Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    ****

    Krásná noir Fincherovina, začínající tak trochu jako obyčejná krimi, ale postupně stále temnější a "hustější". Pátrání po Nickově ženě Amy, která tak úplně nezmizela, se mění na zapeklitý psychosexuální thriller. S postupným odlupováním dalších vrstev příběhu roste i náš strach. Svého druhu mix Fincherovy Hry a Mendesovy Americké krásy.(4.10.2015)

  • Dan9K
    ****

    Je to vynikající nepříjemná záležitost, která vás donutí přemýšlet o vašem veřejném i soukromém prostoru. Jelikož však nejsem zatím takový psychopat jako hlavní hrdinka, nepochopil jsem zcela smysl jejího počínání v druhé půlce. I závěrečné rozřešení je takové neuspokojivé. Motivace hlavních postav příběhu je mi vzdálená a dojem drobných nedodělků, neuskutečnitelnosti a logických nejasností v průběhu druhé poloviny narůstá. Nicméně ano, je to správně bezútěšné a mojí paranoie tento film nepomohl.(9.2.2015)

  • xxmartinxx
    ****

    U Zmizelé se mi jako první vybaví slovní spojení "zábavný brak", čímž ani trochu netvrdím, že nemá přesah, nebo je nedejbože hloupá. Pokud bych ji měl ale vnímat jako realistické, mrazivé drama, musel bych se tomu maratonu (ne zrovna šokujících) zvratů vysmát. Pokud ho vnímám jako záměrné dotažení konceptu "nízký žánr" k dokonalosti, tak se nemusím smát tomu filmu, ale s tím filmem, protože zábavné to je opravdu hodně. A nechce se mi věřit, žr by se to FIncherovi natolik vymklo z rukou, takže palec nepochybně nahoru. 4 a 1/2(30.9.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Když si autor adaptuje pro stříbrná plátna vlastní práci (navíc takto spletitou), tak to málokdy věstí něco dobrého, jelikož tomu zpravidla chybí odstup. To neplatí o Flynnové, která se nebála svou "zrcadla bestsellerově nastavující ne-až-tak-krimi-thrilleroidní satiricky cynickou vztahovku" ořezat i upravit pro potřeby jiného média. Za své tedy vzalo vše co není bezprostředně o hlavní linii. Díky čemuž je to výrazně méně o těch dvou (a mnohem více tak vynikne hlavní zádrhel předlohy a sice že ti dva jsou loutky, které se chovají dle aktuálních potřeb děje a ne živoucí postavy) a více o detektivní lince a dopadu médií na veřejné mínění. Tedy ty tam je Nickova nenaplněná spisovatelská ambice či Amynino "abc osobních testů" v každodenní praxi. I ty deníkové záznamy jsou zrevidované na nezbytné minimum; je to prostě okrouhané až na dřeň. A jak by tento přístup nefungoval v knize, tak to díky tomu funguje na filmovém plátně; zvláště pak s tolik sednoucím Fincherovým chladně odosobněným pojetím, které ještě o stupeň výše dostává hypnoticky znepokojivý podkres dua Reznor/Ross. Každopádně největší přednost předlohy zůstala zachována. Vývoj manželského vztahu Nick/Amy je totiž chytře napsán jako ty (nej)lepší horoskopy. Tedy tak, že se v nějakém z těch aspektů jejich nesourodého soužití pozná každý pár s dlouhodobějším vztahem (bavíme se o první polovině). A jakmile se tak stane, tak to lze vzít za své, protože to dokáže vyvolat dojem "může se to se to stát i vám". Pokud se vám to již neděje...(2.10.2014)

  • Hild
    *****

    David Fincher je pro mě jeden z nejlepších současných režisérů, v tomto filmu znovu ukázal svou preciznost, do detailu vypiplaná každá scéna, výborně poskládané záběry, ani na minutu nebudete přemýšlet o čase, prostě další ukázka dokonalé filmařiny a vypravěčského umění. Při odchodu z kina jsem myslela, že filmu dám 4* a to proto, že jde "jen" o Fincherův standard (což v překladu znamená snímek, jehož kvalit se řada filmařů snaží dosáhnout celý život), prostě přesně to, co se od tohoto režiséra čekalo, ale už nic navíc. Jenže pak začnete vstřebávat celou tu pointu, začnete uvažovat nad tím, kolika témat se autorka vlastně dotýká a jak brilantně to dokázala navázat na příběh jednoho manželského páru a uvědomíte si, že se vlastně jedná o takový malý majstřík, který by se jednou mohl stát klasikou.(3.10.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace