Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (294)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Co se týče výpravnosti a technické propracovanosti filmu, opravdu nelze Polákům nic vytknout. Je vidět, že ta spousta sponzorů, kteří otravují svými logy na začátku filmu, se vyplatila. Člověk nemá vůbec žádný problém uvěřit, že ta Varšava, kterou mu ukazují, je opravdu Varšava válečná, brzy po úvodu dojde k velmi hezkému průjezdu kamery jednou takovou ulicí a rozpočet je opravdu vidět. A uvěřitelně to funguje i dál, když začne válečné peklo. Jistě, nemůžeme tady čekat nějaké opravdu velkolepé bitevní výjevy, ale o tom ani povstání nebylo. A je vidět, že co se výběru událostí a jejich průběhu týče, drželi se tvůrci znatelně jak nejblíže to šlo skutečnosti. Film tak podává velmi intenzivní, děsivě ponurou a syrovou ukázku toho, co dělá z lidmi válka. A opravdu divák není ani trochu šetřen, jakýkoliv horor se sotva může rovnat některým momentům, které se tehdy před desítkami let udály. A to jsou z nich zde použity jen zlomky, pro ušetření času i peněz. V tomto tedy na mě film zapůsobil v tom nejlepším světle jako krutá zpověď a také památník jedné z nejhorších událostí celé 2. světové války. A nevadilo ani příliš možná velké omlazení a také genderové vyvážení celé herecké skvadry, která nás zde provází. Popravdě ve všem tom hnusu a špíně bylo nakonec fajn dívat se na hezké lidi, dokonce i přes to, že jejich herecké schopnosti (hlavně pak ústřední postava mě první polovinu filmu docela otravovala) nebyly nikterak slavné, pak jak je začal scénář protahovat kanály a krvavým deštěm, už na nich ani moc nezáleželo. Stačilo, aby se tvářily všichni rezignovaně a smířeně s osudem a bylo to. Horší ale bylo, že po stránce dějové to skřípalo taky výrazně. Hlavní romantická linka se snažila tvářit někdy příliš osudově, někdy podivně romanticky, ale stejně bylo vidět, že je tam jaksi jen jako hnací motor pro posouvání postav dál Varšavou. Nic dalšího, většího vlastně v ději ani neexistuje. Vše je podřízeno jen obrazové galerii složené z těch nejdůležitějších momentů povstání. Nakonec jsem si ale říkal, proč ne, jestli tohle má být ten moderní památník pro nové generace Poláků, tak ať. Jenže režisér si navíc umyslil, že nejlepší bude, když toto obrazové muzeum přizpůsobí mladým ještě víc než jen skrze romantickou linku. A tak do filmu nacpal celou svou schizofrenickou vizi. Je tu syrovost, hnus, prach, zoufalství a náhle hups - naskočí slow-motion cool scéna s povstalci, ozbrojenými šátky přes tvář, jak z nějakého videoklipu anarchistické britské skupiny, a do toho ještě střih na taktéž slow-mo erotickou scénu. A takové věci se tu objevují často. Neříkám, že vše působilo přímo zle, některé pokusy byly dokonce příjemně artové, ale ta rozpolcenost mezi válečným bijákem a sexy teen romancí bila do očí až příliš. Když k tomu přidám ještě mírnou nespokojenost s tím dějem (ovšem líbí se mi představa, že Komasa to opravdu zamýšlel tak, jak jsem psal - a oba hlavní hrdinové byli vlastně jakýsi němí svědkové, kteří doprovázeli diváka cestou napříč tragédií) a hereckými výkony v první půli, vychází mi tak 6,5/10. V mnoha momentech to bylo ale výrazně výš, autenticita když funguje, funguje mrazivě. () (méně) (více)

yakoob 

všechny recenze uživatele

Jako musím přiznat, že v tom peníze vidět byly...I to zpracování je tak trochu více epic...Češi v takových filmech jsou ještě hodně pozadu (čím to je), ale na druhou stranu vytvořili pro tento snímek působivé speciální efekty (UPP)...Ty zpomalovačky sice často působily jako pěst na oko, a dát k nim podkresovku dubstep, to chce opravdu silné kafe...A to ne, že by to tam nesedělo...Prostě, člověk na takovou podkresovku, v takových filmech, není zvyklý...Jsem rád, že používali klasický film, kapánek ty dialogy mohly být lépe slyšet (ale to mohlo být klidně ozvučením v kině)...Réžie zvládnuta velmi dobře na tak mladého člověka...Historii raději neřeším (ono to v dnešním pojetí kinematografie ani moc nejde), ale pro dnešní generaci určitě chytlavé a moderní pojetí jakbysmet...Patetičnost minimální, ale emoce z plátna číšily, to jako jo...Zobrazit tu zákeřnost každé války a změny obyčejných lidí zachránít si holý život, opravdu dnešní filmy umí...Záleží asi na vkusu každého, ale za mně se Miasto 44 Polákům povedlo, a nemusí se stydět tento snímek dát dál než na lokální filmové festivaly...Jen tak dál... ()

