• sharka.68
    ****

    je velká škoda, že děj , který by mohl mít gradaci,ji ztrácel svojí rozplizlostí a skákáním sem tam....vidět Dlouhého Štěpánka jako Žižku, to byl zážitek,řvala jsem smíchy...u Javorského Buriana mi tekly slzy, z koho jsme byla silně zklamaná byl pan Marvan...ne z herce Novotného,ale z osoby pana Marvana..před kým jsem smekla,to byl Mac Frič a Emil Vokolek. Z těch budovatelských let jsem se musela jít po konci posledního dílu umýt,protože jsem měla pocit,že mě ten sliz zadusí...tak nějak nevím,jak zařadit režiséra Vávru..jestli prospěchářsky nebo to byla všechno jen kalkulace a přetvářka. Ničily mne ti odboráři, nějak mi připadají stále stejní..... celkový dojem ze seriálu na 4 hvězdy... PS: díky Jaroslavu Pleslovi za Miloše Havla...ta scéna u soudu i ta při opouštění žalářních vrat, byly velice lidské.(20.2.2017)

  • laepus
    **

    Strašný paskvil, který se snaží ukázat vše a neukazuje vlastně vůbec nic - pomalé scény, protivná hudba (minimálně jednou dokonce úplně ta stejná, co byla v Českém století!), zbytečné scény z r. 1968. Jediné dva důvody, proč alespoň ty dvě hvězdy jsou vykreslení případu Vlasty Buriana (který se nejvíce podobá pravdě) a ten druhý důvod... jo, to je ta obecná ochota herců prostituovat s každým režimem za cokoli a omlouvat svou lidskou slabost a zbabělost slovy "já chci přece hrát".(24.2.2017)

  • Marigold
    ***

    Na tohle jsem byl zvědavý. Dlouholetý budovatelský zápal pro kulturu českého stalinismu to povznáší o trochu výš (Velká tavba rulezzz), Michal Dlouhý opět herecky září, jako jeden z mála dokonale spojil nacvičenou Štěpánkovu dikci / mimiku s vlastním projevem, některé scény s Burianem opět jemně působivé, ale jako celek strašně rozbíhavé, nedůsledné, pointa s rámcovým vyprávěním vyzní do ztracena (nejen kvůli fadeu). Dokoukal jsem bez křečí, ale i bez pocitu obohacení...(20.2.2017)

  • mh.mail
    ***

    50% — Že by hlavním důvodem, proč byl příběh rámován okupační nocí v srpnu 1968, bylo ukázat tragickou smrt Martina Friče? To by asi bylo málo, neboť ani smrt Vlasty Buriana a některých dalších ukázána nebyla. No nevím, tato epizoda nijak nevybočila z rámce předchozích. Ovšem v jedné věci ano - nebyl nahý zadek! Až se tomu nechce věřit.(20.2.2017)

  • Mylouch
    **

    Stvrzení popkulturní ambice autorů v dílu, kde se sice mile objevují scény z krkonošské Hříběcí boudy, hezky je vystižen Drda. Fučík ... pardon, Žižka drží na koni pevně, komunismus je ale vykreslen trapně schematicky (polistopadové dejá vu), souložit umělce přestává bavit a především chybí moudro starého klauna ... i když Horníčkův duch bych tomu neupíral (v ambiciózních tónech basklarinetu jsem jej neomylně poznal). O nejkritizovanějších agitkách zde na čsfd (Pyšná princezna) také ani slovo, i když aspoň Anděl přítomen je. No, prostě škoda nevyužité šance vystihnout skutečné lavírování mezi tvůrčí svobodou a ideologiemi 20.st. /2-3*/(20.2.2017)

  • - Historické události nešly chronologicky po sobě. V dílu byla nejprve scéna podepisování kondolenční knihy při úmrtí Klementa Gottwalda (1953) a až později v rozhlase zazní zpráva o procesu se Slánského skupinou (1952). (DecentFellow)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace