i jinak). Tvůrci si nezaslouží nic než obdiv, že si na takový projekt (a v tak mladém věku) troufli; filmové situace na sebe vždy plynule navazují a zároveň se souběžně odehrává v popředí i pozadí více plánů, mezi nimiž si kamera vybírá a staví je tak do popředí, aby je zanedlouho opustila a k některým z nich se později opět vrátila. Na realizaci tedy nepochybně velice náročná a zároveň promyšlená záležitost, k tomu navíc výteční herci, moc příjemná hudba a hlavně neopakovatelný genius loci noční Plzně (ze které toho ale zase tolik nevidíme, pravda). ()

kaposlav odpad!

všechny recenze uživatele

Tak toto bol omyl kinematografie. O čom to vlastne bolo? Vydržal som to pozerať cez 20 minút a doslova to bolo trápenie, až priam katastrofa. Rozpočet bol asi viac než malý a herecke výkony boli tomu adekvátne. Scénar som si ani nevšimol a dialógy ako z vyfetenej krčmi a to som teraz ešte urazil feťákov z krčmi. ()

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama