• Katarine
    ***

    Případ pro exorcistu se mi líbil. Pokud ovšem byl záměrem ironický pohled na vyšetřovatelskou práci zcela absurdního případu, pak šlo o poměrně dobrou komedii s úžasně sarkastickými detektivy (zde jednoznačně vedl Miroslav Krobot a nepokulhávala ani skvělá Klára Melíšková) zasluhující si možná i vyšší hodnocení, než uděluji. Obávám se však, že tomu tak úplně nebylo. A proboha, když už jde o olomoucký příběh (asi se teď budu trochu bát chodit místy, kde se natáčelo), tak proč dosazujete dejvičáky s nesnesitelnou pražskou mluvou? Však jste to klidně mohli celé zasadit do Prahy a nikdo by vám hlavu neutrhl.(25.1.2015)

  • honajz
    *

    Holt Hřebejk není Strach. Tam, kde by Strach vytáhl pro KAŽDOU scénu úžasnou lokaci, zde se za chvíli začnou záběry opakovat. Chybí i větší akce, myšleno spád děje. Sledovat auto, z něhož někdo vystoupí u škarpy, vyčůrá se, nastoupí, auto odjede, chvíle čekání, projede druhé auto - jaký to mělo smysl pro celý děj? Buď to měli natočit jako jeden film, nebo mělo někoho napadnout, že roztáhnout jednu knížku na tři filmy je možné třeba u Ludluma, kde je to přecpané dějem a dějovými zvraty, ale ne prostou kriminálku. Některé faktické nesmysly teď nemá smysl komentovat. jen mne zaujalo, že zkušená policistka v životě neslyšela o čísle 666. To asi spadla zrovna z Venuše. Navíc nevím proč, ale Klára Melíšková hodně huhňá, skoro jí není rozumět, co říká. A ty sáhodlouhé kecy, kdo je, a kdo není rasista a tak, to sem tedy taky moc nepatřilo. --- EDIT po celé sérii. Ano, tak takhle vypadá inťošský pokus o humor pro inťoše, odtržené zcela od reality. Hloupé až pitomé pro většinu ostatních, kteří se nenarodili se zlatou vrtulkou a tučným kontem rodičů v zadku. Ty tři díly selhávají nejen jako detektivka, ale i jako (snad myšlená) parodie, případně mysticky laděné dílko v severském stylu. Kamera je moc hezká, ale chvílemi samoúčelná a na wallpapery se můžu kouknout třeba na Instagramu. Mizerný střih. Naprosto nulová práce s postavami, napětím, očekáváním. Spousta věcí ve filmu nedává smysl, logické to taky moc není, mystické už vůbec ne. Zkrátka a prostě - pitomé. (Btw, už vidím, jak dvě babky vidí vylézat z hrobu chlapa, a nechá je to totálně v klidu.)(12.1.2015)

  • claudel
    ****

    Hodně tomu pomohlo, že si Případ pro exorcistu na nic nehraje a celý případ vlastně zlehčuje, musel jsem se často smát a obsazení Krobota, Melíškové a Voříškové je zkrátka pořádná švanda. Ačkoli nefilozof, navštěvoval jsem dva semináře Michala Sýkory a musím konstatovat, že jeho humor přesně poznávám, v něčem byl až dost radikální. Všechno mi sedlo a výborně jsem se bavil. Nakladatelství Host přece nevydává žádné braky.(19.4.2016)

  • Tuxedo
    **

    Často zdlouhavé a bezradné, chvílemi třeskutě vtipné guilty pleasure ("Nemáte oheň?"). Miroslav Krobot potřebuje vlastní spin-off "Případ pro rasistu".(26.1.2015)

  • Sinn
    ***

    Když pominu fakt, že samotný krimi případ i cesta k jeho objasnění stála za vyližprdel, musím přiznat, že je to vcelku zábavné, některé scény dokonce velice povedené. Ovšem pomíjet u krimiseriálu právě samotný případ a vyšetřování, to nám toho už moc nezbude, že. Zbytečně slabé.(8.2.2015)

  • - Dům, ve kterém bydlí manželé Pánkovi (Marek Taclík a Kateřina Winterová), stojí nedaleko centra Olomouce na staré silážní věži. Majitelem je olomoucký podnikatel Radim Králík - toto atypické bydlení s rodinou celoročně využívají. Dům, který Olomoučané nazývají Orlí hnízdo, získal několik architektonických ocenění. (Charlizee)

  • - I když podle literární předlohy se děj odehrává v Olomouci a nedaleké vesnici Štěpánov, především interiérové scény natáčeli filmaři z úsporných důvodů v Praze - například na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy nebo na patologii v pražském Karlíně. Vesnici Štěpánov nahradila obec Tursko dvacet kilometrů od Prahy. Městské exteriéry natáčeli přímo v Olomouci, aby vytvořili iluzi, že se celý příběh odehrává tam. Ve filmu se objeví Dolní a Horní náměstí, obchodní dům nebo silo v Polské ulici. (rakovnik)

  • - Kavárna, ve které se ve druhém díle setká vyšetřovatel Mráz (Stanislav Majer) se svou exmanželkou a dcerou, je olomoucké Café 87. (Charlizee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace