Režie:
Bryan SingerScénář:
Simon KinbergKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Nicholas Hoult, Oscar Isaac, Rose Byrne, Evan Peters, Josh Helman, Sophie Turner, Tye Sheridan (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od počátku civilizace byl uctíván jako bůh. Apocalypse, první a nejsilnější z mutantů marvelovského světa X-Menů načerpal sílu ostatních mutantů a stal se tak nesmrtelným a neporazitelným. Probudil se po tisíci letech a je rozčarovaný ze světa, který nachází. Rekrutuje tým mutantů včetně zklamaného Magneta (Michael Fassbender) s cílem očistit lidstvo a nastolit nový světový řád, kterému chce vládnout. Osud Země tak visí na vlásku. Raven (Jennifer Lawrencová) s pomocí profesora X (James McAvoy) stane v čele týmu mladých X-Menů, aby společně zastavili svého největšího nepřítele a zachránili lidstvo před úplným zánikem. (Cinemart)
(více)Videa (28)
Recenze (961)
Od roku 1997 nebol azda žiaden komiksový film tak blízko k Batman a Robin. Obrovská degradácia oproti predošlým dvom dielom, najmä v porovnaní s First Class je ten rozdiel neuveriteľný. V Apocalypse nie je nič z uveriteľnosti či už postáv alebo dobovej štylizácie. Je to len mizerná vyfabrikovaná fraška plná nechcene smiešnych wtf scén, otrasných dialógov a patetických kecov a to všetko v hroznej výprave (tá poľská chata!) a s ešte horšími CGI, ktoré by vyzerali mizerne i desať rokov dozadu. Rok 2016 je prekliatím komiksového filmu. ()
X-Men: Apokalypsa jsou ideálním filmem pro kina. Vizuální zpracování je skutečně monumentální a dokonale apokalyptické. Snímek jsem zhlédla právě v kině za jednoho mega horkého letního dne, a v sále byl příjemný chládek. Jakmile začaly úvodní titulky a ta úžasná hudba, hned mě začalo mrazit po těle. A to se dělo ještě v mnoha scénách. Toto pokračování nabízí velkolepou podívanou s jako vždy výbornými herci z předešlých dílů: FassAvoy:), Nicholas Hoult, Lucas Till, Jennifer Lawrence, druhé "The best Cameo ever" Hugha Jackmana a Evan Peters, který si coby Quicksilver, krade většinu scén, v nichž se objeví, pro sebe. Zpomalená pasáž záchrany z expodujícího sídla za doprovodu kultovního songu Sweet Dreams je dokonalá. Z nováčků mě nejvíce zaujal asi Kodi Smit-McPhee coby Nightcrawler, Alexandra Shipp jako Storm a Olivia Munn jako Psylocke. Je sice fakt, že noví rekruti jsou charakterově poměrně ploší a o nějaké hloubce jejich postav nemůže být ani řeč, ale co, když jejich "design" je luxusní a souboje jsou tak famózní:) Hlavní záporák Apocalypse v podání Oscara Isaaca by mohl být ultimátním záporákem roku, ale něco mu chybí. Jeho ztvárnění jako by chyběla nějaká energie, dynamika. Jako by neměl tu správnou šťávu. Člověk by mohl říct, že když je tak namaskovaný (ať už pomocí maskérů či dílem CGI), tak se toho vlastně ani moc hrát nedá. Nebo by se možná i dalo, jenže scénář tomu příliš nepomáhal. Tím se dostávám k bodu, v němž toto pokračování ztrácí nejvíce. Scénář. Už v Budoucí minulosti vyzněla spousta scén příliš šablonovitě, klišovitě. Takové ty dialogy o hrdinství, synu, dcero a podobné. To šustění papírem zde bylo ještě "hlučnější", než v Budoucí minulosti. Nevím, kam Bryan Singer odložil svoji lehkost a dialogy, které v jeho X-Menovských začátcích netahaly za uši a díky nimž také vytvořil charaktery, jimž dokázal vtisknout upřímnou "lidskost." Kladl důraz na jejich vývoj a na to, aby působili jako zranitelní, ale odhodlaní "lidé", kteří hledají své místo v nepřátelské společnosti více, než abychom je viděli jako superhrdiny. Singer by měl znovu najít to, co postupně ukládá na spodek té hromady, na níž vrší čím dál více gigantických vizuálních spektáklů s mega rozpočty. Scénáristicky X-Meni začínají ztrácet tam, kde třeba Avengers, nebo Captain America nabývají na kurevské síle a propracovanosti. Dokáží vytvořit dialogy s potřebným množstvím důležitosti i osudovosti, aniž by to přitom vyznělo lacině a otřepaně. Navrhovala bych, aby Singerovi se scénářem pomohli "Russo Brothers", Shane Black nebo Joss Whedon:) ()
