Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (211)
Slušná kamera, dobří herci, zajímavé lokace, dobrá, taková noirová atmosféra, kterou v HBO umí (nebo mají prostě dobré filtry). Jinak hodně špatně a nepřehledně natočené akční scény, ale hlavně je to ale těžkopádná nuda s neuvěřitelným jednáním postav - ono, když jde o český remake nějakého norského seriálu, kde jsou poněkud jiné problémy, jiná situace, jiné politické vlivy a vazby, než u našich bývalých soudruhů a veksláků nalezlých do dozorčích rad a politiky, tak se není čemu divit. Nějak to u nás neumíme - buď se natočí skoro oslavné srágory na všechny ty české mafiány, nebo pokus o dada parodii (Vorel), případně pak tyhle rádoby naoko sofistikované výpovědi o ničem. ()
Ušľachtilo vyzerajúca nuda, pri ktorej ma ani minútu nezaujímalo, ako to bude pokračovať. Navyše všetko vyzerá a znie, akoby sa to odohrávalo niekde v Štokholme, ani náznakom to nesmrdí českou realitou (napr. rumunské Umbre alebo poľské Wataha sú výborné práve preto, že sú stredoeurópsky špinavé a zaprdené). Hlavne to temné sprisahanie sa do prostredia, v ktorom sa úplatky nosia v igelitkách, absolútne nehodí. Remeselne určite fajn, herecky v poriadku (okrem policajtky s manga účesom, ktorá neustále vypadáva z úlohy), ale celkovo ide o veľký prešľap. ()
Pro mě bohužel poněkud zklamání; po všem tom hajpu kolem; nebo byla chyba vidět Mamon až po Pustině, která je- si to přiznejme- ve všech ohledech o několik levelů výše. Na jednu stranu jsem ocenil, že jsem nepoznal skoro žádného herce a tedy jsem neměl pocit "toho znám z...", ale to bude nejspíš tím že jsou to hlavně seriáloví herci. Některým role sedla (Šrámek, Zpěváček), ale ta policistka mi přišla moc jednorozměrná, chyběl mi nějaký background a hlavně jestli/proč to měla být Lisbeth Salander lite? Problém jsem měl s tempem, kde se víc jak polovina něco odvíjí a odhaluje, aniž by to (alespon mě) pořádně chytlo a přikovalo k sedačce; z druhé strany konec byl sice intenzivnější, ale zároven z kategorie "WTF a ted mi to vysvětlete a přidejte ty oblíbené nitky vedoucí od postavy k postavě". (Ale na vině je možná severský předchůce - a seveřani tohle mají rádi?). Ačkoliv nepochybuju, že to je jeden z nejlepších seriálů, co u nás vznikly, je to dáno hlavně tím, že spousta těch dalších je dno, za které se dá akorát stydět. Tohle tak 70 % ()
"Stopy jsou všude kolem, jenom je nevidíte." Již z názvu Mamon je patrné, že tady se vše bude točit kolem hromadění peněz. Mě tedy to tajemné propojení organizovaného zločinu s politiky, váženými podnikateli, státními zástupci, policisty, vrahy a Abrahámem hodně zaujalo a o to větší zklamání jsem zažil po skončení případu. Spousta věcí se totiž nevysvětlila, hromada lidí se chovala nelogicky a o padouchovi jsem nepochyboval od 4. dílu. Alespoň jsem se poučil, že prachy jsou zlo, takže jich nechci moc a proto jsem se rozhodl pro začátek zprivatizovat Rockefellerovy fondy. Snad s tím nějaký ten týden vyjdu. ()
Při sledování Mamonu jsem zjistil, že s většinou těch mysteriózně působících detektivek (ať v televizi nebo v knížkách) mám zkrátka problém. Logika toho, že Dante zaimplementoval do své Božské komedie zbraň hromadnýho ničení nebo že si privatizační generace manažerů navzájem posílá biblický obrazy, mi prostě přijde moc přitažená za vlasy. Pokud tohle vynecháme, je Mamon vcelku dobrá detektivka s kvalitní výpravou a lookem (Michálkovi tohle jde), kulhající logikou (fakt reportér, kterej se nedávno dozvěděl, že jsou cílem mafiánů podnikatelský děti, nemá sebemenší obavy, když se dozví, že jeho synovce zrovna nejspíš unesli?) a hereckými výkony na semiamatérské úrovni. Ale rozhodně to není nuda. ()
Galerie (77)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (9)
- Číslo občanského průkazu Samuela Plevy (Jiří Vyorálek) uvedené v policejní databázi je 147821337. To ale není možné, čísla občanských průkazů staršího vzoru začínala nejvýše čísly 113 a nové průkazy v rozměru platební karty mají na začátku vždy dvojku. (Martin_L)
- Znělku k seriálu vyrobil Martin Duda. (RenSen)
- Ve scéně, kdy dojde k únosu Michala Vlčka (Daniel Tůma) chybí únosci na injekční stříkačce jehla. Po střihu na krk už na stříkačce je. (Brooks_xx)
Reklama