Reklama

Praxis 

všechny recenze uživatele

Výpravný film silně hollywoodského střihu ukazující syrovou brutalitu varšavského povstání pro generaci ajfouňáckých teen Poláčků. Hollywoodu se to místy skutečně dosti podobalo - zejména svým patosem, ale především luxusními akčními sekvencemi, šťavnatým vizuálem (krvavý déšť ruluje), sic notně podpořený celou baterií CGIček, ale i přesto na evropské poměry silný nadprůměr. Akčí scénky navíc doplňují i vizuální onanie pana režiséra a scénaristy v jednom - v tom nejlepším se všecko zastaví a tuuuuuuuzzzeeeee dlouho se probíhá před kamerou a okolo sviští roj kulek. I samotný Neo by záviděl. Co tam dáme dále. Hmmm, hmmm, no teď by se hodilo třeba - změnit hudební podkres a místo šansónu tam pro mladý hodíme nějakou dubstepovou rubanici, to určitě všichni ocení. A počkejte, chybí mi tam ještě něco jako DOOM pohled z pohledu hlavního hrdiny. Teď je to pecka. A pak tam nasázíme nějakou děsně akční dojemnou scénu, rádoby milostný trojúhelník a máme tady velkopolskou produkcí alá Hollywood. A aby někdo neřekl, že příliš kopírujeme, zboříme všechna klišé, které současná americká produkce velí - zabijeme pár dětí, zemře novorozenec a tak. Mno, upřímně gore efekty jsou teda špička - z válečné tématiky rozhodně jedny z nejlepších. Až na ten vizuál, akční stránku a někdy rádoby sebeparodické špičkování (dubstep, DOOM), byla by to celkem pořádná sonda do temné polské historické události. Takhle jen opatrný nadprůměr, který sráží scénář a intimní rovina příběhu. 55% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Z filmu cítiť, ako chcel byť veľkolepý, a keď si dali na premiéru priviesť aj najväčšie plátno na svete a pustili to rovno na Národnom štadióne, tak je jasné, že tí tvorcovia si aj mysleli, že niečo veľkolepé stvorili. Až tak to ale nevyšlo. Hlavný hrdina je večne vyhúkaný. Vyhúkaný, keď zobačí slávnu Žofiu v Evinom rúchu, tak radšej utečie, hoci pri Žofii sa aj z nebinárneho stáva nekompromisný hetero inseminátor, ktorému ani Boris Kollár by nestačil. Vyhúkaný je aj, keď sa strieľa, lebo však mu zabudli povedať, že je druhá svetová. Celkovo filmom voľne prechádza duch jeho vyhúkanosti a podozrenie na vysokú dávku sedatív je veľký. No a potom tá realita povstania. Na jednej strane streľba a zbytočne zmarené mladé životy, na strane druhej ich opíjanie sa a sny o romantickej budúcnosti, čo asi nejde veľmi dokopy, keď dobrovoľne ideš na miesta s pravdepodobnosťou úmrtia vyššou než pri napojení na pľúcnu ventiláciu počas covidu. Ak šlo o pokus ukázať lásku počas vojny, tak to bolo nedokonalé po oboch stránkach a celkovo to vyšlo ako dielo, ktorému niečo chýba. Akoby Pianista bez nosa. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|90%| Tak tu máme další válečný film, tentokrát od Poláků. Byl jsem na to celkem zvědavý, ikdyž mě až tak moc nelákalo. No, po shlédnutí jsem byl teda překvapen a samozřejmě maximálně spokojen. Nějaké ty bych našel, ale nakonec jsem uvažování mezi 4 a 5 hvězdou hravě překonal. Poláci si tuto událost ve Varšavě pojali po svém. Takže byla radost pozorovat i dialogy a chování postav. Cítít atmosféru, jejich strach, beznaděj, odhodlání, hrůzu a místy i suveréní chování či už nějaký ten humor. Takže s herci nemám žádný problém. Prostředí, zničené město, sutě, mrtvoly – to vše bylo strašně moc věrohodné a uvěřitelné, takže další důvod k jásání. Dále, tenhle válečný snímek byl oproti jiným americkým pojat dost surově. Takže se zde krví a brutalitou moc nešetřilo. Po celý čas snímku jsem byl v pozoru, tak mě to chytlo, že jsem se divil, když film potom skončil. Klidně bych ještě přidal na stopáži, která mi moc dlouhá nepřišla, rychle to uteklo. Scéna, kdy po výbuchu (pravděpodobně po tlakové vlně) padaly z nebe roztrhané kusy lidského masa – to jsem zůstal koukat. Akce je tu dost. Obyčejné střílení nebo střelba z těžších zbraní, výbuchy po granátech. Toho zde máme plno. I nějaké ty menší emoce zde jsou. Hlavní hrdina mi paradoxně až tak moc neseděl, ale zahrál to v rámci možností obstojně. Hudba byla celkem dobrá. Ještě tak bych vytknul pár zbytečných a celkem ujetých scén, kdy měl hlavní herec ve filmu podivné představy či bludy. No, takže asi tak. Pro mě nečekaně skvělý a hlavně po delší době zatraceně reálný, drsný a krvavý snímek z 2.světové války. Kéž by Poláci aspon ještě jeden podobný natočili. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (10)

  • Castingy na film sa robili v šiestich mestách po celom Poľsku (v Suwałkách, Białystoku, Lubline, Krakove, Vroclavi a Varšave) od decembra 2012 do marca 2013 a prihlásilo sa na nich 7000 ľudí. (Arsenal83)
  • Na základe filmového scenára napísal Marcin Mastalerz román, ktorý rozvíja a vysvetľuje mnohé filmové témy. KnihA vyšla 1. septembra 2014, pričom je obohatená o vyše 120 statických záberov z filmu a DVD so zákulisím výroby filmu. (Arsenal83)
  • Natáčelo se ve městech Wroclaw, Walim, Swiebodzice, Varšava a Lodži Lodzkie v Polsku od 11.5 do 21.8 2013. (willy1)

Reklama

Reklama