Tento film má jediné šťastie. A to, že má v mnohom natrénované z minula. Keby sa jednalo o nové postavy, ktorých neskoršie osudy nepoznáme, tak by to bola až neznesiteľná nuda. Všetko čo je tam dobré sme už v tejto sérii videli a väčšinou lepšie. V maličkostiach a určitých momentoch sú to zase tí skvelí X-mani, ale väčšinu času je to iba generický a preplácaný blockbuster so smiešnym záporákom, ktorý robí svojim predchodcom ešte väčšiu hanbu než nevýrazná trojka a spin - offy Wolverina. Nechce sa mi vypisovať čo je tam zlé, lebo je z tohto výsledku smutno a v živote ma nenapadlo, že si pri finále Singerovho filmu spomeniem na filmy ako Liga výnimočných alebo na Van Helsinga. Keby to bol film zo stajne MCU možno by som bol veľmi spokojný, ale táto séria kopala v najlepších dieloch úplne tú najvyššiu ligu. O to je to sklamanie trpkejšie. 5/10 ()
Ale jo. Není to úplně ta nejhladší jízda, jakou X-Meni na plátně předvedli, ale pořád velký kus před sterilním Posledním vzorem. Jestli mi tu něco hodně vadí, je to bordel v kánonu. Už minule to bylo na hraně, tentokrát už vlastně ale netuším, kam přesně tenhle díl časově zapadá. Většinu času mě to ale bavilo a to navzdory nepříliš výrazné omladině a matnému hlavnímu záporákovi, který podobně jako Ultron "umí všechno a nemá limity", aby ve finální bitvě ukázal, že vlastně neumí nic. P.S. Nechápu, jak to Singer dokázal MPAA prodat, ale scéna s Wolverinem je podle mě skoro na hranici eRka. ()
Pro X-Meny mám slabost, konec konců ukázali, jak sebevědomě dělat comicsové adaptace a zvládli z nich vytvořit inteligentní a ambiciózní podívanou a zbavit je nálepky zábavy pro děti. Vždycky byli chytřejší, měli lépe propracované postavy a kašlali na černobílost. Tedy donedávna, protože X-Men: Apokalypsa je ve všem, co jsem vypsal výše, krok zpátky. A sakra velký. Šestá regulérní x-menovka působí jako něco, co vzniklo na konci devadesátých let, tedy v době, kdy nebylo normou mít postavy řešící krizi víry (Nightcrawler v X2), vycházet z politické situace sedmdesátých let (Budoucí minulost) nebo uvažovat nad tím, jestli je mutace nemoc, či evoluce (víceméně celá původní trilogie). Teď tu máme modrého idiota, který chce zničit svět kvůli svému egu, a to je všechno. Singer a jeho tým jakoby se vykašlali na to, v čem byla vždycky jejich síla a natočili obyčejný blockbuster za hodně peněz. Bohužel výpravné akční scény režisérovi nikdy nešly tak dobře jako práce s hrdiny, digitální triky taky úplně nezvládá, a navíc tu má hromadu postav, které jsou buď nevyužité, nebo zcela zbytečné. Ve výsledku z toho vylezl průměrný velkofilm za čtvrt miliardy. Osobně jsem u téhle série zvyklý na víc. O dost víc. ()
Galerie (115)
Photo © 20th Century Fox
![X-Men: Apokalypsa - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/685/160685970_ec187f.jpg)
Zajímavosti (48)
- Quicksilverova (Evan Peters) scéna, ve které zachraňuje obyvatele Školy pro nadanou mládež, trvá něco málo přes tři minuty, ovšem zabrala měsíc a půl natáčení. Bylo použito nejen velmi drahé vybavení (například 3D kamera Phantom, snímající kolem 3000 snímků za sekundu při rychlosti 60 km/h), ale vše muselo být načasováno na zlomky vteřin přesně. (Rienchan)
- Angel (Ben Hardy) poslouchá při verbování Apokalypsou (Oscar Isaac) Metallicu, skladbu "Four Horsemen" ("Čtyři jezdci"), což odkazuje právě na čtyři pobočníky Apokalypsy, kteří jsou ve světě Marvelu známí jako Čtyři jezdci Apokalypsy. Zde jsou to postavy Magneta (Michael Fassbender), Psylocke (Olivia Munn), Archangela a Storm (Alexandra Shipp). (Ratemus)
- Timothée Chalamet, Ben Hardy, Charlie Rowe, Taron Egerton, Logan Lerman, Josh Hutcherson, Dylan O'Brien, Jesse Plemons a Jamie Blackley boli zvažovaní do role Cyclopsa (Tye Sheridan). (Chochi)
Reklama